Newbie Söker bra skola för mckort, + andra frågor, hjälptips?

Nu när du har bild ska du se att massa killar ifrån gbg ställer upp som handledare :)

kan varmt rekommendera www.driver.se

Jag och två kompisar har tagit där och alla är överense om det är skitbra.

Första dan ja kom upp frågade läraren om ja trodde ja kunde ta mig själv ut till krypkörningsbanan, lite kaxig svarade man ja föfan.
inte massa skitsnack utan bara att köra, fick åka hem tidigare och ta resterande timmar dagen innan uppkörningen som en rejäl uppvärmning.

Jag började ta mitt kort på kul på hjul trafikskola, absolut inget fel på dem men de är ju ont om körtider, och eftersom jobb mm ställer till de insåg jag att jag inte kommer hinna få de innan sommaren är slut om jag ska köra typ 1ggn i veckan på trafikskolan. jag hade privat handledare med men köra konbana mm blir inte mycket med när man kör privat. SÅ jag tog 1v intensivkurs nere på Halmstad trafikskola, 10200 har jag för mig den kostade gav otroligt mycket! körde upp 2 veckor senare och hade kortet i näven. smidigt å enkelt, har nu avverkat ca 400 mil på egen hand (eller inte helt själv har ju polare som åker med så klart ;D )

Så Halmstad trafikskola kan jag varmt rekommendera!

Hm, nu har jag ett gäng skolor att kolla upp, =)

Tack hörni. Men jag tror inte jag kan våldgästa min kompis igen i sthml med hjälp av "driver" skola. :P
Få se om det finns en gentleman som kan ställa upp som handledare, det hade varit mest roligt. :) Men annars blir det trafikskola troligtivs i gbg trakten. Men intensivkörning är det som lockar mest.

Hm, nu har jag ett gäng skolor att kolla upp, =)

Tack hörni. Men jag tror inte jag kan våldgästa min kompis igen i sthml med hjälp av "driver" skola. :P
Få se om det finns en gentleman som kan ställa upp som handledare, det hade varit mest roligt. :) Men annars blir det trafikskola troligtivs i gbg trakten. Men intensivkörning är det som lockar mest.

Lyckas du inte få tag i någon hoj så rekomenderar jag faktiskt nån moppe.
Efter mina 5000 mil på moped så är hoj rätt simpelt :rolleyes:

Men nu har du ju bild och allt så då kommer du nog innom en vecka ha ett dussin hojjar med ägare utanför fönstret, spelandes på ukulele och sjunga visor :tummenupp

Det skiljer nog rätt mycket emellan skolor... och kanske även emellan olika landsändar.
Jag tog för lite över en månad sen i Olofström i Blekinge.
Jag hade noll erfarenhet av motorcyklar (körde iofs moped ett år för 20 år sen när man var 15...) så jag räknade iskallt med att man behövde ett trettiotal lektioner.
Redan när jag gjorde syntestet på skolan så sa läraren att det inte är så svårt om man redan har bilkörkort och har kört en del i trafiken.
Jag trodde inte på honom, men han hade rätt.
Det är trafiken och samspelet där som är viktigast.
Välter man en kon på högfartsdelen men kör bra i övrigt så bryr de sig inte om det.
Det blev fyra dubbellektioner för en tusing styck...
Risk ETT 800 och Risk TVÅ 3200 (4000 totalt) och sen fixade körskolan två dagar på konbana för typ en tusing per gång...
Sen tillkommer teoriprov, uppkörning och lite tillstånd men totalt kostade mitt körkort strax under 14000.
Och tjejen på körskolan fixade ALLT, trots att man inte ens skrivit in sig...
Hon bokade tider, fixade än det ena än det andra, och fort gick det!
Från att jag gjorde syntestet tills dess att körkortet var klart tog det sex-sju veckor!
Och nej, jag övningskörde inte en meter privat.
Hade ingen att köra med och inget att öva på, så... men det löste sig finfint ändå!

Lycka till och oroa dig inte!

Lyckas du inte få tag i någon hoj så rekomenderar jag faktiskt nån moppe.
Efter mina 5000 mil på moped så är hoj rätt simpelt :rolleyes:

Men nu har du ju bild och allt så då kommer du nog innom en vecka ha ett dussin hojjar med ägare utanför fönstret, spelandes på ukulele och sjunga visor :tummenupp

haha! Det skulle vara kul! Men jag tror en elgitar hade funkat bättre.
Man kan åka ER-6N på linnegatans trafikskola i gbg. Jag börjar få problem med att välja på alla de skolor ni rekommenderar :P

Thanks portland, jag tror jag börjar få en uppskattning att kortet ligger runt >10+

haha! Det skulle vara kul! Men jag tror en elgitar hade funkat bättre.
Man kan åka ER-6N på linnegatans trafikskola i gbg. Jag börjar få problem med att välja på alla de skolor ni rekommenderar :P

Thanks portland, jag tror jag börjar få en uppskattning att kortet ligger runt >10+

Åk och hälsa på ett par och prata med dem. Då brukar man hitta sin favorit :tummenupp

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP