Ni som har BBB adsl

tjockisbulle skrev:

Ha!
Denne har redan varit i kontakt med BBB och de var minst sagt förvånade. Högg tekniska supporten 5 minuter efter det att nyheten var släppt och de hade ingen aning om vad som gällde.

Jag har haft en del strul med flyttning av ett adsl-abonnemang så jag skall ta och deala fram lite bättre hastghet utan avgift, tror jag.

Supernajs! :tummenupp
Ringde precis och fick mitt abonnemang uppgraderat! Från 2 min till 24 timmar skulle det ta innan uppgraderingen gick igenom och eftersom jag fick BBB för två veckor sen så var det gratis!

Sådär, då var det uppgraderat. Verkar inte vara några problem att snacka till sig gratisuppgradering fast man haft abbonemanget längre än 2 månader.

Glöm inte bort att med 24Mbits ADSL får du bara 1Mbits upload, och inte "äkta" full duplex. Jag behåller hellre mitt 12/9 VDSL med "äkta" full duplex tills vidare.

jag har BBB 10Mbit, kommer dock upp i högst 5Mbit. Bor 4100m från stationan. :(

Skalman skrev:
Glöm inte bort att med 24Mbits ADSL får du bara 1Mbits upload, och inte "äkta" full duplex. Jag behåller hellre mitt 12/9 VDSL med "äkta" full duplex tills vidare.

Finns det något ADSL som ger full duplex ?? :confused:

EDIT :

Vad jag menar är alltså att All ADSL är bara halv duplex, oavsett hastighet, oavsett leverantör. Men undrar nu om du menar att det finns annan ADSL som har full duplex ?

Last edited:
tjockisbulle skrev:
Finns det något ADSL som ger full duplex ?? :confused:

EDIT :

Vad jag menar är alltså att All ADSL är bara halv duplex, oavsett hastighet, oavsett leverantör. Men undrar nu om du menar att det finns annan ADSL som har full duplex ?

Vet inte säkert. Men skillnaden mellan 24/1 och det jag har idag är (förutom hastigheten) i alla fall att jag idag kan köra på full patte både ut och in samtidigt. VDSL är ju en slags ADSL, men ändå inte.... Jag har BBB.

Skalman skrev:
Vet inte säkert. Men skillnaden mellan 24/1 och det jag har idag är (förutom hastigheten) i alla fall att jag idag kan köra på full patte både ut och in samtidigt. VDSL är ju en slags ADSL, men ändå inte.... Jag har BBB.

<besserwisser mode = on>
ADSL är en DSL-tjänst, VDSL är annan typ av DSL. Att säga att VDSL är en sorts ADSL blir ju lite fel i och med att ADSL står för Asynchronous Digital Subscriber Line och VDSL står för Very high speed Digital Subscriber Line. Dvs, ADSL är per design gjort att download är mycket högre än upload (minskar interferens/störningar i kopparkabeln) medans VDSL medger en teoretisk synkron bandbredd, dvs lika mycket download som upload (Bostreams VDSL var ju t.ex. 13/13 Mbit teoretiskt max). Tror iofs att du visste det men jag kunde inte hålla mig. :hihi
<besserwisser mode = off>

Jag hade också behållt 12/9 VDSL om jag kunnat få det. Om man har 24 eller 10 Mbit hem har ju egentligen ingen betydelse, inget man märker i de allra flesta fall. Då hade det ju varit roligare med lite mer upload men avståndskraven är ju så tajta för VDSL :(

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back