Ni som byggt streeta, fördelar, nackdelar...

Roligare med SF (Streetfighter) än sporthoj (SH)?

• Antal röstningar
    0

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Generellt sett: Är det roligare?

Det är lite som en Supermotard med sporthojsspis tycker jag... lättwheelat och lättsvängt, men ett helvete i högre farter, vilket för all del är rena fördelen för självbevarelsedriften... Övertyga mig nu att bygga SF! :)

Kay skrev:

Det är lite som en Supermotard med sporthojsspis tycker jag... lättwheelat och lättsvängt, men ett helvete i högre farter, vilket för all del är rena fördelen för självbevarelsedriften... Övertyga mig nu att bygga SF! :)

Tja jag har inte ens kört min än :rolleyes: , MEN det var kul att bygga, mestadels för att det blir en hoj som ingen annan har och sen kan man ju lägga ner hur mycket pengar som helst (som att lätta sin Hayabusa med 69 kg genom att ha allt i titan och kevlar). Det är mer Macho att bygga sitt eget...
Enligt min egen uppfattning så kan man inte köpa en riktig SF (läs Z1000 motsv). :fakta

Kay skrev:

Har haft samma tanke själv, vill åt nåt kul att lattja med men det lutar åt motard då för att kunna få behålla kortet och få billigare försäkring.

Men din R1 skulle väl bli übergay i SF-format? :hihi

Last edited:
Bygger om min också....
Tycker mest det är skoj för det är ingen annan som har en exakt likadan som min hoj :tummenupp
Sen är det ju alltid kul att bygga om!

Kör mest korta sträckor i stan.... Bekvämare körställning... listan kan göras lång med fördelar!

Bara sätta igång att bygga om din Retta :banana

Bygg om, skulle du mot förmodan inte trivas så är det ju bara att bygga tillbaks. :tummenupp

det tar väll inte mer än ett par timmar om du har grejjerna så är det bara bilda en uppfattning själv...

Har köpt mig en SF nu och har tidigare kört med kåpor... en sak jag tänkte på är att FYFAN va det blåser !! Vet inte om jag är ovan med hoj över huvudtaget efter den långa vintern men jag tycker vinden känns irriterande redan vid 140-150.

Annars så finns det väl inge mer negativt vad jag märkt än.

Bygg om, körde R1 SF förra sommaren, skitkul,enda nackdelen är att det tar emot duktigt över 210km/h annars bara fördelar.

Prova köra SF inne i stan.
Ta sedan samma tur med en kåpförsedd hoj.
Vilken är roligare....

Ok, att en vanlig sporthoj är snabbare på bana ifall man kör fullt ut. Samt att den är bekvämare att marsha i 200++ km/h.

Men i mitt fall så tänkte jag att hur ofta kommer jag köra så.....inte så ofta.

Så en fighter var det naturliga valet för mig.

Nästan lika rolig som en motard
Nästan lika snabb som en sporthoj
Nästan lika beväm körställning som en tourer
Nästan lika snygg som en custom
Den ultimata kompromissen

Wiseguy skrev:
Prova köra SF inne i stan.
Ta sedan samma tur med en kåpförsedd hoj.
Vilken är roligare....

Ok, att en vanlig sporthoj är snabbare på bana ifall man kör fullt ut. Samt att den är bekvämare att marsha i 200++ km/h.

Men i mitt fall så tänkte jag att hur ofta kommer jag köra så.....inte så ofta.

Så en fighter var det naturliga valet för mig.

Nästan lika rolig som en motard
Nästan lika snabb som en sporthoj
Nästan lika beväm körställning som en tourer
Nästan lika snygg som en custom
Den ultimata kompromissen

:tummenupp kunde inte säga det bättre :tummenupp

Bygg om!!!
Har iofs. bara kört min 20 mil, men det rockar stenhårt med fighter.
Gillar du att köra 200+ så skall du inte välja fighter.
Nu behöver man inte köra så fort får att få en skön fartkänsla.
Vänstar med spänning på att få pressa lite småvägar.

Körde motard förut. (Husaberg 650) Det va skit kul tills man skulle åka en längre sträcka (5mil) Nu har jag lika kul som motarden + att jag kan åka mycket långt :tummenupp

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp För Streetfighet

bygg om!!

positivt...
1. det är skoj att bygga om.
2. personlig motorcykel osm ingen annan har.
3. inga kåpor att oroa sig för om man drar ditt.
4. bekvämmare körställning
5. och allt annat som jag inte orkar skriva.

negativt.
1. jobbigt i höga farter
2. ingen sporthoj längre.
3.fan ta mig iröven omd et finns fler :D

jag kan inte komma med mer än va dom andra gjort. men det är en extra röst för att du ska bygga om iaf :D

Jag åkte SF ett år men har aldrig åkt SH tidigare. Så i år köpte jag SH och jag måste säga att jag i några fall saknar Fightern faktiskt.

Kay skrev:

Det är lite som att inte vara bäst på nåt men bra på allt. Jag och tjejen åker ofta på den till deras sommarställe på sommaren och det är 16mil enkel resa, åker bättre nu än när jag åkte r-hoj. Dan efter kan man följa med grabbarna med r-hojar utan större problem (dock med lägre topphastighet men hur ofta går det i 290 och hur bra är det egenligen). Sen ska jag skaffa kraschkåpor, platta och bakdrev modell större iår så man kan försöka sig på lite stunt och när vintern kommer så sätter man på isdäcken och drar en sväng på isen. Med andra ord så är det ett väldigt brett användningsområde, bara att börja bygga tycker jag.
Och det bästa av allt, skulle du inte tycka om det så är det ju bara att återställa den till orginal igen. Lycka till :tummenupp

Så här såg min ut innan den gick i backen.

Bifogat

• 3.JPG
    3.JPG
    104.3 KB · Visningar: 204
Fördelar: Lätt att hjula
Skön kontroll
Syggt o tufft
Nackdelar:
Lätt att hjula
:tuttar De hänger alltid en massa brudar runt hojjen :tuttar

BlueNote skrev:
Har köpt mig en SF nu och har tidigare kört med kåpor... en sak jag tänkte på är att FYFAN va det blåser !! Vet inte om jag är ovan med hoj över huvudtaget efter den långa vintern men jag tycker vinden känns irriterande redan vid 140-150.

Annars så finns det väl inge mer negativt vad jag märkt än.
vem har sagt att det ska va bekvämt att köra båge :3freak :7peta

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...