Ni med 3G-telefoner(och ni med Z800i). Ge mig tipset

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Ni med 3G-telefoner(och ni med Z800i). Ge mig tipset och bilden

Funderar på att köra på tre:s nya grej, 3-bomben. Samma kostnad som comviq knockout(inte limited ed.).

Jag skulle vilja höra från er som har 3-telefoner om det är något att ha. Jag har hört både det ena och det andra. Hade det till och med i en vecka för ett år sen. Men jag vill inte binda upp mig i 18 månader och ångra det varje dag.
Finns det några jobbiga nackdelar?

Sen funderar jag på SonyEricssons Z800i. Nog för att jag inte är särskilt förtjust i vikmobiler men den kändes skön när jag höll i polarens nyköpta + att en oskyddad display lever farligt i min ägo just nu när jag håller på med en massa garagegrejer.
Om någon har en sån så vore det bra om ni kunde slänga upp en bild tagen med den kameran så jag vet ungefär vad det rör sig om. (Är insatt i hur man tar bra bilder med mobilkamera)

Tack!

Last edited:
Jag tog en LG U880 och är ruskigt nöjd. Anledningen till att jag köpte 3 igen var att de faktist har jobbat upp sig, så har alltid kontakt. :tummenupp

Har haft 3 i två år nu. Ett tag hade jag tom Vodafone GSM igen bara för att kunna ringa... :näsblod Men nu har jag haft bara 3-mobilen i ca ett år och det har funkat utmärkt. De mobiler jag haft är Motorola A920, A925, NEC e616 och nu en Sony Ericsson K608i. Den är bäst hittills! Det funkar helt perfekt! Jag är helnöjd! Tycker faktiskt 3 är bättre än Vodafone nu (vilka jag aldrig trodde jag skulle överge).

Mor och bror min har varsin V800/Z800, mor har 3-versionen och bror Vodafone-versionen och båda är mycket nöjda!

Kan inte annat än lovorda 3 nu, speciellt när man ser vad som är alternativen... :3freak

Syss skrev:
Har haft 3 i två år nu. Ett tag hade jag tom Vodafone GSM igen bara för att kunna ringa... :näsblod Men nu har jag haft bara 3-mobilen i ca ett år och det har funkat utmärkt. De mobiler jag haft är Motorola A920, A925, NEC e616 och nu en Sony Ericsson K608i. Den är bäst hittills! Det funkar helt perfekt! Jag är helnöjd! Tycker faktiskt 3 är bättre än Vodafone nu (vilka jag aldrig trodde jag skulle överge).

Mor och bror min har varsin V800/Z800, mor har 3-versionen och bror Vodafone-versionen och båda är mycket nöjda!

Kan inte annat än lovorda 3 nu, speciellt när man ser vad som är alternativen... :3freak

Låter bra. Var en hårsmån ifrån att köpa en näck en gång, bestämde mig för att läsa tester först. Det gjorde jag rätt i

Edit: Verkligen ingen som kan slänga upp en bild???

Last edited:
här är en bild som jag råkade hitta i datorn...nu har jag iofs fått förminska den för att det skulle gå att bifoga här...

Bifogat

• regplåthållare.JPG
    regplåthållare.JPG
    129.4 KB · Visningar: 80
Last edited:
Har använt deras LG 81xx och har nu 8380.
Första året var väl rent utav skit..Men nu fungerar allt som det ska, och jag har inte haft något problem alls! (LGn var så otroligt dålig, och den felande länken i 90% av fallen) Men jag bytte ju upp mig i sommras, och som sagt nu har jag alltid kontakt och det bryts inte osv osv..

FUBAR skrev:
vänta några månader och köp W900i istället.

Nej tack, jag vill ha något annat än mal i plånboken. z800i kostar 69 kr/mån i 18 mån. 1242 kr. de bjuder på de tre första månaderna och 500 kr man kan använda hos dom. Och jag kan sälja min gamla för 500 kr minst. 1242 minus 69 minus 69 minus 69 minus 500 minus 500 = 35 kr får jag betala för att byta upp mig i mobilväg

Muskedunder skrev:
Nej tack, jag vill ha något annat än mal i plånboken. z800i kostar 69 kr/mån i 18 mån. 1242 kr. de bjuder på de tre första månaderna och 500 kr man kan använda hos dom. Och jag kan sälja min gamla för 500 kr minst. 1242 minus 69 minus 69 minus 69 minus 500 minus 500 = 35 kr får jag betala för att byta upp mig i mobilväg

Hehe, jag fick min Z800i av tre, behövde inte lägga en spän på den.
Ska du inte ha den nya "musikmobilen" från samsung, den är mer nice än ericsson.
Bifogar ändå en bild tagen med z800i:
ja.JPG

Mvh

Är nöjd med min Z800i för att:

Jag ville EGENTLIGEN inte byta telefon med allt krångel (Samsung) med byte av MMI osv, men det gick förvånansvärt lätt!
Jag är en sån som inte läser instruktionsboken till elektroniska apparater, och hittills har jag inte stött på en enda grej som inte varit intuitiv och lätt att fixa!
Bra betyg det!

Spelar ingen roll om 3 blir bäst i världen och dessutom betalar mig för att vara kund hos dem. I Februari är jag fri och jag hoppas de alla kommer att brinna i helvetet.

Z800i är verkligen en kanontelefon. Riktigt genomtänkt med bra funktioner och prestanda, nog den bästa telefonen jag har haft. Enda nackdelen är att den är lite för stor för min smak.
Har hoppat fram och tillbaka mellan de flesta märkena, och jag måste säga att Z800i är den telefonen som känns mest komplett av alla!

3 funkar fint för mig, förstår inte alla som klagar på dem hela tiden. Har haft 3 i ett par år nu och de blir bara bättre och bättre.
Skall nog också byta till 3Bomben sen när mitt abonnemang går ut, fast jag är mer sugen på LG:s U880, då den är bra mycket slimmare än Z800i.

Gothmog skrev:
Spelar ingen roll om 3 blir bäst i världen och dessutom betalar mig för att vara kund hos dem. I Februari är jag fri och jag hoppas de alla kommer att brinna i helvetet.

Kan du utveckla det lite?

Övriga: Tack för svar och bilder!

McFille skrev:
Z800i är verkligen en kanontelefon. Riktigt genomtänkt med bra funktioner och prestanda, nog den bästa telefonen jag har haft. Enda nackdelen är att den är lite för stor för min smak.
Har hoppat fram och tillbaka mellan de flesta märkena, och jag måste säga att Z800i är den telefonen som känns mest komplett av alla!

3 funkar fint för mig, förstår inte alla som klagar på dem hela tiden. Har haft 3 i ett par år nu och de blir bara bättre och bättre.
Skall nog också byta till 3Bomben sen när mitt abonnemang går ut, fast jag är mer sugen på LG:s U880, då den är bra mycket slimmare än Z800i.

Kan man ha valfria ljud som sms-signal? Typ mp3 eller liknande. Det är en funktion jag saknar på K700i. Stor miss av SE då nokia haft det den möjligheten i flera år

Muskedunder skrev:
Kan man ha valfria ljud som sms-signal? Typ mp3 eller liknande. Det är en funktion jag saknar på K700i. Stor miss av SE då nokia haft det den möjligheten i flera år

Näe...det går inte, jäkligt irriterande!

Muskedunder skrev:
Kan du utveckla det lite?

Jag orkar knappt.
Låt oss bara säga att allt pissigt som man hört folk råkat ut för när det gäller 3 har drabbat även mig.
Deras extrema inkompetens och snorkiga arrogans har fått mig att utveckla ett mycket djupt och personligt hat mot företaget.
Detta hat är "way beyond" mitt vanliga hat mot t.ex. företag som Glocalnet & Telia. Min flickvän och många jag känner tycker likadant.

Därför bojkottar jag 3 för evigt oavsett hur bra de blir i framtiden.
Ibland går principerna före ekonomin.
Och jag kommer aldrig köpa en "brandad" telefon mer heller för den delen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg