Nedsläckning av TV nätet...vad välja.

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date

VIASAT eller Boxer eller....

• Antal röstningar
    0
prulle skrev:
Ledsen att såga dig men vart tankar du ner fotbolls vm i realtid?

Roligt att det satt ett tv-kort till datorn, mycket nytta av det jag får nu.
Gillar man sport så ska man ju inte gnälla. Skaffa bara alla sportkanaler du kan hitta och sitt och se på det hela dagarna. Svårare för oss som inte är lika lättroade.

Boxer är ett skitföretag. Deras kundtjänst är under all kritik :mad:
Så vad som helst utom en boxer.

kosz skrev:
Är det inte så att du bara kan se HD på parabol pga av bandbredd rätta mig om jag har fel

Nja ...det kommer snart till marksänd digital-TV men problemet med hård komprimering kvarstår.

Santo skrev:
Nja ...det kommer snart till marksänd digital-TV men problemet med hård komprimering kvarstår.
Okidok kör svindyr parabol med Viasat och Digital ett tag till då med andra ord.

Ok Jin Chun skrev:
Boxer är ett skitföretag. Deras kundtjänst är under all kritik :mad:
Så vad som helst utom en boxer.

Vad behöver man Boxers kundtjänst till då?? Om dom suger så behöver ju inte det nödvändigtvis återspegla sig i denna kanals utbud...eller propeller?

Last edited:
Nej, naturligtvis brukar inte kundtjänst påverka kanalutbudet och tjänster, men en del av tjänsten är väl ändå en fungerande kundtjänst?

Man förväntar sig att få en professionell felsökning inte en förklaring som innehåller regeringsbeslut, ens egna brister i antennpositionering och oförklarliga magnetfält som kan störa en redan i ett år felfritt fungerande signal. Samt vid en fråga om det alltså skulle vara tillförlitligare att köpa en parabol får till svar att jag gott kunde gå ut och göra det i ett spydigt tonfall samt en påläggning i örat.

Jag trodde att kundtjänst hade i uppdrag att kanske försöka behålla sina befintliga kunder.

Dessutom när jag väl hade sagt upp abonnemanget så får jag en faktura på en kortavgift som sträcker sig över sista dag i kontraktet. Jag tänkte inte på det utan betalade och trodde att det skulle regleras automatiskt i och med att jag avslutar abonnemanget. Jo tjena, jag fick ringa och påpeka felet och när jag frågar vad som hade hänt om jag inte hade ringt så blir svaret att det hade inte hänt någonting utan de hade behållt mina pengar.

Nu blev det lite långt men summering av det hela är:

man kan lita på boxer ända tills man får problem, då är ingen villig att hjälpa en.

Ok Jin Chun skrev:
Nej, naturligtvis brukar inte kundtjänst påverka kanalutbudet och tjänster, men en del av tjänsten är väl ändå en fungerande kundtjänst?

Man förväntar sig att få en professionell felsökning inte en förklaring som innehåller regeringsbeslut, ens egna brister i antennpositionering och oförklarliga magnetfält som kan störa en redan i ett år felfritt fungerande signal. Samt vid en fråga om det alltså skulle vara tillförlitligare att köpa en parabol får till svar att jag gott kunde gå ut och göra det i ett spydigt tonfall samt en påläggning i örat.

Jag trodde att kundtjänst hade i uppdrag att kanske försöka behålla sina befintliga kunder.

Dessutom när jag väl hade sagt upp abonnemanget så får jag en faktura på en kortavgift som sträcker sig över sista dag i kontraktet. Jag tänkte inte på det utan betalade och trodde att det skulle regleras automatiskt i och med att jag avslutar abonnemanget. Jo tjena, jag fick ringa och påpeka felet och när jag frågar vad som hade hänt om jag inte hade ringt så blir svaret att det hade inte hänt någonting utan de hade behållt mina pengar.

man kan lita på boxer ända tills man får problem, då är ingen villig att hjälpa en.

Problemet är väl att exempelvis Boxer är helt ensamma på marknaden... dom behöver inte vara trevliga. Så länge man ringer och beställer fler tjänster osv. möts man av glatt kvitter i luren, men om man ringer och påtalar problem eller vill säga upp någonting så har dom plötsligt fått PMS hela bunten och idiotförklarar dig oavsett vad som är fel. Nä, med fler aktörer på marknaden så skulle det förmodligen kunna bli en förändring.

Gabor skrev:
har inte tid att kolla just nu, stor skillnad i utbud mellen VIAsat och canalDigital ??
Den största skillnaden är ena har TV3 och det andra bolaget Kanal 5, sen är det nån "skit"kanal som skilljer oxå.

Personligen tycker jag att du ska skaffa VIASAT Silver paket nu innan sista MARS, första året betalar du bara 99Kr / månad + alla andra avgifter andra året runt 180kr / månad + alla andra avfifter.

99kr är billigt

R1 Uffe skrev:
Den största skillnaden är ena har TV3 och det andra bolaget Kanal 5, sen är det nån "skit"kanal som skilljer oxå.

Personligen tycker jag att du ska skaffa VIASAT Silver paket nu innan sista MARS, första året betalar du bara 99Kr / månad + alla andra avgifter andra året runt 180kr / månad + alla andra avfifter.

99kr är billigt

Tackar, har redan sneglat in på Viadirekt"", boxer verkar vara surkart, har kollat lite på det. Jag har inget behov att ta med lådan. Utbudet jag vill ha finns på VIA. Sen var det gratis installation, det gillar jag, fixat å klart.

Ok Jin Chun skrev:

Det roligaste jag varit med om i kundtjänst väg var när teksupporten på viasat sa att jag inte hade inbyggd switch när jag stog och tittade på den och pga detta inte kunde uppdatera den nya boxen som jag fick reda på efter ett samtal till till en som inte bara läste i sina papper utan kunde lite med på supporten :huvet

jag tycker inte boxer, hårt komprimerade sändningar= dålig kvalite, och det är det, ett ? för framtiden pga trångt "luftrum", därför komprimerar dom programmen mycket.

Ännu ett ? i framtiden för hdtv pga luftrummet

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back