nerlägg

ah du lägg ner det där...

Bifogat

• ligga ner i kurvorna.jpg
    ligga ner i kurvorna.jpg
    55.9 KB · Visningar: 400
Last edited:
Helt galet! :tummenupp
Fattar inte hur det kan finnas nåt grepp alls kvar där.

Såg ni inte Edwards i lördags och Hayden i går? Där var det armbågsskrap.
Kolla här...http://video.eurosport.se/motorcykel/spaniens-gp/2008/video_vid69294.shtml

Det ser ut som han slänger ut armbågen reflexmässigt och lite på vinst och förlust, och det krävs nog rätt många framhjulssläpp innan sånt sätter sig i ryggmärgen. Själv hade man väl troligtvis bara gett upp och hamnat i sanden.

Last edited:
Stödjer man upp med foten så kan man använda mer nerlägg, men det går inte fortare för det...

Såhär mycke nerlägg kan man använda utan att lyfta tyngden med benet (var tvungen sladda cykeln för att få ner knäet):

5.jpg

Såhär mycke nerlägg kan man använda med att hålla upp vikten med benet:
9.jpg

7.jpg

2.jpg

Samma däck samma fjädring samma cykel.

Jag undrade också först hur han fick till det där så därför provade jag själv :tummenupp

ah du lägg ner det där...

jag kan också göra ett litet nedlägg, för att sedan hänga med hela jävla kroppen släpandes i asfalten utan att göra mer nedlägg för det. Ser inget annat än dumt ut att hänga som en jävla sidokåpa utanpå när hojen nästan går spikrakt. :D :tummenupp

jag kan också göra ett litet nedlägg, för att sedan hänga med hela jävla kroppen släpandes i asfalten utan att göra mer nedlägg för det. Ser inget annat än dumt ut att hänga som en jävla sidokåpa utanpå när hojen nästan går spikrakt. :D :tummenupp

men alla e inte så grymma som du... :D

...Jag undrade också först hur han fick till det där så därför provade jag själv :tummenupp
Nu är det väl viss skillnad på Spikdäck/Is (som i ditt fall) och Slicks/Asfalt??
Dessutom lär inte "Albert Roca" i sin bild kunna hålla upp sin kroppsvikt ett dugg med benet framåt i det läget?

Missförstå mig inte - dina bilder är också feta, man det finns gott om bilder på Isracing med innerstyrspetsen i backen men jag har då aldrig sett en SM på asfalt göra detsamma. :yoparty

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back