Ni måste bara köpa.......

Nja, ja vet inte, känns liiiite ansträngt att kuska genom europa på en offroad, likaså att komma till gälleråsen för lite banåkning, tror nog ja behåller min vägmaskin :fakta

red_ninja skrev:
Nja, ja vet inte, känns liiiite ansträngt att kuska genom europa på en offroad, likaså att komma till gälleråsen för lite banåkning, tror nog ja behåller min vägmaskin :fakta

Varför åka till gälleråsen?????? Finns bana i götet för motard :fakta
Sedan är det ju självklart inte roligt att köra 400 mil på en offroad nonstop. Men är man inte en touringknutte finns det knappast något roligare att ha mellan benen :crash

Marals76 skrev:
Mattiaz kolla efter en TT600 ifrån mitten -slutet utav 80-talet.

Hmmm.... 600 är lite för stort, de blir lätt lite tunga då. Vill ha en 250 max en runt 400, då den bara ska gå som Enduro, inge landsvägsreg. :rodnar

red_ninja skrev:
rekomendationen var att komplettera, inte att ersätta. Grus och sånt är verkligen snorkul. Om det sedan skall vara offroad, enduro eller cross kan diskuteras. Beror nog på hur man bor,. tillgången på crossbanor/endurospår, hur pass olaglig man vill vara osv.

Mattiaz skrev:
Hmmm.... 600 är lite för stort, de blir lätt lite tunga då. Vill ha en 250 max en runt 400, då den bara ska gå som Enduro, inge landsvägsreg. :rodnar

Finns ju TT350 oxå

Ok, nu har jag skaffat mig en sån där åffrowd oxå, åsså plockade jag upp en hårig spätta oxå!

Bifogat

• fårmc.jpg
    fårmc.jpg
    62.5 KB · Visningar: 95
Marals76 skrev:
Metzeler enduro 3 fungerar faktiskt förvånadsvärt bra på grusvägar riktigt hyffsat bett samt att man får väldigt kontrollerade släpp. :brynad

Jag fick på ett par sprillans Metzeler Tourance på gammelXT:n igår. De fungerar mycket bättre än de Bridgestone Trail Wing som sitter på nya XT:n, både på asfalt och på grus... verkar lovande!

Kör iofs 95% asfalt, men ändå...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...