Ni med kawaz750

Z750 kan säkert vara en kanonhoj. Aldrig kört eller ägt någon.
Tycker dock du ska testa en Triumph Street Triple. En helt underbar hoj.
Själv kör jag ju Daytonan som är nästintill samma hoj fast med kåpor.
Det negativa med Daytonan är ju att den är svårmanuvrerad i låga farter samt att hojen är hög, om jag inte minns fel är det 83 cm i sitthöjd. Är du kort så kan den kännas bökig vid rödljus då du ej når ner med båda fötterna.
Street Triplen däremot har du inga manöversvårigheter med i låga farter då du sitter mer upprätt på den.
Inte säker på sitthöjden på Street Triplen.
Vet de som kör i snabba gruppen med Street Triplen på SMC körningar så den har pulver så det räcker.
Street Triplen är billig i försäkring. En kompis som var under 30 när han hade en för ett par år sedan och betalade 4500kr för hel/hel i centrala Göteborg.

Viktigast är att du testar hojarna själv och bildar dig en uppfattningn om hojen passar dig eller inte.
På forumet får du kommentarer från alla om vad de tycker men inte säkert att det är vad du kommer tycka när du sitter på hojen.

Lycka till med ditt köp och hoppas det blir lyckat.
 
Skulle jag välja en hoj i ungefär samma storlek så hade jag lätt valt Hondas Cb600 från -07.
Kawas cyklar i det segmentet tycker jag bara känns trötta.
 
Precis så jag tänker med. Mitt mål är inte att susa fram i 300 utan mer börja med något lite lättare som jag känner mig bekväm med. Det är inte bara cykeln jag ska hålla koll på nu utan också allt omkring, som säkerligen känns lättare när jag har en cykel jag känner mig säker med :-)

Har haft både en Z750-08:a och en Z1000-08:a

Var hel nöjd med Z750 fick dock ett bra erbjudande av min lokala handlare för byte till Z1000.
Om man skall vara lite ärlig i detta grabbiga forum så var jag mer nöjd med 750:n än med Z1000.
Anledningen ?
Jag hanterade Z750:n betydligt bättre och säkrare, Z1000 blev bara för mycket på de vägar jag brukade köra..........
 
Hej
Jag köpte en Z750S (har en halvkåpa) efter att ha kört glidare innan och jag kan bara säga en sak....jag älskar den hojen! Körde 420 mil med full packning och han var bara så go. Tiggde bara efter fler mil :) Jag tycker att det är den roligaste hojen jag kört och då jämför jag med glidare, Suzuki GSX1400 och MT01...
Hojen är lätt att hantera, ger körglädje och dessutom snygg :yoparty
Provkör och känn efter, jag tror nog du blir nöjd :krama
 
Låter kanon! :-)
Ja jag har tittat lite försäkringar hos dem också...helförsäkring XL på mig kommer kosta ca 28 tusen hel/hel, och på min pappa 6800 hel/hel så där är det ju lite skillnader... :-)

wtf, hur gammal är du btw?? 28 laxar var ju lite saftigt=/
ta en koll på svedeas försäkring "säker" å skriv den på far din, den är något dyrare än "säkrast" försäkringen, men med den är det fri utlåning bla^^,
 
Jag köpte en Z750R i våras och började övningsköra med. Fastnade direkt på utseendet och de verkade vara en vettiga första hoj. Den fungerar helt ok till krypkörningen osv. Jag gillar hojen skarpt och den går rätt bra ändå, men de känns som nått man kanske växer ur? Har inte så mycket annat att jämföra med faktiskt.
Angående försäkring fick jag också drygt 28k på nått försökringsbolag, vissa fick jag inte ens försäkra hos. Men billigaste jag hittade var på Svedea där jag får betala 15k, dryt. Men vad ska man göra?
 
Men skenförsäkra för f*n inte hojdäveln. Köp en hoj du har råd att försäkra istället. Om du tycker att det är dyrt med försäkring i bortre mUppsala så kan det vara läge att kolla på något som kan offroadförsäkras eller classica försäkras, eller kanske bara trafik/halvförsäkra, eller bara någon annan hoj. Det finns en anledning till varför försäkringen är dyrare på dig med färsk lapp än på din far... Folk har varit utan försäkring när de smält då de inte varit huvudsaklig brukare av fordonet de framfört, och du kan ge dig fan på att försäkringsbolaget kommer att göra allt i sin makt för att neka dig ersättning om dom har en chans till att få slippa i en sådan situation.
 
wtf, hur gammal är du btw?? 28 laxar var ju lite saftigt=/
ta en koll på svedeas försäkring "säker" å skriv den på far din, den är något dyrare än "säkrast" försäkringen, men med den är det fri utlåning bla^^,

Jag fyller 22. Precis det var den jag tittat på, men ska ringa runt lite imorgon och höra med olika vad det finns för prisuppgifter.
 
Men skenförsäkra för f*n inte hojdäveln. Köp en hoj du har råd att försäkra istället. Om du tycker att det är dyrt med försäkring i bortre mUppsala så kan det vara läge att kolla på något som kan offroadförsäkras eller classica försäkras, eller kanske bara trafik/halvförsäkra, eller bara någon annan hoj. Det finns en anledning till varför försäkringen är dyrare på dig med färsk lapp än på din far... Folk har varit utan försäkring när de smält då de inte varit huvudsaklig brukare av fordonet de framfört, och du kan ge dig fan på att försäkringsbolaget kommer att göra allt i sin makt för att neka dig ersättning om dom har en chans till att få slippa i en sådan situation.

