Ni som har haft valpar...

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Detta är min första kull valpar och vad jag har läst så ska valparna börja pinka, bajsa och gå vid 3 veckors ålder. Men dom här trollen har börjar gå och göra sina behov då dom var ca 2 veckor. Är det normalt? :confused:

Nej, antagligen måste du avliva dem!

Klart som fan att en vecka hit eller dit inte spelar någon roll, det är ju jävligt olika bara beroende på ras.

He he, dina valpar har garanterat kissat o bajsat sedan de föddes. När tiken slickar sin valp på snorren/muttan resp rumpan så triggar hon igång urin och avföring. Tiken slafsar i sig det hela under de första veckorna.
Så snart ögonen spruckit upp vid 2 v ålder så börjar valparna att kravla runt mer intensivt och snart har de lärt sig gå.

Puh, jag avundas dig INTE. Vår tik fick 6 valpar förra våren. Den semestern var INTE arbetsfri, det kan jag lova. Helvetet brakar löst ordentligt när valparna är knappt 4 v och det tar inte slut förrän de flyttat hemifrån.

Vet att hon slickar så dom ska göra sina behov men tycker det var tidigt att dom skulle göra sina behov själva.

Hahaha... Vi har 7 valpar så de lär bli en hejdundrandes jul.. "Tomten är far till alla barnen" hade nog en lugn och fin jul jämfört med våran kommande jul..

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D