Ngn som har Honda-försäkring hos IF?

Lissita

Inte helt hundra...
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda Hornet 600 som heter Ceasar
Jag har försäkrat min hoj hos If förra året och då var årskostnaden 3100:- :tummenupp om året (klart överkomligt). Detta året får jag en räkning på 2683:- för ett halvår! :gnissla Pratade med dem och de berättade att de har räknat om riskgruppen för en del hojjar och min var en av dem som de bestämt sig för skulle flyttas upp i riskgrupperna.
Jag har inte blivit informerad om denna nästan 60% höjning :( och vägrar än att betala tills jag får en schysst förklaring och en ursäkt för att jag inte blivit informerad.
Jag undrar om det är ngn annan som råkat ut för samma/ liknande sak som jag och som har ngr tips.


tack!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag har ochså IF. Men jag fick sänkt med 500kr/år... :tungan


I och försig så har jag inte försäkrat in min TL ännu... (Inte Honda försäkring då förståss...)
Men garage försäkringen blev marginellt dyrare. Många TLRer som blivigt stula förra året ... :rolleyes: ...

Hade jag haft 2683kr / halvåret hade jag hoppat av glädje :hihi :yoparty

Enda tipps jag har är det gamal vanliga att ringa olika bolag och see om någon annan har bättre pris.
Über tråkig aktivitet...
 

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Ort
.
Hoj
.
Lissita skrev:
2049141 Jag har försäkrat min hoj hos If förra året och då var årskostnaden 3100:- :tummenupp om året (klart överkomligt). Detta året får jag en räkning på 2683:- för ett halvår! :gnissla Pratade med dem och de berättade att de har räknat om riskgruppen för en del hojjar och min var en av dem som de bestämt sig för skulle flyttas upp i riskgrupperna.
Jag har inte blivit informerad om denna nästan 60% höjning :( och vägrar än att betala tills jag får en schysst förklaring och en ursäkt för att jag inte blivit informerad.
Jag undrar om det är ngn annan som råkat ut för samma/ liknande sak som jag och som har ngr tips.


tack!

Och vad kan nu detta berot på :va
Var inte du ute o leta tussilago en runda :7peta
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
PutteLiten skrev:
2049210 Jag har ochså IF. Men jag fick sänkt med 500kr/år... :tungan

Jag har Folksam. På telefon fick jag ett pris som jag tyckte var ok. Igår när jag fick räkningen var summan nästan 300:- lägre. Positiv överraskelse! :tummenupp

På tal om IF. De säger sig ha Honda specialförsäkring. Pyttsan! Det skillde sig ungefär 3000:- mot Folksam.

Nu har jag gått med i SMC och ska dessutom köra BKK (broms, kör och kurvteknik) och då får jag ännu lägre premie.

Dagens telefontips Lissita. Lyft luren och ring Folksam så får du med största sannolikhet det billigaste priset du hört i år på din mc.
 

VoodooEx

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Helsingborg (Åstorp)
Hoj
Honda Hornet 600
Lissita skrev:
2049141 Jag har försäkrat min hoj hos If förra året och då var årskostnaden 3100:- :tummenupp om året (klart överkomligt). Detta året får jag en räkning på 2683:- för ett halvår! :gnissla Pratade med dem och de berättade att de har räknat om riskgruppen för en del hojjar och min var en av dem som de bestämt sig för skulle flyttas upp i riskgrupperna.
Jag har inte blivit informerad om denna nästan 60% höjning :( och vägrar än att betala tills jag får en schysst förklaring och en ursäkt för att jag inte blivit informerad.
Jag undrar om det är ngn annan som råkat ut för samma/ liknande sak som jag och som har ngr tips.

tack!

Hej Lisa!

Ringde precis till IF (020-655655) och fick tala med en trevlig tjej. Hörde vad priset för en försäkring skulle bli om jag köpte en Honda Hornet 600, och fick priset 4020kr / helår, nu bor jag visserligen på landet (Åstorp) men ändå, så jag tog försäkringen direkt och numera äger jag en Hornet :)

Så ring dit igen, kanske du kommer till samma person :Bugar

Edit: Blir 25år den 20:e April så därefter slipper jag självrisken på 25000kr! :fyllisar
 
Last edited:

Lissita

Inte helt hundra...
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda Hornet 600 som heter Ceasar
VoodooEx skrev:
2051151 Hej Lisa!

Ringde precis till IF (020-655655) och fick tala med en trevlig tjej. Hörde vad priset för en försäkring skulle bli om jag köpte en Honda Hornet 600, och fick priset 4020kr / helår, nu bor jag visserligen på landet (Åstorp) men ändå, så jag tog försäkringen direkt och numera äger jag en Hornet :)

Så ring dit igen, kanske du kommer till samma person :Bugar

Edit: Blir 25år den 20:e April så därefter slipper jag självrisken på 25000kr! :fyllisar

hehehe.. men ja bor i ghettot på eneborg :) men fyllt 25 har jag så det var ju en trevlig överraskning ang självrisken :fyllisar
 

#57 Thundrace

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Hofterup
Hoj
Ducati 1098S
Lissita skrev:
2053384 hehehe.. men ja bor i ghettot på eneborg :) men fyllt 25 har jag så det var ju en trevlig överraskning ang självrisken :fyllisar

Grattis....Prova med Tennant...sen lovar jag att alla försäkringsbolag kommer att framstå som givmildheten själv... Tror McLinda [tm] leder ligan med ca 250.000:- i helårspremie på sin vf800... :rofl
 

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Ort
.
Hoj
.
Lissita skrev:
2053384 hehehe.. men ja bor i ghettot på eneborg :) men fyllt 25 har jag så det var ju en trevlig överraskning ang självrisken :fyllisar

Fårla dra in på nått annat eller :huvet eller köra ordentligt o ha minimal försäkring :rofl
 

mclinda

en go tjej i sina bästa år :)
Gick med
24 Jun 2004
Ort
helsingborg
Hoj
suzuki sv 650s lite mindre och mycket blåare
#57 Thundrace skrev:
2053649 Grattis....Prova med Tennant...sen lovar jag att alla försäkringsbolag kommer att framstå som givmildheten själv... Tror McLinda [tm] leder ligan med ca 250.000:- i helårspremie på sin vf800... :rofl
blanda inte in mig i det här jag har ju inte någon honda längre!!!!
 
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
Lissita skrev:
2053384 hehehe.. men ja bor i ghettot på eneborg :) men fyllt 25 har jag så det var ju en trevlig överraskning ang självrisken :fyllisar

Jaha, så nu är du tillbaka igen. :) :banana Du bara utnyttjar oss för att spara pengar. suck..... :rofl

Jag kör också Folksam.
 
Last edited:

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
#57 Thundrace skrev:
2053649 Grattis....Prova med Tennant...sen lovar jag att alla försäkringsbolag kommer att framstå som givmildheten själv... Tror McLinda [tm] leder ligan med ca 250.000:- i helårspremie på sin vf800... :rofl

Tycker Tennant e fina, dom ringde själva och erbjöd mig försäkringar en kväll, hojen hoppade från 9000 för en hela till 6000 och bilen skuttade från 6000 till 4000 så ett samtal kan man ju kosta på det! Men sen vet jag inte hur det blir om man behöver plocka nåt av dom! :tummenupp
 

Lissita

Inte helt hundra...
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda Hornet 600 som heter Ceasar
IF rockar tydligen ändå

Folksam 21.600:- :huvet
Tennant 19.100:- :fatta!
Bil sport mc 12.000:- :mad:

så jag kanske ska torka tårarna och acceptera IF 5.600:- :tuttar

men tack som tjyven för alla tips... kommer ni på fler så kan ni bara pm:a mig
 

YappE

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Sundets Pärla
Hoj
Såld!
Lissita skrev:
2062048 Folksam 21.600:- :huvet
Tennant 19.100:- :fatta!
Bil sport mc 12.000:- :mad:

så jag kanske ska torka tårarna och acceptera IF 5.600:- :tuttar

men tack som tjyven för alla tips... kommer ni på fler så kan ni bara pm:a mig

Har du provat Trygg-Hansa ???

Min hoj kosta bara 3700:- Halv-Försäkring Helår
Medans alla andra bolag låg på 5000 o uppåt
Där Toppade FOLKSAM med Knappa 10.000:-

Tvi fan för F......
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
YappE skrev:
2062989 Min hoj kosta bara 3700:- Halv-Försäkring Helår
...
Där Toppade FOLKSAM med Knappa 10.000:-

Jag har en CBR 600 -99 och Folksam tar ~5200 halv/helår. Konstigt att de tar 10 papp för din lite äldre FZR 600R YappE. Kanske har något med antalet år man har haft A-kort.

Hur länge har ni haft A-körkort YappE o Lisita?

Jag har haft det sen -93 (1 vecka efter att jag fyllt 18 bast).
 

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Ort
.
Hoj
.
Lissita skrev:
2062048 Folksam 21.600:- :huvet
Tennant 19.100:- :fatta!
Bil sport mc 12.000:- :mad:

så jag kanske ska torka tårarna och acceptera IF 5.600:- :tuttar

men tack som tjyven för alla tips... kommer ni på fler så kan ni bara pm:a mig

Sälj hojen :hihi

Motorrad skrev:
2063186 Jag har en CBR 600 -99 och Folksam tar ~5200 halv/helår. Konstigt att de tar 10 papp för din lite äldre FZR 600R YappE. Kanske har något med antalet år man har haft A-kort.

Hur länge har ni haft A-körkort YappE o Lisita?

Jag har haft det sen -93 (1 vecka efter att jag fyllt 18 bast).

Yappe e bannad hos Folksam :fakta för all skit han gjort i sina ungdomsdagar tydligen :va

Har Lissita A -Kort :eek:
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Eller köp en gammal hirk från 1986... 1380kr helår/helförs hos bilsport :tummenupp Då kan ni säga :FU till höga premier.

Har fortfarande ett år kvar för att fylla ovannämnda kriterier med min gammelgixxer :död
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top