Neeejjj Inte nu igen - MC olycka

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
Kollade på vägverkets sida och.. :skrämd

Lv274, Skärgårdsvägen
Från 2003-07-13 16:30
Olycka ett körfält blockerat
Lv 274 på Skärgårdsvägen, Ålstäket -> Rindö vid Hemmesta i Stockholms län.
MC och personbil, räddningstjänst på plats.
Gäller till 2003-07-13 17:30

Hoppas det gått bra iaf. Nån som vet något?

Last edited:
:( Kör föriktigt alla. Jag och en supermotardmupp höll på att hamna i spenaten för en halvtimme sedan, mellan lilla edet och Kungälv. Låg grus mitt i en kurva. Hade det gått fortare skulle jag nog inte suttit här nu!

Ta det lugnt.

Nu får det väl för fan vara nog...

Inte för att vi vet något alls om just detta fallet ännu så måste vi hoj-åkare inse att man inte kan köra genom korsningar/samhällen/övergångsställen/skymda kurvor etc i vilken fart som helst och förvänta oss att alla ska vika sig för oss...

Det finns ställen man kan köra nästan hur fort som helst på, men på många ställen på allmän väg måste man vara beredd på att möta idiotiska bilister -och även hojåkare!- som kommer på fel sida vägen, kör ut från vägar etc...

Lite naivt i en del trådar här där skulden vilkorslöst läggs på en bilist som kört ut... Respekterar man någorlunda fartbegränsningar där de är viktiga (korsningar etc) så får man stopp på hojen även när en idiotiskt bilist kör ut framför en. Detta har ju hänt alla hoj-åkare! (sedan kan man sparka in bilistens dörr....!!)

Lite omdömme sparar liv!!

Johan

Otroligt tråkigt. :(

Lajodi:
Jag har landställe en bit ifrån där denna olycka skedde och det är på ett sådant ställa där man mer eller mindre inte kan köra så fort. Mitt igenom ett litetsamhälle där det oftast är mycket bilar. Dvs. nått som inte inbjuder till fortkörning. Skulle TRO att det i detta fallet är bilens fel. Men jag måste hålla med om att när hojar kommer i 200++ så kan man inte säga att det är bilistens fel.

Ok, och visst håller jag med..

..det finns många omdömmeslösa bilförare.. Har själv fått tvärbromsa för flera som kört ut framför mig. -och jag betvivlar inte en sekund att det kan vara bilistens fel här, men för vår egen självbevarelse måste måste man ha lite koll på om man hinner stanna/väja för sådanna.

Fick mig en tankeställare när jag förra veckan körde ut från en skymd stickväg på en 70-väg söder om Sthlm med bilen, helt fritt men en hoj kom över krönet i kanske 150 och körde om i mötande körfält. Hade vi smällt kan jag (postumt) se hur inläggen hade gått här; bilist körde ut framför hojen...

Jag vill inte ge pekfingarar, bara uppmana till lite försiktighet!

Johan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...