Ni som bor i lägenheter!

Lainol

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Hoj
KTM 640 Adventure
Hur fanken gör ni när ni ska mecka med era hojar?
Själv bor ja i lägenhet mitt i Malmö city. Hojen står på jobbet är lite svårt att mecka med den där. Har funderat på att ta in den i vardagsrummet å mecka med den där. Men tjejen är inte så sugen på den iden, vilket ja iofs förstår.

Hur gör ni andra med samma problem?
Kan man hyra garage, har ni snälla kompisar med garage eller meckar ni i lägenheten?

Finns det någon trevlig hojåkare i Malmö med stoooort garage?

Har hyrt en ficka nere i ett bil garage där vi har 5 hojar så det e litta trångt!
Skruvar ner hojen där och tar hem grejorna man ska fixa...
Litta omständligt men man får göra det bästa av det! :tummenupp

Jag bor på 3:e våningen och här finns ingen hiss. Så när jag skulle köpa hoj var jag tvungen att hitta ett garage först. Och otroligt nog byggdes det nya stora garage på mitt område och jag fick möjligheten att hyra ett :banana

Men handlar problemet inte bara om pengar?

Varför inte sätta dig ner med din älskade tjej och säga att du skulle vilja ha ett fint litet hus med en härlig trädgård och ett garage :D
Det kan hon väl ändå inte tacka nej till...

Åker hem till mor och far :Bugar

Samma sak när jag ska meka/serva/tvätta bilen, eller bara bygga nåt. Då har man ju iaf en anledning att hälsa på de gamla.

Sätt upp lite lappar i kvarteret där du vill ha mekplats, på Konsum, Ica m.m... kontakta lokala mc-klubbar och annonsera hos dem.

Kolla med granhusen om de har nån gammal cykelkällare eller annan övergiven lokal som du kan få husera i.

Garage och mekplats brukar annars inte vara svårt att hitta ens i centrala Stockholm. Det är mera en fråga om vad man kan betala. :)

Hittade själv en plats i ett mindre privat garage efter en veckas letande för 350 kr per månad. Det finns ingen direkt mekplats saknas, men det går utmärkt att göra mindre reprarationer och sånt på plats.

Det stora problemet är väl att man måste plocka undan efter sig direkt.... :hihi

Jag har flera förråd i lägenheten. När jag ska fixa något rullar jag ut den i hallen(stor hall) och fixar med.

En nackdel är dock bensinlukten.. Jag är för :kocko för att förstå hur jag ska få bort lukten..

pidda skrev:
Jag bor på 3:e våningen och här finns ingen hiss. Så när jag skulle köpa hoj var jag tvungen att hitta ett garage först. Och otroligt nog byggdes det nya stora garage på mitt område och jag fick möjligheten att hyra ett :banana

Men handlar problemet inte bara om pengar?

Varför inte sätta dig ner med din älskade tjej och säga att du skulle vilja ha ett fint litet hus med en härlig trädgård och ett garage :D
Det kan hon väl ändå inte tacka nej till...

jotack det vet jag.... fick ju ge upp min parkeringsplats för DITT garage :P

haha... men iofs gör det inget nu när jag ändå flyttat... hoppas vi ses nått i vår, så man får ta en titt på din nya hoj.
har du din VFR kvar eller sålde du den ? du kan ju inte ha förlorat några stora pengar på den, står sig ganska bra i värde den hojen..

Dez skrev:

Samma sak när jag ska meka/serva/tvätta bilen, eller bara bygga nåt. Då har man ju iaf en anledning att hälsa på de gamla.

Jo, det skulle ja ja gjort om det inte var 50 mil till far och mor.
Skulle vara lite kejko att åka 50 mil för att mecka med hojen.

Ja får väll flytta hem igen till det stora varmgaraget
:hihi

wonderwizard skrev:
jotack det vet jag.... fick ju ge upp min parkeringsplats för DITT garage :P

haha... men iofs gör det inget nu när jag ändå flyttat... hoppas vi ses nått i vår, så man får ta en titt på din nya hoj.
har du din VFR kvar eller sålde du den ? du kan ju inte ha förlorat några stora pengar på den, står sig ganska bra i värde den hojen..

Jag är glad att du offrade din parkeingsplats för mitt nya fina garage :D

Klart du skall få se och höra min nya hoj. Den är helgrym :yoparty

VFR:en är kvar men jag har tänkt sälja den till våren. Du är kanske en hugad spekulant? Man får mycket hoj för pengarna. Den blir din för 30.000:-
Men du vill så klart ha en R1 i stället din fartglade tok :)

Vi var två stycken som fick upp en Duke2.a till 4.e våningen i ett cylinderhus. Sen fick vi ner den också.
Det hade varit lättare att resa till Jupiter, men vi lyckades iallafall, sedan renoverades motorn på parketten i vardagsrummet :tummenupp

-PLM- skrev:
Vi var två stycken som fick upp en Duke2.a till 4.e våningen i ett cylinderhus. Sen fick vi ner den också.
Det hade varit lättare att resa till Jupiter, men vi lyckades iallafall, sedan renoverades motorn på parketten i vardagsrummet :tummenupp

Det är härligt med eldsjälar :Bugar

Inte för att jag kan skryta med att jag mekar (Har ju precis köpt min första hoj)...men jag kan köra in hojen genom ytterdörren :banana
Finns fördelar med att bo på första våning :) Och eftersom man ändå är ungkarl så går det bra att sprida ut allt man plockar av överallt i lyan.

Edit: För att undvika folk som gillar att skämta om vad man skriver, så är det la bäst att skriva att jag öppnar ytterdörren först...

Last edited:
Hyr ett garage i garagelänga,helt värdelöst men funkar att meka i nödfall.
Annars lånar jag farsans garage(och verktyg)....

kjuze skrev:
Jag har flera förråd i lägenheten. När jag ska fixa något rullar jag ut den i hallen(stor hall) och fixar med.

En nackdel är dock bensinlukten.. Jag är för :kocko för att förstå hur jag ska få bort lukten..

wonderbaum kanske ?

Jag kan meka på jobbet två månader till, sen blir det till att gå till föräldrarna eller meka nere i garaget o ta med sig de lösa prylarna till lägenheten. Det finns mekplatser att hyra i stan, jag vet några som håller på med jänkebikar tex. Ring runt till olika hyresvärdar och hör efter.

Har hojen i ett entusiastgarage på gångavstånd.. Uppvärmt, fikarum/kök, toalett, stora ytor etc.. Det enda jag saknar är en tvättplats..
Betalar 300:-/mån.. :tummenupp

Nästa hoj jag köper kommer stå inne i mitt studentrum på vinter. Så eventuella vintermek sker också där inne. Lär nog lukta rätt skumt i korridoren i början.

Som sagt, föreslå till tjejen att ni skaffar ett större ställe (med garage!) :tummenupp

Hojen står brevid sängen (pussar på den innan jag går till sängs :kär)
När jag ska meka med den drar jag in den i vardagsrummet på depåstöden. Efter 2 större bensinspill-incidenter har jag upptäkt att bensin luktar mycket och länge, även fast man har fönstrena öppna. Jag tappar visserligen allt vad luktsinne heter efter 15 min men tjejen med sin grymma näsa känner fortfarande lukten efter flera dagar. Stoppa en pappersboll i angasaröret när du kört in den så slipper du avgaslukten i vart fall. //B

yepp ! Precis lika för mig, men jag brukar hälsa på å snika mat emellanåt oxå :D
Dez skrev:

*/ ?>
Back