NGC Racing Days - Knutstorp 25-26 juni

JAg fick det här svaret via mail:

"För att få träna på banan så måste bandagen med den öppna träningen vara ut annonserad i IB (Idrottsbladet ).

Träningen skall vara avsedd för tävlingsfordon (ej registrerade cyklar).

Träningen skall vara utlyst för att alla skall ha samma chans att träna."

Det är bra Bingo att du vill göra allting rätt
men får du träningen utsedd som officiell så slår byråkratin igen dörren för dig då kommer svemo kräva att det finns en godkännd tävlingsledare samt att bemaningsplan skall följas mitt råd till dig är att du offrar en helg och går en tävlingsledare utbildning och tar med dig några polare också
då detta kan bli ett framtidsyrke med bra ekonomisk ersättning
ni skriver innan att ni kan tänka er få träningen godkänd av DMU istället
Nu är jag inte helt säker men jag tror att det finns en övenskommelse i nordiska rådet som säger att det är det förbundets regler som gäller i vilket banan ligger i alltså en bana i svergie så är det svemo som dikterar orden även om den är uthyrd till en annan federation.
ett annat alternativ är att hålla träningen ändå och hoppas på det bästa
men det rekommenderar inte jag
Djädrans trist med byråkrati.

men får du träningen utsedd som officiell så slår byråkratin igen dörren för dig då kommer svemo kräva att det finns en godkännd tävlingsledare samt att bemaningsplan skall följas mitt råd till dig är att du offrar en helg och går en tävlingsledare utbildning och tar med dig några polare också
då detta kan bli ett framtidsyrke med bra ekonomisk ersättning
ni skriver innan att ni kan tänka er få träningen godkänd av DMU istället
Nu är jag inte helt säker men jag tror att det finns en övenskommelse i nordiska rådet som säger att det är det förbundets regler som gäller i vilket banan ligger i alltså en bana i svergie så är det svemo som dikterar orden även om den är uthyrd till en annan federation.
ett annat alternativ är att hålla träningen ändå och hoppas på det bästa
men det rekommenderar inte jag
Djädrans trist med byråkrati.
Ajja, får se vad SVEMO svarar imorrn och vilka krav som måste uppfyllas. Körningen blir av i vilket fall men det skulle vara himla trist om SM skulle hindra någon som vill att köra.

Vi får se vad problem som dyker upp och lösa dem allt eftersom :)

Som svar på dom sista inläggen på träning innan tävling.... SJUUUKT!!!!
(om det skulle va så alltså, INTE personerna som skrev)

Jag har precis som tidigare personer skrivit, fått berättat att en sån här tränings/bandag räknas som officiell och inte privat.

Last edited:
Ajja, får se vad SVEMO svarar imorrn och vilka krav som måste uppfyllas. Körningen blir av i vilket fall men det skulle vara himla trist om SM skulle hindra någon som vill att köra.

Jeg er fuldstændig enig!

Med hensyn til træningsleder licens, så skulle det ikke være et problem da jeg har et par venner som har træningsleder licens. Vi har snakket om at få alle ZENERGYs arrangementer godkendt af DMU.

Måske skulle vi arrangere et par tävlinger i 2008:)

men får du träningen utsedd som officiell så slår byråkratin igen dörren för dig då kommer svemo kräva att det finns en godkänd tävlingsledare samt att bemaningsplan skall följas mitt råd till dig är att du offrar en helg och går en tävlingsledare utbildning och tar med dig några polare också
Detta låter ju kanonbra, hoppas verkligen att Bingo & co går tävlingsledarutbildning, det råder stor brist på tävlingsledare.

:tummenupp

Detta låter ju kanonbra, hoppas verkligen att Bingo & co går tävlingsledarutbildning, det råder stor brist på tävlingsledare.

:tummenupp

För att gå den utbildningen, krävs det inte då att man redan har en flaggisutbildning i grunden och varit med på en del tävlingar?

Jeg tror faktisk ikke det er urealistisk at arrangere noget under DMU og kan ikke se hvorfor de skulle have noget imod det. Det vil da kun være godt for sporten.

En mulighed kunne være at holde sig til Rookie klasserne.

Stævneleder, dommer etc skulle være til at finde. I modsætning til normalt skulle de nemlig kompenseres for deres arbejde. Mon ikke det i sidste ende giver et bedre arrangement?

Det er da et forsøg værd...

Bingo! När kan man förvänta sig få svar på anmälan, bekräftelse betalinfo mm?
Anmälde mig i tisdags på NGC-sidan men har inte sett något mail.
Vill ju inte gärna missa det här!

PS. provade att PM:a men din inkorg verkar full

Hej Mr. Moto

Du skulle have fået bekræftelse, så der må være gået noget galt.

Send mig lige en email på info@zenergyracing.com

Thorleif

Hmm, något verkar ha gått snett. Men vi har din anmälan och reder ut det :)

För att gå den utbildningen, krävs det inte då att man redan har en flaggisutbildning i grunden och varit med på en del tävlingar?

Har du tävlings licens så får du också flagga har för mig att det inte är några problem att gå tävlingsledare utbildningen om man har förare licens eller funkis licens
då behovet är stort att få tävlingsledare till roadracingsporten så tror jag det mesta när det gäller licensers vara eller inte har mindre betydelse och funkis licens står säkerligen din klubbför.
så är du sugen på att bli tävlingsledare kontakta din klubb eller Lodnert snarast då behovet är stort

Det har varit svårt för några att få med all info på betalningen, dvs vem den är från och vad den avser. Från och med imorgon kväll kommer den första bekräftelsen att innehålla ett bokningsnummer som man uppger vid betalning. Då kan vi direkt se vem betalningen är från.

2768736 Det har varit svårt för några att få med all info på betalningen, dvs vem den är från och vad den avser. Från och med imorgon kväll kommer den första bekräftelsen att innehålla ett bokningsnummer som man uppger vid betalning. Då kan vi direkt se vem betalningen är från.
Nu ska det va igång!

Har ni fått något svar ifrån Svemo?

Så, en liten uppdatering. Jag ställde som sagt några följdfrågor:

"1. Om dagen delas upp i flera grupper, måste då samtliga grupper vara avsedda för tävlingsfordon, eller går det bra att köra två licensgrupper och en grupp för gatåkare exempelvis?

2. Om träningen är annonserad i IB, är den då "utlyst" eller krävs det något mer därtill?

3. Om den är godkänd av DMU ("danska SVEMO"), räcker det, eller måste den dessutom uppfylla ev ytterligare svenska krav?

För att ställa frågan enkelt. Om vi arrangerar en bandag med två licensgrupper och en gatgrupp och annonserar denna i IB, gör sig då de förare skyldiga till regelbrott om de först kör på vår dag och sedan ställer upp i SM?"

OCh svaret är att de skall tas upp på nästa sektionsmöte. Det finns tydligen inte ett självklart eller givet svar på frågorna.

Jag återkommer med mer info så fort jag vet något. Vår ambition är dock självklart att reda ut vilka krav som gäller och sedan skapa en lösning som uppfyller de kraven och som passar alla som anmält sig :)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti