Ni killar som är 1,90+

R1200GSA. Du kan klämma 50 mil utan att ens behöva stanna och tanka :)
En riktig spårthåj!
 
ptjaa, 1.96 kör en gammal gpz 1000 rx :) tycker jag fungerar fin-fint, men bra att få tips när man ska byta upp sig :)
 
Jag håller med Mjölnaren75, är själv 1.95 och kör äldre hoj. Detta blir sista säsongen på FZR'n kan jag lova. Tjacka vilken nyare hoj som helst, man sitter ap-bra på dom. Om man jämför naturigtvis, och det gör man ju.
 
RSV'n och Busan vore inte helt fel. Rätt dyra iofs men det är väl därför man har pantbanken, va!?

R1 or finns det gott om. Honda VTR / Kawa zx9r har jag hört skall vara OK också..

edit: och så har vi ju zx12r med... någon som känt på den mer än i affären?

Du kan nog få en 01-02 vanliga modelen för runt 50-55k (Millen) och det är inte så dyrt. Men tanke på vad man får..
 
Jag är 1,92 och kör cbr 600 -99, sitter kanon tycker jag, ärligt talat känns det inte som nått problem atta vara 1,90+? Man sitter ju bara mer upprätt o det blir mindre jobbigt för armar/rygg...? Körde NSR 125 innan och 60 mil på en dag va inga problem, även om den känns liten i jämförelse med CBRen..

1,90 o de e bland dom bättre jag kört :tummenupp , när de gäller sittställning :)
 
1,92 lång, kör gixxer 750 -99.. sitter kalasskönt

Provade en busa, sitter för långt ner på den. Mycket fin hoj men tyvärr tumme ner för sittställningen.

Provade R1, bättre sittställning, likaså gixxer 1000, Kawa ninja 10an. Iofs ingen hoj att köra långt på, då tar jag nog en V-strom litersräcer
 
Hayabusa eller Mille

Jag är 1,96 och har haft både busan och nu en mille-02. Millen har bättre plats överallt men när det gäller långturer så är busens kåpor bättre.

Vi åkte på Busen från Sherwood i England till Uppsala i sträck, det blev 245 mil. Och tog 44 timmar med båtar och allt.
Det dummaste jag gjort men då gjorde det riktigt ont överallt.
En sovbussplats är nog det bästa för långturer:confused:

Man kanske börjar bli gammal:huvet
 
Jag är 1,96 och har haft både busan och nu en mille-02. Millen har bättre plats överallt men när det gäller långturer så är busens kåpor bättre.

Kan hålla med dig om millens kåpor och speciellt kåpglaset. När det börjar gå undan så hamnar luftströmmen skapligt mitt på hjälmen, med kraftig turbulens som följd (om man inte lägger sig platt på tanken). Går ju hyfsat enkelt att fixa med ett högre kåpglas om man störs av det, vilket jag inte gjorde.
 
Slår ett slag för Aprilia Mille också! Hade en 00:a och den är rolig, lätthanterlig och man sitter grymt bra! Luftströmmen störde aldrig mig för när jag satt bekvämt gled den precis över huvudet, när man satte sig upp att bromsa eller så så kände man den emot hjälmen men köra 60 mil med den i inspirerat tempo är inga problem. Finns högre kåpglas att köpa för typ sjuhundra spänn men det var aldrig nåt jag satsade på, behövdes aldrig.
 
Min hoj val e väl inte det sportgaste men det räcker åt mej.
Vfr800 -02, e hur skön som att nöta 50 mil...vid 75 mil gör det ont...lite här å var...jag e 2m lång.
 
Nej, detta är inte början till en kontaktannons..

Jag tänkte rådfråga er som är lite längre, typ ~1,90.
Jag hade en Thunderace som blev stulen och nu är det dags
att skaffa en ny hoj... Jag vet inte om jag är så sugen på att
försöka hitta en Thunderace igen men jag vet heller inte vad
jag skall leta efter..

