Ni som gått från street till sport eller från sport till street?

Gick från Gsxr750 till TL1000S till Er-6N.
Det är roligare att köra kåphoj, punkt slut. Men man sitter mycket bättre på en nakenhoj. Det jobbigaste med de är ju att det blåser så in i helvete. Kan väl iofs vara både en fördel och en nackdel, du kör inte lika fort rakt fram med en nakenhoj som med en kåphoj, men å andra sidan känns det i nacken och armarna efter bara ett litet tag.

Nästa hoj blir nog ändå en nakenhoj, men modell större och framförallt piggare än lilla er-6.
 
Låter som att du borde ta och provköra något i stil med FZ1-S eller en multistrada som det skrevs om tidigare.
 
Vadå "går"? Allt går om man vill. :rolleyes:

skogen.jpg

Bra jobbat!! De är bara att kapitulera... åkte gammal 140kg 80talare medan polarna åkte Husaberg... du fattar att jag tyckte min var tung va... :D
 
Jag röstar på en streetfighter helt klart!

Finns en anledning varför jag kör en! Bromsar, chassie, motor och allt det roliga från en sporthoj fast du sitter som på en touringhoj :D

Och sedan tycker jag att det är bra att fartvinden påminer en ibland om att man köra lite mer än man borde, var lite så där jobbigt första gångerna men nu har jag vant mig så pass att jag märker inte ens av det.

Även drevat den med 3kuggar större bak för en roligare och vassare körglädje!
Och tröttnar man eller vet att man ska köra bana nån dag kastar man på original/crashkåporna och vänder styret upp och ner så funkar den att köra på bana :)
 
R1 -02 -> Z1000 -04: Allt blev sämre! Skulle åka sport igen om ja kunde motivera kostnad och risk för mig själv. Tills dess får motarden duga...
 
ZX9-R > 690 Duke efter en flytt till Stockholm. Känns helt rätt.

Flyttar jag ifrån stan ut på landet kommer jag att skaffa en sporthoj. Men Duken behåller jag
gärna också :)
 
Har haft massor olika hojar inklusive en sporttouring (K1200S) och en ren sporthoj (RSV1000R). Jag väljer en streetfighter (eller naken sporthoj) framför dem. Man har den smidiga chassin, bra fjädring, bra motor, men allt är anpassad för att köra på väg istället för bana.


Comforten är också lite bättre en på sporthoj - förutom fartvinden, men den påminner en att sakta ned lite.
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top