Nerspolad av T-Blå

• Thread starter Thread starter Freedom
  • Start date Start date
hrc skrev:
Folk som slänger fimpar genom rutan som sedan hamnar på cykeln/stället/hjälmen borde avlivas utan frågor.
Dräller de spolarvätska kan det räcka med att man slår bort speglarna med kettingen....

De som först sprutar spolarvätska och sen kastar fimpen är lite värre.

Freedom skrev:
Är det bara jag som blir skitförbannad när man hamnar bakom en bil och föraren trots att han ser mig i backspegeln måste använda vindrutespolningen? Morderna bilar skickar ju ut litervis och det mesta hamnar bakom bilen, man blir nästan på fyllan där bakom. :fyllisar
Jag låg bakom min fru igår när hon behagade att tvätta sina rutor med spolarvätska.
Tutade och gjorde obscena gester men inte fan brydde hon sig :3freak

Igår fick jag en 5 gånger 5 centimeter stor fågelskit rätt över visiret av en fågel som sket ner sig av skräck när han höll på att bli påkörd i försöket att korsa en motorväg. Det är fan så mycke värre kan jag lova! Såg inte ett skit, eller tvärtom rättare sagt. Såg bara skit. Kan bara tacka gubben i molnen för att jag hade visiret nere.

Då slår jag det, en gång fick jag in en geting innanför hjälmen, den stack mig strax under ögat, blev en hel del vingel kan jag säga innan jag lyckades slita bort den och stanna.

Att ligga bakom en bil är alltid fel! Man ska om och ligga först! Jämt och hela tiden!

jag fattar inte vad ni menar när ni säger att ni ligger bakom en bil, blir ner duschade av spolarvättska?? är inte fördelen med hoj att man lätt hamnar framför bilar??

Silwer skrev:
Det finns olika sorters hojar och situationer.
hehehehehehehe
om man tar bort ditt citat så blir ditt inlägg det roligaste i sh's historia!
sdb41719.gif

mumma

Freedom skrev:
Är det bara jag som blir skitförbannad när man hamnar bakom en bil och föraren trots att han ser mig i backspegeln måste använda vindrutespolningen? Morderna bilar skickar ju ut litervis och det mesta hamnar bakom bilen, man blir nästan på fyllan där bakom. :fyllisar

idag hände det mig...en gubbe och gumma!! ligger i 80 med visiret öppet och så kom duschen....skönt att jag inte fick det i ögonen...det hade svidit....ha en grejt hoj sommar

Jag tror att det har publicerats i några tidningar att när en mc ligger för nära bakom ens bil, är det bara att spruta honom i ansiktet ( :rofl ) med spolarvätska - så backar han av. Egentligen rätt smart, får jag erkänna - hoppas bara inte det blir ännu vanligare. Det finns ju stor fara om man har visiret öppet och man får det i ögonen att man vurpar. Vet inte om det har varit ursak till en krasch hittills, fast det är väl bara en tisdfråga..

Hursomhelst gillar jag inte att få sprut i ansiktet

fart freak skrev:
Jag tror att det har publicerats i några tidningar att när en mc ligger för nära bakom ens bil, är det bara att spruta honom i ansiktet ( :rofl ) med spolarvätska - så backar han av. Egentligen rätt smart, får jag erkänna - hoppas bara inte det blir ännu vanligare. Det finns ju stor fara om man har visiret öppet och man får det i ögonen att man vurpar. Vet inte om det har varit ursak till en krasch hittills, fast det är väl bara en tisdfråga..

Hursomhelst gillar jag inte att få sprut i ansiktet

jag var nog inte så långt från att åka åt h...te hade kanske gort det om jag hade fått i ögonen..men jag fick i 9an....

bikerwoman skrev:
Får man spolarvätska på sig ligger man för nära framförvarande bil!

Silwer skrev:
öh?
de kör om och sen sprutar de.

Eller tex i bilkörer i stan, vid rödljus osv.

Finns massor av tillfällen felet inte behöver vara att man ligger för nära.

...och det absoluta favorit-tillfället verkar vara att dra på spolningen precis när man själv kör om... :smasha

Jag tycker nog att spolarvätskan far ganska långt bak jag. Om det är avstånd som krävs så är det nog väääääldigt långt avstånd och INGEN kör så idag verkar det som. Jag skulle knappast tänka på det utan vill jag tvätta rutan så gör jag det, så enkelt är det. Inte 17 kikar jag bak och funderar på om personen bakom skulle uppskatta det eller inte.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman