Vet inte vad det är för rykte som är så hiskeligt viktigt, har förvisso bara bott i hyresrätt. Är ni rädda för att priset på lägenheten ska falla eller? I sådana fall känns det riktigt snett, ska man bara försöka få in läkare och kändisar i sina föreningar för att hålla priserna uppe.Att ryktet att en tidigare våldtäktsman bor i en förening förbättrar inte direkt ryktet. Vi är en liten förening med 14 lgh:er där alla känner alla och visst rent tekniskt har han avtjänat sitt straff, men bara för det så behöver det inte betyda att man är "frisk".
Killen har gjort något dumt, sonat sitt brott och ska gå vidare i sitt liv. Låt honom nu göra det, ingen tjänar på att tidigare kåkfarare blir något slags paria i samhället. Tradigt att ni ens har snokat i hans förgångna men tyvärr är skadan där redan skedd.
Och ja, jag har en vän där jag tråkigt nog fick reda på att han i ett tidigare liv har varit dömd för just våldtäckt, var inte jag som snokade utan en självutnämnd "vän av ordning" som tvynget skulle sprida det. Vad jag har märkt så verkar han trevlig ändå och han har haft flera flickvänner som inte har klagat på honom ur den aspekten. Det finns faktiskt folk som inser att dom gjort fel och bättrar sig, men jag vet att en andra chans ses som väldigt omodernt nuförtiden...