Ngn här som custar v-twin glidare?

Det har inget med ägandet att göra, utan platsen för diskussioner. Sporthoj.com är till för sporthojsrelaterade diskussioner, även om vissa verkar hålla sig mest till OT-forumet. :rolleyes:

När det gäller definitionen av en sporthoj så finns det lika många som det finns motorcyklister, men en sak kan vi i alla fall enas om; att en HD eller Suzuki Intruder (skrämmande att jag ens kan sådana namn i huvudet) inte har med sport att göra. Det har däremot en motard eller en enduro, då båda motorcykelsorterna från början konstruerades för att köras på någon typ av bana. Så är dock inte fallet med en glidare. De är, som trådstartaren sade; byggda för att åka långsamt och med stil. Således hör glidardiskussioner inte hemma på detta forum. Vi åker nämligen vare sig långsamt eller med stil. ;)

Dessutom, jag har aldrig påstått, och har inget att säga till om, att de som inte äger en sporthoj inte är välkommna här, även om en del tidigt BC* förespråkade detta. Alla torde vara, och känna sig, välkomna att snacka sporthoj eller bara snacka skit.

*Before Crash

jaja skall aldrig mer ta upp ämnet...
Men tänk på detta! jag la tråden i styling-forumet... bara för att man stylar sin "sport-hoj" så går den snabbare etc...
utan det handlar om samma sak jag ville göra ge bågen en personlig touch...
individualism...
hade förstått alla glåpord om jag la den i allmänna forumet..
trist att se att ni alla var sådana trångsynta personer...
hoj handlar om skoj om du inte tjänar ngt på det =pengar....
så det så!!!!
gillar ju även fartens drog... men helst på 4 hjul då..

Jag cromar små saker (inte alu) till bra pris :) pm:a mig om det är intressant.

Gilgo: det finns ett forum för frågor som är "off topic" vilket borde räcka för att få alla att fatta att det därmed finns saker som är "on topic". Vad detta är får du försöka reda ut själv eftersom ingen här, trots bra förklaringar, lyckats få dig att fatta. En genväg till svaret är att du läser tråden igen med ett något mindre arrogant sinnelag. Försök fatta vad folk menar.

Cato: du lade upp frågan i FEL forum. Om sajten är till för sporthojar så är forumet "styling och..." avsett för styling och sånt av sporthojar. Styling av customs är OT och bör ligga i OT-forumet. Vi är inte trångsynta. Vi försöker upprätthålla någon form av forumhygien - hålla sajten rimligt ren från ovidkommande diskussioner - och passar samtidigt på att retas lite med dig. Men du har säkert märkt på både tonen och förslagen till andra forum att det inte är illa menat.

Custom :whip

Bingo skrev:
Gilgo: det finns ett forum för frågor som är "off topic" vilket borde räcka för att få alla att fatta att det därmed finns saker som är "on topic". Vad detta är får du försöka reda ut själv eftersom ingen här, trots bra förklaringar, lyckats få dig att fatta. En genväg till svaret är att du läser tråden igen med ett något mindre arrogant sinnelag. Försök fatta vad folk menar.

Då tycks det konstigt att klagomålen ifråga på Cato har varit gällande hans val av intresse och ej vilken avdelning av forumet han har placerat sin tråd. Så nu la du fällben för dig själv.

Nu ska jag sluta skriva i den här tråden då personangreppen börjar smyga sig fram vilket är tråkigt. Synd när folk inte kan hålla sig till skinnet och föra en mogen ordnad diskussion.

Cato skrev:
bingo...!
hmm gillar du gamla tyska folkvisor? hehe
:rodnar Hur kunde du ana...? Favoriterna är Horst wessel lied och Der Fahne Hoch :D

Gilgo skrev:
Då tycks det konstigt att klagomålen ifråga på Cato har varit gällande hans val av intresse och ej vilken avdelning av forumet han har placerat sin tråd. Så nu la du fällben för dig själv.

Jag har då inte sett, eller framfört, några andra klagomål än att frågan ställdes i fel forum. Inte fel del av forumet, utan fel site.

Nu ska jag sluta skriva i den här tråden då personangreppen börjar smyga sig fram vilket är tråkigt. Synd när folk inte kan hålla sig till skinnet och föra en mogen ordnad diskussion.

Personangrepp? Var har du sett dem?

Synd att en del är så enkelspåriga.... Jag välkomnar i alla fall alla hojåkare hit och i synnerhet customåkare till styling och utseende-forumet då dessa oftast vet mycket mer om styling, lackering, materialval mm än vad yngre ägare till plastraketer gissar sig till.

//en som har åkt "sporthoj" i tolv år, men även ägt offroad, custom och numera motardhoj.

Lugnt! ni kan prata utseende.. om vad ni gillar! Varför inte igenligen? Det är ju typ kanske en sån här tråd i månaden... lugnt juh!

prata på. :tummenupp

Styling sidan behöver man inte titta på om man bara gillar RR, en moddad Harley kan va rätt cool (ja jag har fyllt 40).

Du är på en sida för sporthojsåkare, har snackar vi sporthoj, inte glidare. Därav den "taskiga attityden".

Cato skrev:
finns väl olika aspekter av hojåkandet precis som bilåkandet...
tex jag gillar min bmw (snabb för en bil) men gillar även de amazoner jag haft...
ni har lite taskig attityd.. och jag har faktiskt frågat om det fanns ngt bra aktivt glidarhojs forum... men det fanns det uppenbarligen inte och fick rådet att stanna här..
ni är alla unkna när jag får fyra replys som alla innehåller samma attityd..
trist att se.. :( :zpy
så det finns ingen här som är tuff nog att åka långsamt med stil? :tummenupp

emmi... läs hela tråden innan du svarar så kanske du hade kommit med nåt nytt...
har nu hittat till www.bike.se och kommer föra diskussioner angående custom hojar där.. alla happy?? ;)
Och glidare är inte åldersrelaterat jag är fan 24 o ingen gubbe... :P
Ledsen att jag besvärade herrrrskapet... kommer inte posta här igen!
over and out...

p.s Bingo läs "Stalingrad" "Berlin" och "Spanish Civil war" av Anthony Beevor.
intressant läsning för historie intresserade... där står den lilla strofen du skrivit som signatur... d.s

nu är jag sur en timme eller två... hej så länge ;P

Det ser ut som om höstdepressionerna kommit tidigt i år! F*n vad dryga ni kan vara.. :D

Cato skrev:
p.s Bingo läs "Stalingrad" "Berlin" och "Spanish Civil war" av Anthony Beevor.
intressant läsning för historie intresserade... där står den lilla strofen du skrivit som signatur... d.s

Ser man på, lite vett i skallen fanns det tydligen. ;) Det där är BRA böcker. :tummenupp

men men men ..

Det som står i uppre högra lär väl lite ge ledtråd om vad det handlar om eller ????????????

In´t fan snackas det custom här utom vissa som har fallit för det blanka, dom är customfolk hur än snygg hojen är eller ,,,, :p

Jag tror att Cato´s inlägg bara chockde alla, sidan heter sporthoj, alla snackar sporthoj(nästan).

Men den stora frågan är hur han fick för sig att skriva ett sådant inlägg eller? Han surfar in på en site som heter SPORTHOJ å frågar om cus.... :rolleyes:

???

oki boys så här tycker jag visst är de för sport hojar vilket ja gillar men om man får en vänilg fråga ska man inte få ett spydigt svar de hade räkt att säga,ja har en annan adress du kan kolla på samt om någon vet de han fråga, vaför inte svara på den så är ju problemet borta(om de nu va ett problem) :rolleyes: komentera gärna :tummenupp

Re: ???

LeZZe skrev:
oki boys så här tycker jag visst är de för sport hojar vilket ja gillar men om man får en vänilg fråga ska man inte få ett spydigt svar de hade räkt att säga,ja har en annan adress du kan kolla på samt om någon vet de han fråga, vaför inte svara på den så är ju problemet borta(om de nu va ett problem) :rolleyes: komentera gärna :tummenupp

jo, för att om nån är så puckad att han inte ens fattar hur blåst han är om han köper en customhoj så behöver han saklig upplysning om det :p

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman