Nhl

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,604412,00.html

”Till sist får Bettman också frågor om de spelare som valt att spela i europeiska ligor som Elitserien under lockouten.
- Det står dem fritt. Men jag förstår inte varför de vill spela i mindre hallar för betydligt mindre pengar.”

Ptja, det kanske t o m är så att det finns några enstaka människor i den där cirkusen som fortfarande tycker att det inte bara är pengar utan att det även handlar om hockey?

Det citatet sammanfattar varför det gick åt skogen bättre än något annat, tror jag.

Hoppas hockeybossarna i Europa tar chansen att kalla till uppstartskonferens under våren. Ligan (NHL) är död, leve (den nya europeiska) ligan! Bättre hockey, bättre spelare, mindre kommers!

Jag har noll koll på den där konflikten, men är det verkligen arbetsgivaren som varit girig i detta fall?

Markus skrev:
Jag har noll koll på den där konflikten, men är det verkligen arbetsgivaren som varit girig i detta fall?

Har aldrig lyckats förstå problemet.. :va
Arbetsgivare som lockoutar och kräver lönetak?? Löjligt....

Markus skrev:

Hur lika är en älg?

Kan såklart diskuteras, jag tycker inte det. Lönekarusellen har snurrat på något vansinnigt och lönerna har kommit upp i fantasisummor. Jag tycker att ägarna är trovärdiga när de säger att ligan inte kan bära upp sådana arvoden.

Att de sedan är bortom rim och reson är en annan femma.

ft skrev:
Hur lika är en älg?

Kan såklart diskuteras, jag tycker inte det. Lönekarusellen har snurrat på något vansinnigt och lönerna har kommit upp i fantasisummor. Jag tycker att ägarna är trovärdiga när de säger att ligan inte kan bära upp sådana arvoden.

Att de sedan är bortom rim och reson är en annan femma.

Din ståndpunkt är inte helt tydlig faktiskt. :mattias

Ptja, det kanske t o m är så att det finns några enstaka människor i den där cirkusen som fortfarande tycker att det inte bara är pengar utan att det även handlar om hockey?

Aaa just det... Typ som Foppa, Näslund m.fl.
Dom som har bland de högsta lönerna i ligan. :kocko
Dom kanske kunde föregå med gott exempel och sänka sig några hack, om inte annat så för hockeyns skull.

Visserligen gick spelarfacket med på en lönesänkning men kom igen!

Tänk om ägaren för ditt företag sade:

"Du...grabben. Du börjar vilja ha så mycket i lön, och andra företag är villig att pröjsa det du vill ha.

Fattar du inte vad jobbigt det blir för mig att inte kunna betala samma lön som det andra företaget. Då kommer du sluta och jag kommer bara ha kassa medarbetare medan han därborta sitter på allt duktigt folk. Klart orättvist, eller hur?

Därför har vi företagare kommit överrens om att ni helt enkelt måste sänka era löner, och inte få högre lön än att vi gör fett med vinst."

Vad skulle du säga då? Du kanske borde sänka din lön du med, för att föregå med gott exempel. Alltid är det någon som är avundsjuk på dig.

Skulle inte tro det va? Anser sig någon kunna erbjuda foppa 90 millar i lön så måste han väl få ta emot det. Om andra klubbar inte har råd att följa med upp för att de har för få supporters så får de väl gilla läget och köpa billigare spelare.

/SSB

Last edited:
ft skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,604412,00.html

”Till sist får Bettman också frågor om de spelare som valt att spela i europeiska ligor som Elitserien under lockouten.
- Det står dem fritt. Men jag förstår inte varför de vill spela i mindre hallar för betydligt mindre pengar.”

Det citatet sammanfattar varför det gick åt skogen bättre än något annat, tror jag.

Hoppas hockeybossarna i Europa tar chansen att kalla till uppstartskonferens under våren. Ligan (NHL) är död, leve (den nya europeiska) ligan! Bättre hockey, bättre spelare, mindre kommers!

Jag tror han menar att spelarna vägrar spela för 5 miljoner i stället för 10 miljoner om året i NHL. Men det går bra att spela nästan gratis i Europa. Och dessutom förlora pengar på vissa skatter. Hmm.

Att inte gå med på ett löne tak på 300 000 000 Dollar tycker jag låter lite väl girigt..

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!