Neutrallägesgivare zx9r -96

krypkör

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
zx9r -96 stolen
Har nu varit ägare av detta monster i en vecka. Idag så uppstog ett litet problem, neutrallampan tändes när jag växlade ner från tvåan till ettan och sen slocknar den inte. Lyckades få den att blinka till när jag provocerade hojen på tvåan. Annars funkar det fint. Hittar inte var givaren sitter.

En till sak är att jag tycker att det inte kopplar ur helt. har ställt reglaget på "max" och bytt västska till kopplingen. När den står på depåstöd så snurrar hjulet med även med kopplingen intryckt. Inte jätte mycket moment som överförs men mer än vad jag tycker är lämpligt. Koppligskorgen skall enligt uppgift vara ny. Funderar på att ta ett extra oljebyte även om oljan som är i inte gått mer än knappt 100 mil.

Sen letar jag efter en verkstadsmanual till ovan nämnda hoj, länkarna i den långa manualtråden är död.

mvh krypkör

Har PDF-manual till 94-97, skickar PM med länk (är 133Mb stor, ska se om jag kan "knäcka" den och optimera den så den blir mindre).

Ang. koppling så brukar det aldrig bli helt urkopplat, det låter inte som det är något att bry sig om.

Last edited:
Jag har nu felsökt kontakten för neutralen och den verkar funka som den ska. Får även kontakt mellan matningskablen och jord när kabeln är losstagen från givaren. Alltså ligger den antagligen och tjuvjordar. Det konstiga är att lampan lyser med ett konstant sken och inte blinkar eller något sånt. Borde den göra om det är lite "glappjord" nånstans utefter kablen.

Hur som helst så ska jag nog försöka ta och riva bort allt och följa kabel till givaren. Lite trist bara.

This is all for now. Any ideas?

Dåså, då var problemet löst. Tjuvjord uppe vid säkringsboxen. Tack till CPMS för boken med elschema. :tummenupp

Vi ses på vägarna :yoparty

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...