Ni som åker Husaberg 650

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
Jag hittar då inga former av betyg eller kritik så jag får helt enkelt fråga.

Jag ska ha en motard för gatbruk och tycker KTM 640 är för tung, därför vill jag ha en Husaberg, dessutom är dom ju vackra.

Dom är ju mycket klagomål på verkar det som men inget direkt att ta på exakt vad som är felet.

Så, vad skiljer det årsmodellerna emellan?

Aktuella modeller är 02,03,04.

Effekt? Finns det angivet någonstans?

Startmotorproblem?

Dåliga vipparmar?

Driftsäkerhet?

Svåra att serva?

Av modellerna ovan tycker jag att 03 ser bäst ut.

Helsystem? Ligger det mycket pengar i det?
 
mycket kraft å mycket kul mycket skruva mycket lätt
 
Jag hade en 501 -00

Hade lite otur och havererade kopplingskorg o lita andra kuggahjul.

annars en supergo hoj att tramsa med, smidig o lätt å MASSA pulver!!



Grymt lättmeckad.. det är en fröjd att pilla med =)

köper du tidigare än -03 bör vipporna va uppdaterade till -03. ingen katastrof, är lätta att byta.

service (olja + ventiljustering) är en baggis!!
 
HenRRik skrev:
köper du tidigare än -03 bör vipporna va uppdaterade till -03. ingen katastrof, är lätta att byta.

service (olja + ventiljustering) är en baggis!!


Okej. Om jag då skippar tidigare än 03 och behåller den och 04.

Vad har vi för skillnad motormässigt?

Något med veven på någon? Chimsa någonstans?

Hur ofta är det oljebyte och ventiler om man översätter timmar till ungefärliga mil?
 
Grrrooov skrev:
Okej. Om jag då skippar tidigare än 03 och behåller den och 04.

Vad har vi för skillnad motormässigt?

Något med veven på någon? Chimsa någonstans?

Hur ofta är det oljebyte och ventiler om man översätter timmar till ungefärliga mil?
De flästa gamla hojar har nog utbytta vippar skulle jag tro.
Mil/timmar beror ju som sagt på var och hur du kör. Vid landsvägskörning brukar jag ha en medelhastighet på mellan 50 och 70 vilket motsvarar drygt 50 mil på 10 timmar. Heldre för tight service. På min FE är det oljebyte samt byte av 3 filter (2 oljefilter och ett luftfilter) efter 10h. Samma procedur efter 20h fast då hänger det med en ventiljustering som är mycket änkel att genomföra. :tummenupp
 
philsson skrev:
De flästa gamla hojar har nog utbytta vippar skulle jag tro.
Mil/timmar beror ju som sagt på var och hur du kör. Vid landsvägskörning brukar jag ha en medelhastighet på mellan 50 och 70 vilket motsvarar drygt 50 mil på 10 timmar. Heldre för tight service. På min FE är det oljebyte samt byte av 3 filter (2 oljefilter och ett luftfilter) efter 10h. Samma procedur efter 20h fast då hänger det med en ventiljustering som är mycket änkel att genomföra. :tummenupp

Byter du luftfilter var 10e timme? Menar du inte tvätt? Blir ju lite dyrt annars...
O det där med 2 oljefilter, det ena är ju bara en "oilscreen" som sitter innanför oljepluggen som ska tvättas av, inte bytas. Rätt ska vara rätt.. :) :7peta

Mvh
Dave
 
David P. skrev:
Byter du luftfilter var 10e timme? Menar du inte tvätt? Blir ju lite dyrt annars...
O det där med 2 oljefilter, det ena är ju bara en "oilscreen" som sitter innanför oljepluggen som ska tvättas av, inte bytas. Rätt ska vara rätt.. :) :7peta

Mvh
Dave
:hihi jaja ok då.. jag tvättar metallfiltret och skiftar mellan 2 luftfilter jag har. När bör man byta luftfilter helt föresten? När duger det inte att tvätta längre?. :confused: ifs ser jag på det om det förmultnar.. :hihi
 
philsson skrev:
:hihi jaja ok då.. jag tvättar metallfiltret och skiftar mellan 2 luftfilter jag har. När bör man byta luftfilter helt föresten? När duger det inte att tvätta längre?. :confused: ifs ser jag på det om det förmultnar.. :hihi

Du sa det själv, när skiten ser ut att ha gjort sitt. Håller länge om man använder rätt grejer.

Mvh
Dave
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top