Jag skulle aldrig ens tittat på en sån hoj om jag inte visste på ett ungefär vad dem låg på i försäkringskostnader. Jag har inte sagt att jag inte har råd, och heller inte att jag ska ställa den på min pappa. Jag frågade bara efter vad alla andra hade för försäkringskostnader och att det var ordentlig skillnad på om den skulle stå på pappa till skillnad från mig. Sen den försäkring jag tittade på hade fri utlåning men jag har inte medgett att jag ska försäkra via dem.
 
Jag har kört både Er6:a och Z750 efter att jag köpte min Fz6 och ångrar fortfarande inte mitt val. MEN! Street Triple.....
 
Jag skulle aldrig ens tittat på en sån hoj om jag inte visste på ett ungefär vad dem låg på i försäkringskostnader. Jag har inte sagt att jag inte har råd, och heller inte att jag ska ställa den på min pappa. Jag frågade bara efter vad alla andra hade för försäkringskostnader och att det var ordentlig skillnad på om den skulle stå på pappa till skillnad från mig. Sen den försäkring jag tittade på hade fri utlåning men jag har inte medgett att jag ska försäkra via dem.

Hrm, mitt inlägg lät nog lite mer bittert än jag menade det. Det viktiga jag ville förmedla var att försäkringsbolaget kan neka dig ersättning även om dom tillåter utlåning om det framkommer att försäkringstagaren inte är den huvudsakliga brukaren av fordonet. Det är skillnad på att låna ut hojen och att ha någon annans hoj skriven på sig...
 
Köp min, orange -06 25kw reg. Betalar 3500,- hel/hel. Supernöjd med cykeln men har tyvärr inte den tiden som jag skulle vilja ha över till körning. Väldigt lättkörd och bra med knuff.
 
Hrm, mitt inlägg lät nog lite mer bittert än jag menade det. Det viktiga jag ville förmedla var att försäkringsbolaget kan neka dig ersättning även om dom tillåter utlåning om det framkommer att försäkringstagaren inte är den huvudsakliga brukaren av fordonet. Det är skillnad på att låna ut hojen och att ha någon annans hoj skriven på sig...

jag förstår vad du menar! :-) håller med dig till fullo där... Var in på svedea och kikade där. Deras försäkring som det står fri utlåning på vad menas egentligen med det? Att man kan låna ut hojen vissa gånger men majoriteten av körningen ska föraren försäkringen gäller mest stå för?
 
jag förstår vad du menar! :-) håller med dig till fullo där... Var in på svedea och kikade där. Deras försäkring som det står fri utlåning på vad menas egentligen med det? Att man kan låna ut hojen vissa gånger men majoriteten av körningen ska föraren försäkringen gäller mest stå för?

Jupp, det är precis vad som avses med utlåning. Sen åligger förvisso bevisbördan bolaget, men det har hänt att folk har blivit ombedda att visa upp kvitton på förvärv för att kunna konstatera vem pengar dragits från etc.
Så om det t.ex. framkommer att din fars hoj till 100% betalats med pengar från ditt bankkonto kan dom vara gnälliga.
Just det här har förvisso aldrig hänt mig, men har läst en del skräckhistorier.
Jag har dock varit med om en olycka där jag blev påkörd (i bil tack och lov) där bolaget ifrågasatte vem som egentligen var den huvudsakliga brukaren av fordonet. Men när de fick in motpartens redogörelse för olyckan la dom ned det ganska snabbt då det ändå inte var mitt fel :p
 
Jag hade tagit Triumph street triple alla dagar i veckan, hojen lovordas av många och brukar vinna tester. Samma toppeffekt som Z 750 (möjligtvis lite klenare på lägre varv pga kubiken).

Den stora skillnaden är att kawan väger 224 kg torr medan triplen väger 167 kg.
Min uppfattning om Z 750 är att det är en förklädd budgethoj :)

Folk har varit utan försäkring när de smält
Måste ha varit sjukt varmt :tungan
 
Jag hade tagit Triumph street triple alla dagar i veckan, hojen lovordas av många och brukar vinna tester. Samma toppeffekt som Z 750 (möjligtvis lite klenare på lägre varv pga kubiken).

Den stora skillnaden är att kawan väger 224 kg torr medan triplen väger 167 kg.
Min uppfattning om Z 750 är att det är en förklädd budgethoj :)


Måste ha varit sjukt varmt :tungan

Om hon vill ha en z750 varför prata om massa andra hojar??

Köp den hojen du vill ha. Du blir inte missnöjd med en z750 iaf.
 
Jag hade tagit Triumph street triple alla dagar i veckan, hojen lovordas av många och brukar vinna tester. Samma toppeffekt som Z 750 (möjligtvis lite klenare på lägre varv pga kubiken).

Den stora skillnaden är att kawan väger 224 kg torr medan triplen väger 167 kg.
Min uppfattning om Z 750 är att det är en förklädd budgethoj :)


Måste ha varit sjukt varmt :tungan

Jag håller med dig.
 
Förlåt. Hoppas din tå inte blev allt för öm :krama


Inga ömma tår här inte ;). Polaren har en street triple tycker de är en kanon hoj.
Men vill hon ha råd om en z750 så är de väll inte aktuellt?
Om jag själv hade fått välja?
Suzuki gsx 750r 2011. Men de är väll bara jag ;)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top