Nedsläckning av TV nätet...vad välja.

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date

VIASAT eller Boxer eller....

• Antal röstningar
    0

Gabor

Guest
Ni som vet, eller även ni som inte har en aning men har en j--la massa åsikter.. :lol :pannkyss

Boxer eller VIA direkt, fl"åt VIASAT....vad är bäst för en som inte har com hem å sånt skit..

Egen villa, vad välja...?

Eller skippa helt å inte ha tv alls....

Last edited:
Du har missat Canal Digital.

Om du går i tankarna att skaffa platt-TV tycker jag att du ska satsa på parabol, Viasat eller Canal Digital, för bästa bild.

Står själv i samma val inom kort.
Nåt att tänka på är att du inte kan få både 3:an och 5:an om man väljer paraflax. Om du inte skaffar båda = dyrt.

Så jag röstar för boxerboxer.

Dede skrev:
Står själv i samma val inom kort.
Nåt att tänka på är att du inte kan få både 3:an och 5:an om man väljer paraflax. Om du inte skaffar båda = dyrt.

Så jag röstar för boxerboxer.

Sant! Det är en bra anledning till att välja boxer... men man ska ha i åtanke att boxers digital-TV är kraftigt komprimerad och har en riktigt dålig bildkvalitet. Kvaliteten varierar lite från kanal till kanal, sämst är Eurosport som är riktigt dålig.

Köper man en dyr platt-TV kommer man att bli riktigt irriterad på den dåliga bilden man får i.o.m. att bildkvaliteten är så sunkig med boxer.

Ädit: Jag får en hel del återköp av platt-TV just p.g.a. detta. Jag råder alltid kunder som köper platt-TV och som vill titta mycket på tv att köpa parabol.

Jag skulle gott klara mig med en fribox, 1,2,4 Barn/Kunskapskanalen, 24 och eventuella lokalkanaler.

Men sen vill man ju gärna ha Eurosport, och ska man då ha boxer så kostar det 2500:-/år, för det får man ju kanske ett parabolpaket med en massa fler kanaler.

Det är inte lätt att välja, men en sak talar för boxer lösningen, jag måste ändå ha en digitaltv mottagare för att kunna se 1,2 och 4 i husvagnen...
Det kanske blir en kombination med parabol hemma, fribox på extra tv´n hemma, så då kan man ta med sig friboxen...

Alternativt parabol hemma, och dreambox/kortdelare till varje tv hemma, och en enkom fribox i husvagnen.
Eller så köper jag en ny 17" platt-tv för sovrummet/husvagnen med inbyggd digitaltv mottagare och slänger ut någon stor klumpig tv hemma.

Santo skrev:
Sant! Det är en bra anledning till att välja boxer... men man ska ha i åtanke att boxers digital-TV är kraftigt komprimerad och har en riktigt dålig bildkvalitet. Kvaliteten varierar lite från kanal till kanal, sämst är Eurosport som är riktigt dålig.

Okej. Visste faktiskt inte att den skillde sig nåt nämnvärt. Har ingen platt TV klart så man kanske kan leva med det. Får kolla upp det närmre när det blir dax.
Tackar för det tipset

Canal digital...har alltid fungerat perfa för oss.
Annars är det väl synd att Canal Digital inte har med 3an i sitt utbud, så man kan inte se hockeyVM en gång om året.. :fatta!

har inte tid att kolla just nu, stor skillnad i utbud mellen VIAsat och canalDigital ??

Santo skrev:
Gäller även Comhem vars sunkiga komprimering kan få vem som helst gråtfärdig.
Deras analoga sändningar ger bättre bild på min TV.

Jag har boxer, tycker att det är rätt okej. Enda film kanalen är dock TV4 Film, vilket inte är så mycket att hänga i granen. Men Canal+ kanalerna finns som tillval, ca 150:- till i månaden tror jag.

Egentligen är det sjukt att vi är så dumma och betalar för vårt programutbud, i Finland till exempel är det ju gratis. (Fast de vann iofs inte i OS) Okej, nu pratar jag emot mig själv . :D

I say Boxer.

Santo skrev:

Köper man en dyr platt-TV kommer man att bli riktigt irriterad på den dåliga bilden man får i.o.m. att bildkvaliteten är så sunkig med boxer.

Ädit: Jag får en hel del återköp av platt-TV just p.g.a. detta. Jag råder alltid kunder som köper platt-TV och som vill titta mycket på tv att köpa parabol.
Är det inte så att du bara kan se HD på parabol pga av bandbredd rätta mig om jag har fel

Gabor skrev:
Ni som vet, eller även ni som inte har en aning men har en j--la massa åsikter.. :lol :pannkyss

Boxer eller VIA direkt, fl"åt VIASAT....vad är bäst för en som inte har com hem å sånt skit..

Egen villa, vad välja...?

Eller skippa helt å inte ha tv alls....

Så här har jag löst det, Terrastialt: 1st multibox (www.multibox.se) på vinden för att klara 1, 2, och tv4. Den släpper även igenom signalen så man kan ha boxrar för fler kanaler osv. lokalt till olika tv i huset. Satellit: fullt Viasat och fullt Canal digital-abb till "huvud-tv'n". Sen länkar jag från den mottagaren till sovrummet osv. trådlöst. Funkar fint.

Mina pärson sa precis upp Canal + och skaffade boxer iställe mer för pengarna tycker jag personligen

har själv boxer och bor i lgh är hel njöd med det bättre än com hem iaf

honkiie skrev:
Eller det bästa, ta hem skiten du vill se från internet.
Precis, det är ju perfekt.

Skaffa en dator tillägnad TVn, sen kör du remote admin så kan du tanka ner filmer och grejs direkt till den från din vanliga dator...
Så slipper man passa tider när vissa program börjar, utan man kollar när man vill. Och hur härligt är det inte att slippa reklampauserna i långfilmer...?

NSR_Martin skrev:

Skaffa en dator tillägnad TVn, sen kör du remote admin så kan du tanka ner filmer och grejs direkt till den från din vanliga dator...
Så slipper man passa tider när vissa program börjar, utan man kollar när man vill. Och hur härligt är det inte att slippa reklampauserna i långfilmer...?

Ja, alla mina vänners barn kör "remote admin" och laddar hem bollibompa från dc på kvällarna, hur smidigt som helst... Sen tankar man antikrundan på nån torrent senare, klockren lösning för alla åldrar.

Kan det vara remote desktop du menar... :tummenupp

NSR_Martin skrev:

Ledsen att såga dig men vart tankar du ner fotbolls vm i realtid?

Roligt att det satt ett tv-kort till datorn, mycket nytta av det jag får nu.

NSR_Martin skrev:

Kasta in Windows Media Center Edition testa att installera det i en burk och verkar funka helt ok! funkar enkelt att fjärra när du inte kör den mot tvn och den tar filerna från nätverket! allt som behövs är ju ett tv kort i den och ett ok graffe kort.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti