Kunkel
Der zweitakt taliban #6
- Gick med
- 27 Jul 2007
- Hoj
- Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Försäkringar e' alldeles för dyra nu
Själv tyckte jag att dom vaa lite väl höga på 80-talet med ~3-400kr/månad
Men min "Gummi-unge" på 23år går i tankar på en något/några år gammal R1:a el. liknande.Dom ligger på för honom kring 30papp/år men sa till honom att teckna bara trafikförsäkring el. halv och spara i eget t.ex 1000-1500 i fonder.
Tänk då att efter 1år så säljer du fonderna som förhoppningsvis har vuxit lite. Å om du kör vält så får du ta ut dom stålarna å dega skadan själv. Om han håller sej på hjulen så finns det klet att tjacka ny hoj för.
Vad faan menar kar'n?!?!?
- Joo, att varför SPONSRA försäkringsbolag som ändå inte vill betala vad det kostar, utan en dj...a massar bekymmer
Dom pengarna man lägger på försäkring e' snart MER än vad hela hojen kostar
Jag tror att detta kan vara ett alternativ för dom som e' lite yngre att kunna fixa det me' hojåkandet utan att blanda in "farsan" å inte få ersättning när man skrotar eller en sju djävla självrisk.
//Hej svejs, Kunkel
Joo, tror det om man tar ett "fordonslån" som är mer eller mindre en indirekt leasing. Men lånar man bara pengar som måste du inte det

Vad faan menar kar'n?!?!?

- Joo, att varför SPONSRA försäkringsbolag som ändå inte vill betala vad det kostar, utan en dj...a massar bekymmer

Jag tror att detta kan vara ett alternativ för dom som e' lite yngre att kunna fixa det me' hojåkandet utan att blanda in "farsan" å inte få ersättning när man skrotar eller en sju djävla självrisk.
//Hej svejs, Kunkel

Kräver inte banken att man har helförsäkring om man har lån på hojen föresten?
Joo, tror det om man tar ett "fordonslån" som är mer eller mindre en indirekt leasing. Men lånar man bara pengar som måste du inte det
Last edited: