Ni som filmar från hojen.

fluppen skrev:
Bygg egen kameratrampolin...bara såga ut en halvmåne för bensinlocket, bocka sedan plåten/aluminumen till lagom höjd till kameran...lätt som en plätt :fakta använd sedan skruvarna till bensinlockhållaren att fästa trampolinen i :tummenupp
Kan man visst göra, men om man inte orkar såga och bocka samt desutom vill ha lite finish på hållaren så kan man pm:a mig :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Kan man visst göra, men om man inte orkar såga och bocka samt desutom vill ha lite finish på hållaren så kan man pm:a mig :tummenupp
Vissa hojar kan kräva ganska höga kameramontage om man inte bara ska filma en skakande tändningsnyckel.. :)
Kolla om höjden på Mickes räcker för dina behov, annars måste du improvisera.

Bifogat

• p5280006.jpg
    p5280006.jpg
    83.5 KB · Visningar: 326
men snälla nån...kan ni inte sluta...vet ni inte hur köpkåt man blir av att läsa sånt här... :D

Matin skrev:
men snälla nån...kan ni inte sluta...vet ni inte hur köpkåt man blir av att läsa sånt här... :D
Vänta bara tills du köpt en kamera och får nys om alla tillgängliga tillbehör.. :eek: ;)

Ugluk skrev:
Vänta bara tills du köpt en kamera och får nys om alla tillgängliga tillbehör.. :eek: ;)

*blundar och håller för öronen*

Trallala la tjoho...jag hör inget...trallala la.....

:musik

Re: Re: Re: Ni som filmar från hojen.

Ugluk skrev:
3ccd? Är inte det (semi)proffsprylar för 25-50 000? (Vet heller inte ett skit om kameror, men jag håller på att lära mig :) )

Yes, det är det... 25000:- kostar XM2'an som jag har den är mycket bra... har allt och lite till.. framförallt så är det snuskigt bra kvalite på både bild och ljud.. har jämnfört mellan ett par olika andra dv kameror bla pc4 pc5 pc101 pc105 ett par panasonic kameror och den piskar skiten ur dom alla.. har inte hunnit jämnföra med någon annan 3 ccd...

Mr_Eddie, du verkar ju haj på det här..
Är det en sådan kamera som krävs för att slippa den där "urvattnade-färger-känslan" som hemvideor alltid dras med eller kan man komma förbi den med polariseringsfilter? Är det meningsfullt att införskaffa just polariseringsfilter? Finns det någon tidskrift som handlar om just filmning och innehåller vettiga saker för amatörer?

Hummm, är inte så haj... bara intreserad. Filter tror jag inte kommer att hjälpa så mycket faktiskt.. Om du ska få riktigt bra bilder är det en semiproffskamera du ska ha... men som sagt, smaker det så kostar det... :-\

Ugluk skrev:
Mr_Eddie, du verkar ju haj på det här..
Är det en sådan kamera som krävs för att slippa den där "urvattnade-färger-känslan" som hemvideor alltid dras med eller kan man komma förbi den med polariseringsfilter? Är det meningsfullt att införskaffa just polariseringsfilter? Finns det någon tidskrift som handlar om just filmning och innehåller vettiga saker för amatörer?

Re: Re: Re: Re: Ni som filmar från hojen.

Mr_Eddie skrev:
Yes, det är det... 25000:- kostar XM2'an som jag har den är mycket bra... har allt och lite till.. framförallt så är det snuskigt bra kvalite på både bild och ljud.. har jämnfört mellan ett par olika andra dv kameror bla pc4 pc5 pc101 pc105 ett par panasonic kameror och den piskar skiten ur dom alla.. har inte hunnit jämnföra med någon annan 3 ccd...

Känns lite dyrt för nått som mest är tänkt som en kul grej..

Siktar nog in mig på en canon mv600i för ca:6900 kr.
Och en "hjälmkamera" från teknikmagasinet..

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra