Nej, naturligtvis brukar inte kundtjänst påverka kanalutbudet och tjänster, men en del av tjänsten är väl ändå en fungerande kundtjänst?
Man förväntar sig att få en professionell felsökning inte en förklaring som innehåller regeringsbeslut, ens egna brister i antennpositionering och oförklarliga magnetfält som kan störa en redan i ett år felfritt fungerande signal. Samt vid en fråga om det alltså skulle vara tillförlitligare att köpa en parabol får till svar att jag gott kunde gå ut och göra det i ett spydigt tonfall samt en påläggning i örat.
Jag trodde att kundtjänst hade i uppdrag att kanske försöka behålla sina befintliga kunder.
Dessutom när jag väl hade sagt upp abonnemanget så får jag en faktura på en kortavgift som sträcker sig över sista dag i kontraktet. Jag tänkte inte på det utan betalade och trodde att det skulle regleras automatiskt i och med att jag avslutar abonnemanget. Jo tjena, jag fick ringa och påpeka felet och när jag frågar vad som hade hänt om jag inte hade ringt så blir svaret att det hade inte hänt någonting utan de hade behållt mina pengar.
Nu blev det lite långt men summering av det hela är:
man kan lita på boxer ända tills man får problem, då är ingen villig att hjälpa en.