NEJ inte nu igen!

George

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2012, Kawasaki Z1000
:huvet Vart av med kortet i två månader förra hösten för fortkörning.
Dum som man är lärde jag mig inget av detta och torskar dit igen idag för 136km/h på en 110 väg. Fick behålla kortet idag men vad kan jag förvänta mig för kosekvenser? Någon som har varit där??:confused:
 

Nicotin

Guest
:huvet Vart av med kortet i två månader förra hösten för fortkörning.
Dum som man är lärde jag mig inget av detta och torskar dit igen idag för 136km/h på en 110 väg. Fick behålla kortet idag men vad kan jag förvänta mig för kosekvenser? Någon som har varit där??:confused:

böter..
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
:huvet Vart av med kortet i två månader förra hösten för fortkörning.
Dum som man är lärde jag mig inget av detta och torskar dit igen idag för 136km/h på en 110 väg. Fick behålla kortet idag men vad kan jag förvänta mig för kosekvenser? Någon som har varit där??:confused:

ouch.. lider med dig.. tänkte själv gasa lite idag men hade poliseskort genom hela jävla stan.. lite weird faktiskt, dom liksom löste av varandra..
 

peppureikä

Guest
:huvet Vart av med kortet i två månader förra hösten för fortkörning.
Dum som man är lärde jag mig inget av detta och torskar dit igen idag för 136km/h på en 110 väg. Fick behålla kortet idag men vad kan jag förvänta mig för kosekvenser? Någon som har varit där??:confused:
Skaffa en H-D..;-)
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Var det mindre än ett år sedan du var av med kortet så tar de det igen nu tyvärr.

När man varit av med körkortet får man "prövotid" i ett år.
Länsstyrelsen flyttar alla gränser 10km/h åt fel håll. :huvet
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Vadå, stod de och blockerade vägen eller? :tungan

Eller du kanske satt i 4-hjulingen?

/C
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
du bör ha klarat dig med böter o prick. Kräver 4km/h till för att bli av med lappen:tungan


finns inget PRICKsystem hos länsstyrelsen, vad har du fått det ifrån:va
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
:huvet Vart av med kortet i två månader förra hösten för fortkörning.
Dum som man är lärde jag mig inget av detta och torskar dit igen idag för 136km/h på en 110 väg. Fick behålla kortet idag men vad kan jag förvänta mig för kosekvenser? Någon som har varit där??:confused:

Kanske ska fundera på o använda fröken höger till o vrida på lite mer när det behövs??
 

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
...lider med dig, jag var av med mitt 5 månader för 3 år sedan!
Jag fick 2 års ny prövotid när jag fick tillbaks mitt kort och inte 1!!!!
Du har böter att vänta som minst, och kanske också indraget kk. Det är inte säkert att du blir av med ditt kk, det skilljer sig nog från olika tillfälle beroende på hur glada personen på lässtyrelsen (det är vell hos dom ärendet ligger)

Under lagen är alla lika my ass :arsele
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
finns inget PRICKsystem hos länsstyrelsen, vad har du fått det ifrån:va

Varning = prick i folkmun.

För några årsedan åkte jag dit två ggr på mindre en 1 vecka, blev endast böter 1:a 115km/h på 90 väg= Böter och prick 2:a gången, 4dgr senare hade dom gömt sig på en cyckelväg 79km/h på 50 väg= böter och ytterligare en prick Klarade mig sedan nästan 1 år och toppade med 105Km/h på 90 väg= enbart böter denna gång.

Har aldrig blivit av med kortet, att Länstyrelsen skulle använda prövotid har jag aldrig hört det enda som jag hört är av polisen som bötfällde mig den sista gången, "det var dax att släppa av lite för någon eller några ggr till inom en två års period så blir det kollektivtrafik för dig en period".

Skall tillägga att alla 3ggr var med bil så slipper någon skriva att jag ska köra ifrån dom, ska även tillägga att på mc har jag aldrig torskat, inte för att jag alltid kör ifrån dom utan för att jag blivit så jäkla mogen att jag aldrig kör för fort.:D
Nu har det gått några år och prickarna har ramlat bort, så nu gäller ett beprövat utryck här på SH "Brassa Helvete":D
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Vid upprepade förseelser kan länsstyrelsen dra kortet. Brukar vara om man torskar 3ggr på två år, eller 2 grova förseelser (+25km/h).
Det är nog mer en miss i hanteringen att du inte vart av med ditt kort StephenD, och det händer att länsstyrelserna missar detta.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Vid upprepade förseelser kan länsstyrelsen dra kortet. Brukar vara om man torskar 3ggr på två år, eller 2 grova förseelser (+25km/h).
Det är nog mer en miss i hanteringen att du inte vart av med ditt kort StephenD, och det händer att länsstyrelserna missar detta.

Är 8-9 år sedan ,kanske blivit tuffare nu?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Är 8-9 år sedan ,kanske blivit tuffare nu?

Nej, det har vart så, så länge jag haft mitt körkort iaf, sen 91.
Flera polare/kollegor som torskat sitt kort för 2st +25km/h fortkörningar.
Dock skiljer det mellan länsstyrelser, vissa är hårdare än andra, exempelvis ska man inte bo i östergötland..
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top