Ni som åkt LC4 och bytt till 525..

Hi-ho skrev:
2559572 Ska byta min 660 mot just en 525.
Är det någon som enbart kör gata med sin, och vet hur ofta man behöver ställa, kolla vetilerna.
Jag vet vilka intervaller de rekomenderar, men hur är det i verkligheten?

// J
jag har dragit ut på det en aning.. ibland 25-30 timmar mellan kontrollerna. första gången dom kollades (efter 1,5 timmar) så satt ena låsmuttern löst. förmodligen hade den gjort det sen den kom ur lådan. sen har det inte justerats något alls på dom. bara nu senast som det fick läggas till lite på en a avgasventilen.

vet inte om jag kan rekomendera det men en 20 timmar kan du lätt köra utan att behöva va rädd att det ska skita sej.

Haft 625 och bytt till 525. Det är enorm skillnad i smidighet. 625/660 känns ungefär som en buss med mycket motor i jämförelse.
525.an är betydligt roligare att köra även på gata, sålänge hastigheten inte är för hög.
660 har mkt mer vrid, iallafall upplevs det så. Draget rakt fram vinner 660, men inte så mkt man kan tro.
Nu har jag en Hayabusa också, annars hade jag aldrig skaffat en 525 pga servicarna, 625/660 är fina dom med.

chukabowa skrev:
2560700
vet inte om jag kan rekomendera det men en 20 timmar kan du lätt köra utan att behöva va rädd att det ska skita sej.

Ni bör ställa ventilerna vid 15 timmar eller efter behov.
Själv måste jag justera vid 10 timmar...

Jag har inte ägt en 660 eller 625a men testat och kan bara hålla med om att det e stor skillnad i smidighet. 525an känns som en riktig racer! Trevlig elstart o motor som aldrig kinkat med mig, älskar den hojen!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back