Ni som använder Shoei XR1000

Är det bra vid vurpa och få käften inslagen av hjälmen??:va
I vissa fall: Ja.
Det räddade (enligt någon TV-intervjuad läkare) i all fall Jimmy Lindström från värre skador när han kraschade för några år sedan och bl.a. bröt käkbenet (istället för att få svårare nackskador).

Jag har en Shoei crosshjälm men den blev lite liten slet nästan örorna av mig varje gång jag satte på/av hjälmen, så stack till Lidl och köpte mig B-Scuare skithjälm ingen bra hjälm alls men bättre än tjta cross hjälm.

Men jag skulle vilja ha en Shoei hjälm men vet inte vilken modell. :)

Jag tycker min XR 1000 är en kanonhjälm. Känns lätt och bekväm att på sig.

:tungan
Till er som störs av integralhjälmer finns ju det utmärkta alternativet Nolan N01 med motorbrillor typ 60 talet och insektsbombademang istället, samt om oturen är framme krossat ansikte

Last edited:
samma här. om jag putar så tar det i ....
har också undrat om jag har ett conehead, men det har jag alltså inte då =)
eller så har vi alla det ?:rolleyes:

I vissa fall: Ja.
Det räddade (enligt någon TV-intervjuad läkare) i all fall Jimmy Lindström från värre skador när han kraschade för några år sedan och bl.a. bröt käkbenet (istället för att få svårare nackskador).

Sant, hellre en trasig käke än en trasig nacke, för utan käft kan man ju fortsätta köra, men inte utan nacke:D

I 280+ sitter väl alla hjälmar som ett gladpack mot fejan.
Har jag hört.

Nejdå, Köp en X-spirit istället så kommer ni att fundera på hur fan ni kunde ha den billigare modellen sen. Jag tycker inte om känslan av att hjälmen kommer för nära munnen och då är det inget svårt val för mig. Sen gäller det såklart att ha rätt storlek på hjälmen också, i många fall innebär det en storlek mindre än vad som är bekvämt när man provar hjälmen ny.

Nejdå, Köp en X-spirit istället så kommer ni att fundera på hur fan ni kunde ha den billigare modellen sen.

Kan bara hålla med. Provade båda innan jag köpte min och X-spirit har betydligt mer påkostad inredning, skönaste jag provat. Tyst tycker jag inte den är dock men har inte provat whisper kit.

Ja, hur fan tänkte jag som bara la 4600 + 800 på extravisir för XR-1000. Fan vad snål jag var :näsblod

Nejdå, Köp en X-spirit istället så kommer ni att fundera på hur fan ni kunde ha den billigare modellen sen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti