Nerladdad film på *.bin format.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
jaha_copy1.jpg

så här ser mappen ut, mountar den med PowerISO. Funkar varken i mediaspelare eller WinDVD. Vad fattas? nått codec eller hur gör jag?

I windvd så hackar ljuder fram... :mad:

ser ut som en vcd. ska finnas en video fil i nån av mapparna, tror det är en MPEG

Får ingen bild men ett hackande ljud. Har laddat hem flera sånna här filmer å samma fel uppstår.

Ladda inte hem såna då. :lol

Laddar du hem org-release rar eller laddade du hem *.bin-filen?
Håll dig till rar-filer, och skippa TPB. ;)

MostWanted skrev:
AVSEQ01.dat heter själva filen.

Skumt! Namnet borde vara: AVSEQ01.MPG
För det är en Mpeg 1 (VCD) som du har tankat hem (innehållet i Bin-filen)

Prova att byta från dat till MPG (om det är den största filen på skivan)
Sen ska den funka att spela upp i mediauppspelaren eller VLC!
Lycka till
//Gumpa

kan inte va enklare å mounta i daemontools.. å sen starta MPD å välja "file->open CD-rom"

Gumpa skrev:
Skumt! Namnet borde vara: AVSEQ01.MPG
För det är en Mpeg 1 (VCD) som du har tankat hem (innehållet i Bin-filen)

Prova att byta från dat till MPG (om det är den största filen på skivan)
Sen ska den funka att spela upp i mediauppspelaren eller VLC!
Lycka till
//Gumpa
om jag grabbar in från min dv camera till vcd heter filerna dat då det faktiskt är ett video format:P lite old dock. men att byta till mpg fungerar yepp. om du trors allt inte får igång det behöver du en ny vcd codec.

Lånar tråden lite, jag har en film uppdelad på 2 skivor, Gökboet CD 1 (divx dvd rip) (swe sub) (by fOrMIs).avi och sen cd 2, men jag inte inte spela upp dem i nån spelare, har testat vlc och nästan alla spelare, utan resultat, vlc slutar svara, windows kan inte läsa filen, samma med winamp och alla dem, nån anning om problemetkan vara ?

Trötter skrev:
Lånar tråden lite, jag har en film uppdelad på 2 skivor, Gökboet CD 1 (divx dvd rip) (swe sub) (by fOrMIs).avi och sen cd 2, men jag inte inte spela upp dem i nån spelare, har testat vlc och nästan alla spelare, utan resultat, vlc slutar svara, windows kan inte läsa filen, samma med winamp och alla dem, nån anning om problemetkan vara ?
divfix kan reparera filen och gspot anänder du om du vill veta om du har rätt codec. ladda ner gspot. öppna filen med det och det talar om ifall du har rätt codec och vilken du behöver kan inte gspot öppna den är det nog en fake fil

Verkade som det var en bluff fil, första programmet kunde inte ens öppna filen, den sa att det inte var någon avi fil, och jag förstod mig inte riktigt på det andra programmet, men får dra ner ett nytt exemplar.

Trötter skrev:
Verkade som det var en bluff fil, första programmet kunde inte ens öppna filen, den sa att det inte var någon avi fil, och jag förstod mig inte riktigt på det andra programmet, men får dra ner ett nytt exemplar.

kör du med bittorrent? annars kan de ju va så att du inte fått ner hela filen..

heimdal skrev:
kör du med bittorrent? annars kan de ju va så att du inte fått ner hela filen..
divfix kan laga även omd et inte är hela filen... va tusan gör du uppe halv fyra på morgonen :tungan

Trötter skrev:
Kör med bittorent, stod i programmet att den var klar, för jag började automatiskt och dela ut den så fort den var klar.
kan inte gspot öppna den är det inte en avi fil. :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...