Mr-Andersson
Ny medlem
Lite bakgrund
I vintras inhandlades det ett larm, som sedan kopplades in = frid och fröjd. Utom fjärrstarten som jag inte fick att fungera.(tändnings kabeln vid tändnigslåset) Bestämmde då att ta det vi ett senare tillfälle. Så idag efter sesongens första tvätt
bestämde jag mig för att fixa till fjärrstarten. Lokaliseade dom kablar som blir pos när tändningen är på .(kabelhärva vä fram)
Kopplar senan in kabeln från larmet på den ena pos kabeln. inget resultat Startmotorn drar men ingen tändning. men vid den sissta kabeln bilxtar det till lite.
Så till problemet
Neutral lampan vill inte lysa efeter detta. Måste koppla för att få igång hojen även fast växeln är i neutral (stödet uppe). Har mätt på lampan (diod) verkar okej. Har äver provat att koppla ur lamet utan resultat. Alla säkringar under sandeln är okej.
Hoj: Yamaha YZF R1-00
Det börjar klia mycket i huvudet nu
I vintras inhandlades det ett larm, som sedan kopplades in = frid och fröjd. Utom fjärrstarten som jag inte fick att fungera.(tändnings kabeln vid tändnigslåset) Bestämmde då att ta det vi ett senare tillfälle. Så idag efter sesongens första tvätt
bestämde jag mig för att fixa till fjärrstarten. Lokaliseade dom kablar som blir pos när tändningen är på .(kabelhärva vä fram)Kopplar senan in kabeln från larmet på den ena pos kabeln. inget resultat Startmotorn drar men ingen tändning. men vid den sissta kabeln bilxtar det till lite.
Så till problemet
Neutral lampan vill inte lysa efeter detta. Måste koppla för att få igång hojen även fast växeln är i neutral (stödet uppe). Har mätt på lampan (diod) verkar okej. Har äver provat att koppla ur lamet utan resultat. Alla säkringar under sandeln är okej.
Hoj: Yamaha YZF R1-00
Det börjar klia mycket i huvudet nu

Last edited: