Ni psykologer, psykologistuderande, vad får ni fram av den här testerna?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Jag har precis gjort en ganska omfattande läkarundersökning och det innefattade även ett samtal/tester med en psykolog.

Ett av testerna var i mina ögon ganska knepigt. Jag skulle rita vertikala streck på ett A4 papper, ett efter ett. Ibland sa hon "sign" och då skulle jag rita ett horisontellt streck för att sedan fortsätta med vertikala.

Det andra testet var att jag fick tre tecken att hålla reda på. Sedan skulle jag identifiera dessa tecken i rader med liknande tecken.

Jag blev nyfiken och frågade vad dessa tester skulle visa, men det fick hon inte berätta. Finns det någon här som kan sprida lite ljus? Särskilt det första testet är jag nyfiken på.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Gjorde du som hon sa och ritade horisontellt???

Herregud, du är körd.
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Om du håller på att söka jobb så testar dom att du kan utföra hjärndödande arbetsuppgifter utan att klaga.
Dessutom får rekryterarna sig ett gott skratt på fikarasten.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Om du håller på att söka jobb så testar dom att du kan utföra hjärndödande arbetsuppgifter utan att klaga.
Dessutom får rekryterarna sig ett gott skratt på fikarasten.

Nej, jag har redan jobbet men det är klienten som kräver att vi ska göra en lokal läkarundersökning (Brasilien) Det är ingen som har kuggat än, och det är riktiga kronidioter så jag har en känsla av att det är ett spel för galleriet för att hålla folk i arbete.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Du klarade testet, dvs att du genomförde ett antal uppenbart idiotiska övningar utan att vägra. Grattis, du är den exemplariske arbetstagaren!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nu är jag varken psykolog eller studerande till sådan.. Men skulle kunna tänka mig att den första testar hur snabbtänkt du är, och den andra din förmåga att se mönster. Dvs någon form av iq test.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nej, jag har redan jobbet men det är klienten som kräver att vi ska göra en lokal läkarundersökning (Brasilien) Det är ingen som har kuggat än, och det är riktiga kronidioter så jag har en känsla av att det är ett spel för galleriet för att hålla folk i arbete.

När man jobbar åt internationella företag så råkar man ut för skumma tester och utbildningar.
Många av dem måste man vara riktigt oduglig för att misslyckas med.
I början tror man att det är spel för gallerierna.
Sedan får man reda på hur många som misslyckas...

Den typen av idiottest som du gjorde såg jag en sammanställning av resultaten på.
Det var rätt kul att se hur mycket det siljde på anställda från olika länder.
 

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Södern
Hoj
Dr350 rmz250
Jag gjorde samma test för ett par månader sedan, jag kuggade och det slutade med att de skickade mig offshore. Hoppas du klarade dig bättre :D
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Jag gjorde samma test för ett par månader sedan, jag kuggade och det slutade med att de skickade mig offshore. Hoppas du klarade dig bättre :D

Nej, jag måste tyvärr åka ut igen :( :p Jag försökte även få Federal Police att dra in mitt arbetsvisa då jag var ganska långt över tiden men det gick de inte med på heller.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Inte jättemycket information för att ge ett väldigt bra svar, kan du ta reda på vad de heter kan du få mer info.
Det första testet påminner dock inte om någon standardtest som jag känner till, däremot så ser upplägget ut att vara ett sk. Continious Performance. Lite som BostonGurka påstod: se hur du hanterar jobb utan någon större belastning eller variation. Men, som sagt, jag känner inte igen den bara på att man ska dra streck. Rekryterare använder ofta lite egna tester. Som en liten parantes använde t.ex. polisen tidigare, via rekryterare, scientologernas personlighetstest, dock utan att fatta att de gjorde det.
Den andre är en variant från ett IQtest som mäter din processeringssnabbhet, planering samt något flummigt som kallas intergrering av verbal-sekventiellt och visuo-spatiell förmåga, lite förenklat hur bra dina två hjärnhalvor kommunicerar med varandra.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top