Nervös inför uppkörningen!

har också uppkörning på onsdag, kl 08.00!
är riktigt nervös!! Har bara kört på körskola så har inte tränat så mycket som jag hade velat på lågfartsdelen, har dock en till lektion. Idag började jag dock köra lite fortare än tidigare. Förut höll jag 0-1km/h men det känns lite fånigt.. Så nu ligger jag på 2-3km/h och då går det mycket lättare! Hoppas det accepteras bara. Väderprognosen ser dock inte bra ut.. Ska ösregna. Aldrig kört i regn, bra tillfälle att göra det första gången!

hur gick det?

Riktigt rolig historia om mitt körkort i alla fall. Vaknade klockan 9 i onsdags, åkte in till körskolan där dom sa att jag var bokad. Men jag hade inte fått någon inbetalningslapp så jag antog att dom tar det elektroniskt när man väl kör upp. Men nej, då har det suttit en ersättare på trafikskolan när jag bokade och jag fick inte köra upp i onsdags för att hon glömt att boka mig på vägverket och bara bokat mig på körskolan.

Fick istället köra upp idag, som ensam uppkörare, och fick till slut kortet. Har redan varit nere och besiktigat och strypt RETTAN så nu skall det gasas! (Med strypningarna i såklart :rolleyes:)

inte för att va gnällig men varför i hela friden kör man en STRYPT r1? =D

Polaren köpte en R6a och skröt om att den gick så ooootrooooliiigt bra strypt, så jag var tvungen att köpa en hoj som var värre än den han hade, och det var en R1 eller en GSX-R1000, eftersom att jag är väldigt lång satt jag bättre på Rettan. :yoparty

Man måste ju alltid vara värst vid korvmojen!

Riktigt rolig historia om mitt körkort i alla fall. Vaknade klockan 9 i onsdags, åkte in till körskolan där dom sa att jag var bokad. Men jag hade inte fått någon inbetalningslapp så jag antog att dom tar det elektroniskt när man väl kör upp. Men nej, då har det suttit en ersättare på trafikskolan när jag bokade och jag fick inte köra upp i onsdags för att hon glömt att boka mig på vägverket och bara bokat mig på körskolan.

Fick istället köra upp idag, som ensam uppkörare, och fick till slut kortet. Har redan varit nere och besiktigat och strypt RETTAN så nu skall det gasas! (Med strypningarna i såklart :rolleyes:)

Grattis!! :D:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Polaren köpte en R6a och skröt om att den gick så ooootrooooliiigt bra strypt, så jag var tvungen att köpa en hoj som var värre än den han hade, och det var en R1 eller en GSX-R1000, eftersom att jag är väldigt lång satt jag bättre på Rettan. :yoparty

Man måste ju alltid vara värst vid korvmojen!

Grattis!

Grattis! :tummenupp

Satan vad pruttig den var! :D

pfffflllrrrrrrrrrrr pffffllrrrr

Ehh.. ja, fast det beror på kameraljudet. Den "pruttar" mycket skönare i verkligheten.

Stort Grattis:tummenupp
Hur gick det med nervositeten? Lyckades du hålla den under kontroll eller släppte nervositeten helt när du vad där?

Grattis till ditt körkort, måste vara sjukt skönt att ha det klart.
Du körde upp i Kristianstad eller?

Yes. Kuggade ju vid första försöket (då fick jag Ole,olof, eller något liknande) och han var sträng... sen andra försöket så körde jag mycket bättre men fick också den andra handledaren som fick mig att slappna av lite mera :P

Tog kortet väl den 17 augusti så det har ju körts en 1200 kilometer sen dess iaf trots arbete och studier.

Man måste ju vara en nolla om man precis tagit körkortet och köper en 1000 kubikare och tror att man kan gasa järnet på vanliga vägar. Eller ???

Yes. Kuggade ju vid första försöket (då fick jag Ole,olof, eller något liknande) och han var sträng... sen andra försöket så körde jag mycket bättre men fick också den andra handledaren som fick mig att slappna av lite mera :P

Tog kortet väl den 17 augusti så det har ju körts en 1200 kilometer sen dess iaf trots arbete och studier.

Fint att du klarade iallfall. Jag fick också ole, olof ja han verkade lite sträng/allvarlig jag lyckades välta en kon under högfarten men fick göra om det, och då gick det bra. Han var rätt snäll, för att jag fick ju kortet iallfall.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra