Ni måste lyssna på dessa grabbar! [Mozkovitch]

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Framför allt om ni gillar blues- och rockinspirerad hårdrock :yoparty

"Med grovt tillyxade gitarrer och skönt underjordiskt sväng korsas Glenn Danzigs onda bluesrock med svängigt ’grungiga’ flanellskjortor från Seattle. Detta var juryns motvering till varför vi vann rockpriset i Musik Direkts Sverigefinal!"

Bandet är ett gäng 15-16 -åringar här ifrån Falun, och hur de lyckas låta så mogna trots sin ringa ålder är minst sagt hyffsat imponerande. Ni fattar vad jag menar när ni hör sångaren Arvid sjunga.. Grabben måste ha fått whiskey i nappflaskan eller nåt.
Även instrumentalt låter det helt ok :tummenupp

Kolla in deras krypin här, och gå vidare till Diskografi för att ladda hem de tre låtar som finns där. Min personliga favorit hittils är "Addiction song", men Kill the radio går inte av för hackor den heller :yoparty

skoteridioten skrev:
Framför allt om ni gillar blues- och rockinspirerad hårdrock :yoparty

"Med grovt tillyxade gitarrer och skönt underjordiskt sväng korsas Glenn Danzigs onda bluesrock med svängigt ’grungiga’ flanellskjortor från Seattle. Detta var juryns motvering till varför vi vann rockpriset i Musik Direkts Sverigefinal!"

Bandet är ett gäng 15-16 -åringar här ifrån Falun, och hur de lyckas låta så mogna trots sin ringa ålder är minst sagt hyffsat imponerande. Ni fattar vad jag menar när ni hör sångaren Arvid sjunga.. Grabben måste ha fått whiskey i nappflaskan eller nåt.
Även instrumentalt låter det helt ok :tummenupp

Kolla in deras krypin här, och gå vidare till Diskografi för att ladda hem de tre låtar som finns där. Min personliga favorit hittils är "Addiction song", men Kill the radio går inte av för hackor den heller :yoparty

På tal om Faluband så slår jag gärna ett slag för Sabaton, om du inte hört dem förut. Riktigt tung hårdrock. Har tyvärr inte fixat hela skivan än.

skoteridioten skrev:
Självklart har man hört Sabaton :)

Det första som man kommer kommer att tänka på är ZZ-top. Mycket likt dom.

Dom var bra, men det känns som killen som sjunger försöker göra till rösten så väldigt mycket för att det ska låta djupt att det känns lite oseriöst.

Men smaken e som :arsele

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...