NEJ till Registreringsskyltar fram på motorcyklar - NAMNINSAMLING

Både skrivit under & mailat...

Att ens snacka om "nollvision" när man aktivt försöker att ta död på motorcyklister med "sprutgrus-lagningar" & vajjer-sågar längs vägarna är ta mig f@n helt sjukt!

"Att utrusta motorcyklarna med en registreringsskylt fram och göra ägaren till motorcykeln ansvarig skulle snabbt få ner antalet olyckor med motorcyklar som kör för ..."

Att vilja ha regskylt fram är en sak men att göra ägaren ansvarig är en helt annan. Menar kvinnan att detta bara ska gälla mc och inte bilar, lastbilar mm. Ska det bara gälla vid fortkörning eller ska det gå att använda vid fler lagbrott?

Motionen berör endast motorcyklar. http://riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=410&dok_id=GZ02XS10114

va är problemet med skylt fram ? håller man hastigheten så har man inget att frukta, men pga att somma tycker det skit kul o fara förbi kameran i 200 blås helst på bakhjul o bli fotade är det inte så konstigt att dom vill göra något åt problemet. om alla hade hållt hastigheten förbi kameran hade denna diskussion aldrig kommit upp så detta är bara konsekvensen av att några varmpannor inte fatter bättre. skicka gärna en framskylt till mej, jag är nämligen så klok så jag har lärt att gassa MELLAN kamrana o INTE förbi dom.

Börjar de med ägaransvar så är du ju alltid ansvarig för ditt fordon, det lär inte stoppa med MC:n. Då kommer bilen med på köpet.
I min värld så är det rätt viktigt att den som gör något är den som åker dit för det.
Och jag vill inte vara den som skall försvara mig mot systemet då någon snott mitt fordon och gjort något. Vart fordonet snott så är det föraren vid tillfället som är ansvarig.

Kommer bli skitbra detta..

attachment.php

Bifogat

• fireblade.jpg
    fireblade.jpg
    48.6 KB · Visningar: 744
Om den här Phia, promt ska ha alla motorcyklister under en egen lag, där ägaren bär ansvaret så kan hon ju skippa skylten.

Vänd på kameran längs vägen istället!

(Då kan jag i alla fall ha nöjet att moona varje gång jag åker förbi) :arsele

"Att utrusta motorcyklarna med en registreringsskylt fram och göra ägaren till motorcykeln ansvarig skulle snabbt få ner antalet olyckor med motorcyklar som kör för fort".

Absolut. Jag menar, de flesta olyckor som involverar motorcyklister som kör för fort sker ju vid just fartkontroller och fartkameror.

:dummer

Men alla bilar som blir fotade av fartkameror där inte ägaren kör? Borde inte de vara ett större problem. Phia är sur på mcfolket. Det är den enda logiska förklaringen. Hade hon velat ha in mer pengar till staten så hade ju förslaget gällt alla fordon. Hade hon velat minska antalet olyckor finns det andra vägar att gå som ger bättre resultat.

Phia gillar makt, ända sedan hon var liten och killarna på bmx drog henna i håret i sandlådan så har hon haft som mål att skaffa makt. Och att en dag ge igen på dom jävlarna på två hjul.

Inför tvångssterilisering av , samt krav på foliehatt med signallampa, på dessa outtröttliga politiker.

Påskrivet!

Last edited:
Om trådskaparen varit medlem och/eller åtminstonde lite insatt i vad SMC gör så skulle hon redan insett att detta i dagens läge är omöjligt.

Vad kan man då göra? gå med i SMC och stödj SMC istället för att göra fåniga namninsamlingar mot motioner som aldrig går igenom.

Politiker överlag är ju ett löst pack. De tycker och tänker väldigt mycket om saker & ting som de inte har en aning om hur det faktiskt fungerar i verkligheten. "Jag har läst en bok om.." ... "Där står det att..." Allt som står i böcker och papper är inte sant (Fråga Aftonbladet)

Hon precis som alla andra Karriärjunkies ska försöka göra något som får dem själva att "slå igenom" och därmed öppna dörrarna till politikens finrum.

Kan tänka mig att när de utser personer för att behandla olika frågor är det ungefär som i en bostadsrättsstyrelse:
"-Vem kan tänka sig att kontakta en byggfirma?"
Inget svar....
Slutar med att någon helt utan kunskaper blir tilldelad ärendet.

Hon som blev tilldelad ärendet denna gång heter Phia.

Förmodligen blev hon som ovan nämnt dragen i håret av de coola BMX-grabbarna i något av Freuds stadier under barndomen, så nu ska det ges igen, och inte lite heller, nu ska de få smaka, nu jävlar!

Tack Phia men nej tack, utred istället om dåliga förslag i Riksdagen sänker den totala nyttan per spenderad skattekrona inom politiken

Vem bryr sig, finns viktigare saker att "rasa" över :)
Jag låter SMC hantera frågan så ordnar det sig nog

Tror inte det går att ha ett ägare ansvar. Hänger ihop med grundlagen på något sätt..
För övrigt så är det väl inte speciellt svårt att släppa på rullen förbi kamerorna, så slipper vi den här debatten nästa år, eller året efter det vid närmare eftertanke...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti