Ni som har egna företag: VARNING för bluffbolag KONTORSGROSSISTEN AB

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag gick inte på det men många har tydligen gjort det. Företaget skickar ut fakturor på 2874 kronor för "kontorsmaterial-artikelnr 55701, miljökoncentrat".
Nu kanske inte merparten av er går på det heller men ofta har man brådis när man lägger in fakturor och man kanske inte har gjort beställningen själv så är dte lätt hänt att den glider med i bara farten.

BETALA INTE denna faktura!!

Hoppas annars ni har det bra i vårsolen...snart kan vi åka bååååge :tuttar

/:nurse

Hoho. Det låter ju som en toppenprodukt. Miljökoncentrat. Vad ska det egentligen vara? Miljö i koncentrerad form kanske.
Man undrar ju hur många sådana här företag det finns med tanke på den ständiga strömmen av varningar av den här typen.

Hoho. Det låter ju som en toppenprodukt. Miljökoncentrat. Vad ska det egentligen vara? Miljö i koncentrerad form kanske.
Man undrar ju hur många sådana här företag det finns med tanke på den ständiga strömmen av varningar av den här typen.

Jag vete fasen men fakturan såg genuin ut..proffsig. Första impulsen är att betala den.

Har också fått en sån. Min "såg ut som en faktura" men är egentligen en beställning. Den är verkligen förvillande lik. Fan om jag var arbetslös, så skulle jag lägga ned tid att få tag i dessa idiotföretag! Skulle göra allt för att hitta på nåt sätt att lura!

Säker på att det inte stod "erbjudande" någonstans med knappt läsbara bokstäver? :tungan

För övrigt så avskyr jag alla telefonförsäljare som ringer och på skånsk dialekt tror att man ska vara dum nog att köpa deras skrivartoners eller lysrör. Om det inte bara är så att de ringer och säljer "kontorsprodukter". Dessutom så räcker alltid deras toners dubbelt så länge som de man redan har, de vet de även fast de inte fått höra vilken skrivare man har eller vilka toners. För att inte tala om hur miljövänliga deras toners är, tydligen så miljövänliga att de är ett avsevärt bättre alternativ att frakta de från Skåne än att köpa de miljömärkta hos en lokalhandlare. :huvet

Säker på att det inte stod "erbjudande" någonstans med knappt läsbara bokstäver? :tungan

För övrigt så avskyr jag alla telefonförsäljare som ringer och på skånsk dialekt tror att man ska vara dum nog att köpa deras skrivartoners eller lysrör. Om det inte bara är så att de ringer och säljer "kontorsprodukter". Dessutom så räcker alltid deras toners dubbelt så länge som de man redan har, de vet de även fast de inte fått höra vilken skrivare man har eller vilka toners. För att inte tala om hur miljövänliga deras toners är, tydligen så miljövänliga att de är ett avsevärt bättre alternativ att frakta de från Skåne än att köpa de miljömärkta hos en lokalhandlare. :huvet

Det blir så när man matas med frigolit som liten påg.

:spettekaka

Jo, dom är luriga dom där "fakturorna" som egentligen är ett "erbjudande"

Jag har lärt mig att sålla, och att aldrig svara ja på något när dom ringer.

När dom frågar vem som är ansvarig för inköp av ***** så brukar jag svara "Brynolf, men han är inte här nu"

Sen kommer det "fakturor" som egentligen är erbjudanden märkt med "Ref. Brynolf"

Som tur är jobbar ingen "Brynolf" hos oss.....

Kan varna för Kontorab när vi ändå är igång, mest om du tänkt jobba för dom.
Det är ett civilrättsligt mål på g om pengar som arbetarna enligt lag ska ha, som chefen vägrar slanta upp.
Vet ni fler som jobbat för dom som inte får det dom ska ha så pm:a mig.

Kan varna för Kontorab när vi ändå är igång, mest om du tänkt jobba för dom.
Det är ett civilrättsligt mål på g om pengar som arbetarna enligt lag ska ha, som chefen vägrar slanta upp.
Vet ni fler som jobbat för dom som inte får det dom ska ha så pm:a mig.

Last edited:
Jag vete fasen men fakturan såg genuin ut..proffsig. Första impulsen är att betala den.

Ja. Att generera en faktura som ser legitim ut är ju inte svårt. Det krävs ju bara något enkelt ekonomiprogram och ett postgirokonto så är saken biff.
Det är väl därför det finns så många bluffare av det här slaget. Det räcker ju med att en väldigt liten andel inte har koll och betalar fakturan så har det lönat sig. Insatsen från bluffarens sida är ju försumbar.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026