ni som är bra på .................

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
För två veckor sen bytte jag packningen till kammkedjespännaren. Efter detta går det inte att starta hojen, jag får inte gnista på stiften. Vad tror ni har hänt med min 1a?

kan inte vara så att du inte endast byta packning men oxå i samma veva råkade ändra inställningen på kamkedjesträckaren? det kan säkert orsaka lite problem för dig.

Swedie skrev:
kan inte vara så att du inte endast byta packning men oxå i samma veva råkade ändra inställningen på kamkedjesträckaren? det kan säkert orsaka lite problem för dig.
DET ÄR MÖJLIGT! Men gnista kommer ändå, kanske inte i rätt ögonblick men det kommer. På min r1a kommer det inga gnistor alls.

UrbanTiger skrev:
Ehhh.... tändläget har absolut inget med kamkedjespännaren att göra. Hur kollade du att det kom i fel ögonblick ?
Du pratar samtidigt om två hojar, LR ? Hur är det med mördarknappen och sidostödkontakten ?
Ev. gå till en MC-verkstad med båda för det verkar vara bästa lösningen.
Annars kan man för att få bättre gnista sätta en klick valfett på stiftet :tummenupp
Jo jag har funderat på valfett länge, jag tror det är dags för det.
Nej det är bara en hoj som krånglar.Jag tror att det är elfel på väg till tändstiften.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back