Min gamla hoj var rätt lägom storleksmässigt och effektmässigt.
Så var den rätt snygg också :)

Har ni några tips om lämpliga sporthojar som man kan nöta 50 mil
utan att få ont i lederna plus känna att effekten finns där om man
vrider till med fröken höger...

Jag börjar bli desperat nu. Det har gått en säsong utan hoj!
Jag pallar inte en MC-lös säsong till.

Tackar!
Jag är 195.5 cm och kör en R1:a går finfint tourar dock inte allt för ofta men har väl kört 80 mil på en dag iallafall! Enda hojar som jag inte har suttit bra på av dom jag har provat är zx9:or av lite olika årsmod då jag inte lyckats få in benen vid urtagningen i tanken! (har väl inte provat alltför många heller bör tilläggas)
 
Jag är 2 meter och sitter kanon på R1. Senare årsmodeller av GSXR funkar inte alls. Knäna kommer för högt upp på tanken, o inte in i urgröpningarna på sidorna.
Samma sak med VFR, men då årsmodell -88.

Sånt här är givetvis jävligt individuellt så det är bara att prova sig fram.
 

Har ni några tips om lämpliga sporthojar som man kan nöta 50 mil
utan att få ont i lederna plus känna att effekten finns där om man
vrider till med fröken höger...

Jag är 1.90 och har aldrig haft några problem med min R6 (som btw är till salu ..), varken effekt- eller storleksmässigt. Den är förvånansvärt snäll mot kroppen, fungerar att powertoura med och trivs både inne i stan och på krokiga vägar.

Vad väntar du på, PM för prisförslag, nu! ;)
 
Nej, detta är inte början till en kontaktannons..

Jag tänkte rådfråga er som är lite längre, typ ~1,90.
Jag hade en Thunderace som blev stulen och nu är det dags
att skaffa en ny hoj... Jag vet inte om jag är så sugen på att
försöka hitta en Thunderace igen men jag vet heller inte vad
jag skall leta efter..

Min gamla hoj var rätt lägom storleksmässigt och effektmässigt.
Så var den rätt snygg också :)

Har ni några tips om lämpliga sporthojar som man kan nöta 50 mil
utan att få ont i lederna plus känna att effekten finns där om man
vrider till med fröken höger...

Jag börjar bli desperat nu. Det har gått en säsong utan hoj!
Jag pallar inte en MC-lös säsong till.

Tackar!

köp min ninja.. den passar mig perfekt och jag är 191cm.
 
Slår ett slag för Aprilia Mille också! Hade en 00:a och den är rolig, lätthanterlig och man sitter grymt bra! Luftströmmen störde aldrig mig för när jag satt bekvämt gled den precis över huvudet, när man satte sig upp att bromsa eller så så kände man den emot hjälmen men köra 60 mil med den i inspirerat tempo är inga problem. Finns högre kåpglas att köpa för typ sjuhundra spänn men det var aldrig nåt jag satsade på, behövdes aldrig.

Men iMaster...du är ju bara 170 lång så tro katten att du sitter bra på allt! :hihi
:pannkyss
..ja, 180 då!
 
Jag är 2.45 m lång och sitter utmärkt på min minimoto. I januari tourade jag Europa runt på den. Som mest blev det 600 mil utan stopp. (Jag slangade bensin av förbipasserande bilar i farten.) Inga smärtor alls, de gånger jag stannade för att sova så la jag mig bara raklång över tanken.
 
Frågan är hur du prioriterar mellan sportighet och komfort, det kan du faktiskt bara svara på själv.

Jag är 2m lång. Av de hojar med 100+ hk som jag kört är nog Triumph Sprint den jag tyckt varit bekvämast. Men då är det en bra bit kvar i sportighet till en R1 eller busa.
 
En jag känner är 2,00 m lång och valde en ZZR 1100. Den är stor och har ett bra drag! Finns ju båda nya och gamla beroende på vad man vill betala.
Vill man ha en nyare så finns det ju ZZR 1400...
 
194 cm å GSXR750 -85... Kanske inte mest komfortabel och köregenskaperna
bör man kanske inte nämna, men det funkar för mig, sen bygger jag om till streetfighter nu, så då får man lite bättre sittställning.
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top