Ni som bytt från sporthoj till supermotard

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Ni som har haft en Sporthoj innan o bytt till en supermotard?.

Va fick er att byta.
Är det roligare med motarden eller ångrar ni att ni bytte?

Jag har haft motard -> sporthoj -> motard..

Det beror ju i första hand på vad det är du ska använda hojen till, vill man busa runt i tätort och inte åka långa sträckor så är ju motard roligare.

Sen beror det ju på vad man är för typ av "hojmänniska", jag kallar ju mig själv "urban ryder" = gillar att busa runt i tätort, gärna på kvällen. Är inte så mycket för att åka dagsturer på fina landsvägar.

Om man åker många så tycker jag det är roligare med motard än sporthoj. Funderar dock på att byta motarden mot en R1/R6 eller liknande (gärna gammal banhoj) till nästa år, så att jag kan köra mycket på bana och kankse någon Erf eller liknande.

Det spelar ju väldigt stor roll vad kompisarna har också.

jag har haft motard -> sporthoj -> motard motard -> sporthoj -> motard sporthoj

skit kul med motard speciellt att betala försäkringen :)

Clifton skrev:
Ni som har haft en Sporthoj innan o bytt till en supermotard?.

Va fick er att byta.
Är det roligare med motarden eller ångrar ni att ni bytte?

tja, jag har haft sporthoj, sporthoj, sporthoj, motard

tycker motarden är bra mycke roligare i stan men det är synd att man inte kan följa med polarna på längre turer.
Om jag fick välja så en motard o en sporthoj oxå men ska du bara ha 1 så köp motard om du gillar att busa :yoparty

Har oxå haft sporthoj innan jag köpte motard! Helt klart mkt roligare om jag får tycka. Gillar man mest att busa runt o inte e rädd för o skruva lite själv så e motard ett bra alternativ.

O sen e de som Blom säger, betala försäkringen e fan så mkt roligare nu. 3000kr hel/hel kan man leva med :D

Det är lite så jag med tänker. Gillar starkt att bara leka o busa med hojen. Är ändå ingen höjdare på att köra fort. Men visst är det kul att ta turer när man är några stycken.
Men det kostar juh med som sagt.
Kanske skulle testa att skaffa en motard till nästa år då jag ändå tänkt sälja r1:an efter denna säsong.

Sporthoj, motard, motard.

Det är roligare att åka motard när man åker småvägar å grusvägar och inne i stan. Det är billigare å mindre farligt. Man saknar ju helt klart att man kan åka lugnt.

Numera kör jag oreggat också, ännu roligare.

sporthoj, sporthoj, motard, cross,cross,motard,sporthoj. Kan fan inte bestämma vad jag tycker är bäst är ju så olika användningsområden så
att alla har sin tjusning. Men som ovan nämda så är det ju bra mycket behagligare försäkring.

Körde s-hoj innan. Detta är första året för mig på motard men än så länge ångrar jag mig inte en sekund.. Visst kan man sakna att draget i en s-hoj... Men är man flera som åker motard tillsammans så är det minst lika kul om inte roligare... Känns som man inte riskerar livet riktigt lika mycket heller...... Man har helt enkelt roligare fast i lägre farter :)

Har haft Sporthoj -> Sporthoj -> Sporthoj -> Motard -> Sporthoj och Motard

Klurar på att sälja bladen och köpa en Hornet 900 för att kunna betala av lite på motarden. Som det är nu så kör jag enbart med motarden, nyhetens behag... Men vet att jag kommer att bli less på den korta aktionsradien med motarden så då är det perfekt att ha en landsvägshoj också som komplement :tummenupp

Gillar du att köra på bakhjulet och inte känner behov av att köra långt så köp motard.

Vill du åka bekvämt, långt och fort så köp sporthoj.

Vill du ha det bästa av två världar så köp en av varje :D

Nya KTM 950 Supermoto kanske skulle kunna va nått för dig? Tror den är riktigt kul :tummenupp Har inte kommit till sverige än vad jag vet men borde dyka upp snart

För mig har det varit Sporthoj -> Sporthoj -> Streetfighter -> Sporthoj -> Sporthoj/motard

Min tanke var att behålla både motarden och sporthojen men som det känns nu så har jag alldeles för lite intresse av sporthojen för att motivera kostnaden, jag har helt enkelt så jäkla kul på motarden :banana
Visst kommer jag skaffa sporthoj igen för det är ju ruskigt skoj med aktionsradien och bandagarna men det tar jag nästa år tidigast (troligtvis)
Motarden ger mig ren och skär glädje :)

Har oxå åkt R-hoj. bytte till motard för premierna skulle öka drastiskt, sedan är det junte lika farligt!!! Men det blev inte som jag tänkt mig (med premiena) plötsligt så blev det dyrt även med motard, så då var det bara att kliva ner på 1/2förs. Saknar farten i bland, o sambon klagar för att hon aldrig kan vara med ut nuförtiden, men Jag tycker att motard är PÅ! smidiga, även fast jag har ett lok LC4, lätta att busa med, kan även ta sig ut i skogen (smiska lite grusväg) billigare att meka med 1 fugge, 1 täntstift, 1 cyl osv istället för 4a....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT