Ni glömde ...

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Jahopp, så hade man i natt besök av någon trevlig tjuv som snodde min bilstereo (polarens som jag hade lånat). Detta resulterade i en kall bil i morse eftersom dom inte stängde dörren ordentligt och kupévärmaren inte kunde göra sitt. Tacka kan man göra för att dom inte krossade rutan i varje fall!

Dock så ryckte dom av sladden till antennen så dom lämnade "kopplingen" som ska sitta på bilstereosidan i bilen. Hoppas tjuven får stort nöje av den numera oanvändbara stereon från 99. Om tjuven läser det här och vill ha kopplingen, så är det bara att hälsa på igen. Jag kommer finnas här med hagelbössan innan för dörren!

Värst av allt är att nu är skyldig polaren öl för att jag sumpat hans bilstereo, det kunde ju ha varit jag som fått insupa den gyllene drycken istället! :mad:

Funderar på att sätta upp lappar och utlova tusen spänn till den som vet vem det var, vore fan värt minen på boven när jag kommer och hälsar på med polisen!

Ussh för tjuvar!

Om någon blir erbjuden en Pioneerstereo med trasigt kontaktdon så kan ni få pm'a! Den är kanske värd 300 spänn med rätt köpare!

Verkligen!

Märkte nu att puckot snott min väska med mina träningskläder i. Vafan kan dom ha för nytta av skitiga jympabrallor och svettiga handskar?

För mig hade dock brallorna ett värde då det var mina fina Amfibiebataljonenbyxor :(

xfader skrev:
För mig hade dock brallorna ett värde då det var mina fina Amfibiebataljonenbyxor :(

Dom är väldigt stödlbegärliga har jag märkt. Mina blev snodda i tvättstugan av någon med nyckel dit.

Victor skrev:
Dom är väldigt stödlbegärliga har jag märkt. Mina blev snodda i tvättstugan av någon med nyckel dit.

Satans retfull, jag såg så satans tuff ut på gymmet med dom :(

Kanske går att köpa nya? humm!

Jag det är fördjävligt att biltjuvar (s.a.s.) är så svåra att sätt dit och förhindra. Larm spelar ju ingen roll längre. Vem f*n reagerar om ett billarm går?

Man önskar det fanns en riktig Batman, Spindelmannen eller ngn annan typ av korsning mellan djur och man som kunde lulla omkring på nätterna och :whip dom jävlarna med kjettingen.

Ingen som orkar bygga en sån dära Batman-lampa?

batdcsig.jpg

xfader skrev:
Jag har ju ett sånt där grymt fejklarm, men dom genomskådade tydligen det :rolleyes:

Eftersom dom inte krossade rutorna och du var tacksam för det lär dom inte ha bruttit upp dörren för då hade du varit sur för det.
Altså hade du inte låst dörren va?
För jävligt i alla fall, man borde faktiskt inte behöva låsa allting, bara för att adnan eller coffe inte kan skilja på sitt och andras.

prulle skrev:
Eftersom dom inte krossade rutorna och du var tacksam för det lär dom inte ha bruttit upp dörren för då hade du varit sur för det.
Altså hade du inte låst dörren va?
För jävligt i alla fall, man borde faktiskt inte behöva låsa allting, bara för att adnan eller coffe inte kan skilja på sitt och andras.

Faktum är att jag hade låst bilen, och det är jag bombsäker på, eftersom jag tänkte "nu låser jag bilen", och kände på handtaget i samma veva.

Dock säger mig något en peugeot från 88 inte är någon "fortress of security" direkt.

Last edited:
Vet hur det känns. Har haft bilinbrott 7 ggr i fyra olika bilar. man blir lite lätt paranoid efter ett tag och ligger vaken och lyssnar efter ljud :huvet Redo med basebollträt :fatta!

Stoppsladd skrev:
Vet hur det känns. Har haft bilinbrott 7 ggr i fyra olika bilar. man blir lite lätt paranoid efter ett tag och ligger vaken och lyssnar efter ljud :huvet Redo med basebollträt :fatta!

Är det inte lättare att koppla in ett riktigt larm?

Hjälper det förresten? För mig har det gått bra, men det säger ju ingenting...

juha01 skrev:
Är det inte lättare att koppla in ett riktigt larm?

Hjälper det förresten? För mig har det gått bra, men det säger ju ingenting...

Ja men vad spelar ett larm för roll. Folk skiter i allmänhet om ett larm går igång. Verkar det som iaf...... Har ibland haft larm och ibland inte. en gång hade jag haft bilen ett par dagar och inte hunnit installera nåt larm och inte ens en stereo. Dom slog sönder dörrjäkeln iaf och tog nåra cd skivor..... jävla folk :mad:

Kan iofs påpeka att jag vid nåra tillfällen har byggt demo ljudbilar för en lokal tv/radio firma så jag har väl blivit extra iaktagen :3freak

Dom lämnade fan skivan som satt i spelaren för mig! Ganska snällt egentligen :)

Jag försöker bara skratta åt händelsen, vad ska man göra liksom. Chansen att ett sånt här brott blir löst är ju i princip obefintlig. Bara att bita i det sura äpplet och inse att man skulle ha blivit biltjuv istället för it-nörd.

xfader skrev:
Dom lämnade fan skivan som satt i spelaren för mig! Ganska snällt egentligen :)

Jag försöker bara skratta åt händelsen, vad ska man göra liksom. Chansen att ett sånt här brott blir löst är ju i princip obefintlig. Bara att bita i det sura äpplet och inse att man skulle ha blivit biltjuv istället för it-nörd.
Tog dom ur skivan ur spelaren innan dom stal den? En pik mot din musiksmak månne? :hihi
En åttitalare öppnar dom på sekunder utan skada om dom har någorlunda pejl. Bästa stöldskyddet brukar dock vara att aldrig ha något synligt i bilen, ta med väskor eller ha dem i bagaget. Göm allt.

Orca69 skrev:
Tog dom ur skivan ur spelaren innan dom stal den? En pik mot din musiksmak månne? :hihi
En åttitalare öppnar dom på sekunder utan skada om dom har någorlunda pejl. Bästa stöldskyddet brukar dock vara att aldrig ha något synligt i bilen, ta med väskor eller ha dem i bagaget. Göm allt.

Mjo, men vafan. Visst kunde jag plockat bilen ren, men skiten ser ju fan ut som en pundar-kärra. Dessutom var den inparkerad bakom en annan bil på uppfarten till huset. Jag sover med fönstret 4 meter ifrån bilen. Jäkla kaxigt gjort :\

xfader skrev:
Mjo, men vafan. Visst kunde jag plockat bilen ren, men skiten ser ju fan ut som en pundar-kärra. Dessutom var den inparkerad bakom en annan bil på uppfarten till huset. Jag sover med fönstret 4 meter ifrån bilen. Jäkla kaxigt gjort :\
Kanske bara var ett misstag, trodde han var i sin egen bil :lol

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...