ngn som har en bänkning på en gsxr 750 -98?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
skulle va kul å få reda på ditt värde på hojen då jag ska in med min om ett par veckor! kan va kul å jämföra med nått! min har rullat ca 2450 mil, utrustad med kn- filter och slippis dock ej pc.

ingen som har bänkat sin gixxer 750, inte ens förra säsongen??? NGN :va

Polarn har bänkat sin 99a, Den gav 116 med helsystem, kn-filter. och pc. Om jag inte mins helt galet...
Dock i en bänk optimerad för hojar med 200+hästar.... och den visar snålt..

Förövrigt så att jmf värden från två olika bänkar saknar betydelse... Två bänkar visar inte lika... Det intressanta är hur kurvan ser ut...

Hade ett papper på min gamla -97a 750. Den gav 127 bakhjulshästar med dynojet och helsystem...

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
2119095 Hade ett papper på min gamla -97a 750. Den gav 127 bakhjulshästar med dynojet och helsystem...

//jaG
:skrämd

Vad var det för en bänk, det är ungefär lika mycket som en Honda 954 ger i originalskick...

Bingo skrev:
2119186 :skrämd

Vad var det för en bänk, det är ungefär lika mycket som en Honda 954 ger i originalskick...

Inte en aning. Eftersom hojen bodde i götet innan jag köpte den så någonstans där.

Det var min första hoj och den gick som fan enligt uppgift. Det enda jag vet är att det stod 127 häst i pappret...

//jaG

abethebabe skrev:
2118287 ingen som har bänkat sin gixxer 750, inte ens förra säsongen??? NGN :va
Kolla din papper först, finns ett gammalt bänkningsprotokoll. Förstår dock inte vitsen att bänka utan PC... Spar dina pengar till bensin och däck, garanterat roligare //Emil

Last edited:
varför kan man inte bänka utan PC Emil :va finns väl annat man kan få reda på än hästkrafter eller hur Emil :confused: sen kan det väl va lite kul å se om man har en bra kurva eller hur Emil :confused: sen kanske man bara kan göra det för skojs skull eller hur Emil :confused:

abethebabe skrev:
2120066 varför kan man inte bänka utan PC Emil :va finns väl annat man kan få reda på än hästkrafter eller hur Emil :confused: sen kan det väl va lite kul å se om man har en bra kurva eller hur Emil :confused: sen kanske man bara kan göra det för skojs skull eller hur Emil :confused:
Orsaken till att bänka utan PC är ju i mina ögon för att kolla om man behöver justera något. Så länge den inte går tunt så behöver du ju inte mappa upp den....
Fast rätt cv- Värde ger ju mycket bättre gång i motorn...så en pc är ju att föredra...
Såg tidigare i vintras att motospeed sålde ut några pc till just gixxer 98-99. Var skapligt pris iaf....
Det går även att mappa om orginalboxen om man har grejor till det...

SENSEI skrev:
2120797 Orsaken till att bänka utan PC är ju i mina ögon för att kolla om man behöver justera något. Så länge den inte går tunt så behöver du ju inte mappa upp den....
Fast rätt cv- Värde ger ju mycket bättre gång i motorn...så en pc är ju att föredra...
Såg tidigare i vintras att motospeed sålde ut några pc till just gixxer 98-99. Var skapligt pris iaf....
Det går även att mappa om orginalboxen om man har grejor till det...

vi får se hur hojen mår helt enkelt! jag har då inte märkt ngt speciellt hittills med hojen, möjligtvis att den drar lite vassare med kn och slippis. hade den bluddrat så hade jag blivit lite orolig. men kan inte känna av någonting alls.

abethebabe skrev:
2116779 skulle va kul å få reda på ditt värde på hojen då jag ska in med min om ett par veckor! kan va kul å jämföra med nått! min har rullat ca 2450 mil, utrustad med kn- filter och slippis dock ej pc.

Gixxer -97 med Micron slipon, Dynojet steg III samt K&N filter.
Uppmätt 127 hk på bakslangen i Dynojetbänk.

I proportion till 179Kg vikt skjutsar det på rätt hyggligt !!!! :yoparty

patrikbk skrev:
2122138 Gixxer -97 med Micron slipon, Dynojet steg III samt K&N filter.
Uppmätt 127 hk på bakslangen i Dynojetbänk.

I proportion till 179Kg vikt skjutsar det på rätt hyggligt !!!! :yoparty

inte dåligt!

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back