Ni som har erfarenhet av GSXR 1000 -03

Mortacay

VANDAL
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
Stulen
Hej
Jag är inne på att köpa en Suzuki GSXR -03
Jag har hittat en som jag är interesserad av, men tydligen så vibrerar cykeln i lagliga hastigheter, slutar vid högre hastigheter. Men säljaren har fått höra att det är helt normalt när motorn börjar bli riktigt inkörd.(har gått ca 900mil)
Vad säger ni som har erfarenhet av Gsxr 1000 -03?

Jag säger att min hoj inte vibrerar olika mycket beroende vilken hastighet jag kör i. Det är garanterat något som inte stämmer med hojen du skall köpa, stort eller litet fel kan inte jag avgöra utan bara sägga att den inte skall vibrera vid olika hastigheter.

Alla hojar vibrerar(mer eller mindre), undantaget är sådana med helt gummiupphängda motorer, och de är i stället vobbliga på vägen.
Skillnaden är hur vibrationerna upplevs, det är inte samma vibrationer i en storstånka som i en rad4a.

Vanligt är att vibrationerna ökar på vissa varvtal, kanske mellan 5 och 7 tusen varv tex, sånt är väldigt vanligt.

Normalt säger jag.

Min 03:a hade inga speciella vibrationer (den hade gått 600 mil när jag sålde den i somras), däremot en tjutande avgasventil och någon form av glapp i frambromsarna, tydligen vanliga fel på just den modellen men som man kansek kan få fixat på garantin. Det är inte vibrationer från framhjulet du menar, för det kan upplevas i vissafarter om man har det. Då är det bara att balansera om.

Är det inte framhjulet hade jag letat upp en annan hoj, köper man så pass nytt ska det inte vara några fel på en hoj.

Tack för alla svar
att tillägas bör kanske att säljaren har haft den inne på verkstad 3ggr
för att han tyckt den vibrerat.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...