NGC Racing Days - Gotland Ring 26-29 juli

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Två gånger två dagar på Gotland Ring mitt i semsterperioden. NGC Racing och ZENERGY Racing inbjuder till fyra fantastiska dagar. Du vet att du vill - nu hänger det bara på din övertalningsförmåga. Du kan locka familjen/frun/flickvännen med att gotlandsvädret egentligen är bättre än på Mallorca under den tiden på året. Och tänk vd pengar ni sparar till nya gardiner! :rolleyes: :D

Zenergy Racings arrangemang är något utöver det vanliga. Det är riktigt genomtänkt och genomarbetat. Några saker vi kan nämna är:
* tältstad med sittplatser för trivsam samvaro med nya och gamla vänner
* massor av körtid
* bullerdagar - helsystem och slipons välkomna
* däckförsäljning med riktigt bra priser. Omläggning fixas naturligtvis
* olycksfallsförsäkring som kan tecknas på plats
* lunch

Sno dig på med din anmälan, de här dagarna kommer att fyllas snabbt!

26-27 juli: http://www.ngc-racing.se/index.php?page=days&trackday=8
28-29 juli: http://www.ngc-racing.se/index.php?page=days&trackday=9
 
Last edited:
Det har droppat in duktigt med anmälningar redan, vilket ju är ett gott tecken. Men det skulle ändå vara kul att få höra lite om vad ni tycker om det upplägg vi har skapat. Vi, och särskilt ZENERGY, har lagt ner mycket arbete på att fundera ut lösningar som gör bandagarna bättre än det vi är vana vid i Sverige. Det skulle vara kul att höra vad ni tycker om dittan och dattan.

Vad tycker ni t ex om att vi sätte upp ett antal depåtält med bord och bänkar där man kan slå sig ner tillsammans med de andra i sin grupp efter passet för att ljuga lite? :)
 
Har iofs signat på för upp till 6 dagar på GR (minst 3), men med andra arrangörer & instruktörer så kan det ju alltid vara intressant. Lite frågor:

* Svenska eller danska instruktörer (eller kanske både och), raceinstruktörer eller mer åt trafiksäkerhetshållet?

* Klassindelningen, är det oavsett tempo (till skillnad från andra arrangörers bandagar, Snabb/Medel/lugn), endast beroende på hur aktiv instruktör man önskar ha (på ett ungefär)?

* Tidtagning tillåten i ngn grupp?

Upplägget lät ju kalas iaf, med färjerabatt & däckkrängning:tummenupp
 
Last edited:
är anmälan bindande?
Well, bindande och bindande. Vi håller den bokade platsen i sju dagar från det att bekräftelsemail gått ut. Har man inte betalat innnan den tiden går ut så riskerar man att bli av med den. Bindande blir den först när man betalat - i den bemärkelsen att inga pengar återbetalas.
 
Har iofs signat på för upp till 6 dagar på GR (minst 3), men med andra arrangörer & instruktörer så kan det ju alltid vara intressant. Lite frågor:

* Svenska eller danska instruktörer (eller kanske både och), raceinstruktörer eller mer åt trafiksäkerhetshållet?

* Klassindelningen, är det oavsett tempo (till skillnad från andra arrangörers bandagar, Snabb/Medel/lugn), endast beroende på hur aktiv instruktör man önskar ha (på ett ungefär)?

* Tidtagning tillåten i ngn grupp?

Upplägget lät ju kalas iaf, med färjerabatt & däckkrängning:tummenupp
Alla instruktörerna är itne klara, men det blir både svenska och danska sådana.

Klassindelningen baseras på banerfarenhet, vilket utgör en indikation på hur snabb man är. Farten stiger längs skalan Grön-Blå-Röd-Svart, där de snabbaste förarna alltså är de svarta. I grön grupp är det fråga om regelrätt utbildning medan det i de andra grupperna finns instruktörer till förfogande sas. Här kommer vi att försöka vara flexibla så att alla verkligen hamnar i rätt grupp.

Tidtagning är tillåtet i alla grupperna, utom den gröna - den handlar som sagt om utbildning. Deltagarna är vuxna, omdömesgilla människor och vi leker inte mamma åt någon. Kör man hänsynslöst eller vårdslöst blir man svartflaggad, i värsta fall hemskickad, men det är inget problem för de allra flesta. Det är alltså frihet under ansvar som gäller.

Det kommer dessutom att finnas laptimers att hyra för en låg kostnad för den som inte har en själv. Det är bara larvigt att tvinga folk att ta smygtider med mobilen vid bankanten.

Maximal körtid för pengarna!!!!!!! Slicks och oreggat är det ok i någon grupp?
Det är ok i alla grupperna - möjligen med undantag för grön grupp (jag är lite osäker här men återkommer i frågan).
 
Last edited:
Alla instruktörerna är itne klara, men det blir både svenska och danska sådana.

Klassindelningen baseras på banerfarenhet, vilket utgör en indikation på hur snabb man är. Farten stiger längs skalan Grön-Blå-Röd-Svart, där de snabbaste förarna alltså är de svarta. I grön grupp är det fråga om regelrätt utbildning medan det i de andra grupperna finns instruktörer till förfogande sas. Här kommer vi att försöka vara flexibla så att alla verkligen hamnar i rätt grupp.

Tidtagning är tillåtet i alla grupperna, utom den gröna - den handlar som sagt om utbildning. Deltagarna är vuxna, omdömesgilla människor och vi leker inte mamma åt någon. Kör man hänsynslöst eller vårdslöst blir man svartflaggad, i värsta fall hemskickad, men det är inget problem för de allra flesta. Det är alltså frihet under ansvar som gäller.

Det kommer dessutom att finnas laptimers att hyra för en låg kostnad för den som inte har en själv. Det är bara larvigt att tvinga folk att ta smygtider med mobilen vid bankanten.

Det är ok i alla grupperna - möjligen med undantag för grön grupp (jag är lite osäker här men återkommer i frågan).


Hejsan

ZENERGY her:)

Jeg ser ikke noget problem i slicks og oreggat i grøn gruppe. Det afgørende er ikke hvilken motorcykel man kører på, men hvilken person der kører. Og det samme gælder for licenskørere vs ikke licenskørere. Licensen i sig selv er ikke afgørende, da der findes knapt så hurtige licenskørere og hurtige trackday kørere, som ikke har licens.

Vi prøver på at være fleksible hele vejen igennem og er åbne for alle argumenter. Lad os høre hvad I mener.

Der skal ikke være nogen tvivl om at sikkerhed prioriteres meget højt. Men faktisk kan jeg heller ikke se noget problem i tidtagning i grøn klasse. Kørsel i grøn klasse vil være med instruktør, så det sætter begrænsninger i alle fald.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top