Neutrallampa R1

Mr-Andersson

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM 990 superduke
Lite bakgrund
I vintras inhandlades det ett larm, som sedan kopplades in = frid och fröjd. Utom fjärrstarten som jag inte fick att fungera.(tändnings kabeln vid tändnigslåset) Bestämmde då att ta det vi ett senare tillfälle. Så idag efter sesongens första tvätt:yoparty bestämde jag mig för att fixa till fjärrstarten. Lokaliseade dom kablar som blir pos när tändningen är på .(kabelhärva vä fram)
Kopplar senan in kabeln från larmet på den ena pos kabeln. inget resultat Startmotorn drar men ingen tändning. men vid den sissta kabeln bilxtar det till lite.

Så till problemet
Neutral lampan vill inte lysa efeter detta. Måste koppla för att få igång hojen även fast växeln är i neutral (stödet uppe). Har mätt på lampan (diod) verkar okej. Har äver provat att koppla ur lamet utan resultat. Alla säkringar under sandeln är okej.

Hoj: Yamaha YZF R1-00

Det börjar klia mycket i huvudet nu:va

Last edited:
Hej
Om det blixtrade så gick nog något sönder.
Det brukar sitta några dioder i säkringsdosan, som är kopplade så att man kan starta endast om neutral, koppling, sidostöd är som de ska. Jag gissar att någon av dessa dioder är paj, enkelt och billigt att kolla + fixa, om man vet vad man gör. Jag vet inte om mc-tillverkaren tillhandahåller dessa som reservdelar, men de finns på annat håll isåfall... Öppna säkringsdosan, lokalisera dioderna, mät framspänningen med en multimeter.
Lycka till.

Har gjort lite nya mätningar idag. Har spänning fram till neutrallampan (diod) i instrumentpanelen. Täkte prova att bya ut den dioden. Detta verkar vara lättre sagt än gjort.Någon som har erfarenhet? går det överhuvudtaget att byta ut en diod?:va eller byter man då ut hela bryggan. (helljus,blikers,bränsle)

Tack på förhand

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...