New lap record at Nurburgring

Fy faan va de måste gått undan, jag körde för många år sedan på 10.40 och det var med andan i halsgropen hela varvet.

1 varv är 1 varv, dom mäter ju bara på ca 95% av banan hur kan det räknas som 1 lopp, ska inte det inte vara mätning från där dom starta mätningen, fattas en bit på rakan, är ju flera sekunder extra :fakta

Men snabbt var det :rolleyes:

1 varv är 1 varv, dom mäter ju bara på ca 95% av banan hur kan det räknas som 1 lopp, ska inte det inte vara mätning från där dom starta mätningen, fattas en bit på rakan, är ju flera sekunder extra :fakta

Men snabbt var det :rolleyes:

"Lapping the Nordschleife in just 7min 10sec bridge to gantry during public hours, he's nearly 20 seconds under the previous records set by Tim Roethig and Helmut Daehne. That translates to about 7min 28sec for a full flying lap or just 7min 24sec for an 'industry' or 'SportAuto' lap (that's a full lap minus the T13 straight)"

Han kör ju med Dunlop....inte konstigt att han får så snabba tider :glömdet

Någon som tror en snabb snubbe på isle of man hade tagit det här rekordet? :) Med lite övning på banan givetvis.

Någon som tror en snabb snubbe på isle of man hade tagit det här rekordet? :) Med lite övning på banan givetvis.

Jag tror att kulorna är ungefär lika stora på denna killen som på toppförarna i IoM TT. Men lika stor grej gissar jag det är att kunna banan. Många av förarna på IoM är ju mer eller mindre "uppvuxna" på den "banan" och samma får man väl gissa om liraren i filmen?

(Bara mina spekulationer alltså, inga fakta)

Undrar hur kaxiga dom andra förarna kände sig när han blåste om. Dom blev nog rätt förvånade... Efter att ha sett hur många varv som helst med olika förare på ytb o andra ställen måste jag säga att det här var omänskligt snabbt. Kändes som en ombordfilm från sista varvet i ett moto GP race eller något i den stilen... Fi Faaan

utan trafik och med slicks på rätt dag.. undrar om han knäcker 7 minuters gränsen då?

vad heter han porsche föraren som satte 6:11 i bil (finns också på youtube tror jag) är ju nåt av det mest hisnande jag sett!.. trodde aldrig att en hoj ens skulle kunna komma i närheten.:yoparty

här är en del av klippet förresten, stefan bellof hette han..
http://www.youtube.com/watch?v=SO7nlYzbPxY

Nej inte med "lite" övning, 20 km lång bana och 256 svängar om jag inte missminner mig, de lär man sig inte på ett par dagar=) Men John McGuinness lär ju iaf ha bra potential att ta den tiden om han fick plugga in den lika bra som han kan isle of man.

Åh fiiii faaan. Satan i gatan! Helllvette alltså. Jävlar vad det går undan!

Fast det är klart... ...Killen kör ju en R1:a så det var ganska väntat...

Last edited:
utan trafik och med slicks på rätt dag.. undrar om han knäcker 7 minuters gränsen då?

vad heter han porsche föraren som satte 6:11 i bil (finns också på youtube tror jag) är ju nåt av det mest hisnande jag sett!.. trodde aldrig att en hoj ens skulle kunna komma i närheten.:yoparty

här är en del av klippet förresten, stefan bellof hette han..
http://www.youtube.com/watch?v=SO7nlYzbPxY

Tyvärr blev han där:(

Googlar man på Andy Carlile så har han tydligen redan 2008 kört under 8 minuter på en MV.
Dom som blev omkörda, undrar om dom fattade vad dom just såg. :va
Att killen som blåste förbi var på väg mot banrekordet.
Eller att dom bara tänkte så kan det bli med lite träning....

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien