Ni som har en Suzuki RF600/900 eller har kört den!!!

• Thread starter Thread starter TRX
  • Start date Start date

TRX

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2005
Hoj
Yamaha
Jag har börjat närma mig ett beslut mellan Yamaha Thundercat och Suzuki RF 600, men undrar framförallt hur RF600 är för en lite längre person (är 1,95) detta är det största frågetecknet för mig vad det gäller alla hojar. (900:an lite högre??) Hade en TRX850 innan och den var OK. Skulle åka och kolla på en idag men den såldes precis innan det var min tur att komma och kolla... VAR hittar man en sån i närheten av där jag bor...suck... :confused:

TRX skrev:
2128827 Jag har börjat närma mig ett beslut mellan Yamaha Thundercat och Suzuki RF 600, men undrar framförallt hur RF600 är för en lite längre person (är 1,95) detta är det största frågetecknet för mig vad det gäller alla hojar. (900:an lite högre??) Hade en TRX850 innan och den var OK. Skulle åka och kolla på en idag men den såldes precis innan det var min tur att komma och kolla... VAR hittar man en sån i närheten av där jag bor...suck... :confused:

tja!

jag har en RF 600 och är hur nöjd som helst med den...jag är nästan 190 och sitter väldigt bra på den...tyvärr är det en bit mellan kristianstad och sthlm, annars kunde du kollat förbi och testat...men satsta på en RF, trots att jag verkligen gillar min så ska jag nog byta iaf till en vfr...

TRX skrev:
2128827 Jag har börjat närma mig ett beslut mellan Yamaha Thundercat och Suzuki RF 600, men undrar framförallt hur RF600 är för en lite längre person (är 1,95) detta är det största frågetecknet för mig vad det gäller alla hojar. (900:an lite högre??) Hade en TRX850 innan och den var OK. Skulle åka och kolla på en idag men den såldes precis innan det var min tur att komma och kolla... VAR hittar man en sån i närheten av där jag bor...suck... :confused:

Har en RF600 -93a. Är MYCKET nöjd med den. Jag är 196 och JAG tycker att jag sitter bra på den. Kanske lite låg men det får man köpa när man är så lång som jag/du. 900 är obetydligt liiite högre. Samma chassie och så.

Tjaa..var hittar man en sån? Dom går åt som smör i solsken bla. pga den låga försäkringspremien. Va ihärdig så hittar du en säkert.

Ja det var ju skönt att höra att det verkar gå bra även för oss långa med den, då det bara att fortsätta leta då... :)

JKay skrev:
2129134 Har en RF600 -93a. Är MYCKET nöjd med den. Jag är 196 och JAG tycker att jag sitter bra på den. Kanske lite låg men det får man köpa när man är så lång som jag/du. 900 är obetydligt liiite högre. Samma chassie och så.

Tjaa..var hittar man en sån? Dom går åt som smör i solsken bla. pga den låga försäkringspremien. Va ihärdig så hittar du en säkert.

MiZou skrev:
2129020 tja!

jag har en RF 600 och är hur nöjd som helst med den...jag är nästan 190 och sitter väldigt bra på den...tyvärr är det en bit mellan kristianstad och sthlm, annars kunde du kollat förbi och testat...men satsta på en RF, trots att jag verkligen gillar min så ska jag nog byta iaf till en vfr...

Vad är det du förväntar dig ska vara bättre med en VFR? Jag har en (gammal från -89) och funderar på att byta upp mig antingen till en nyare (-98 -> -01) VFR eller en Suzuki RF 900F, skulle vara intressant att veta vad det är som lockar dig till VFR som RF ägare?

/Thelinski

Jag har haft en RF600R -93 och jag satt kanonbekvämt på den. Toppenmaskin! Är oxå 195 cm o väger bly... MEn den lille fan rörde på sig utav helvete!

Thelinski skrev:
2222144 Vad är det du förväntar dig ska vara bättre med en VFR? Jag har en (gammal från -89) och funderar på att byta upp mig antingen till en nyare (-98 -> -01) VFR eller en Suzuki RF 900F, skulle vara intressant att veta vad det är som lockar dig till VFR som RF ägare?

/Thelinski

jag skjutsar väldigt mycket och vill ha lite mer vrid i motorn samt att den förhoppningsvis är lite snällare i försäkringspremie...numera är min rf krockad och jag vet inte om det blir inlöst eller reparerad...

Jag har en blå RF600 till salu! Gått 3050mil och är ett gott skick. Hade tänkt mi 28000 för den eftersom det är dags att byta bakdäck.
Finns på blocket under Malmö. inlagd av Filip.

Körmässigt har jag bara testat Yamahan, men jag har väldigt svårt för utseendet på RF:en. Ramen ser skum ut och baken är väldans bred...

Men det är ju min egen åsikt, inte din.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back