Nedräkningen har börjat....

Nää, det är jag inte:) Om jag skall vara ärlig är VFR:en den enda Sport Touring hojen jag skulle kunna tänka mig äga.

Däremot så hatar jag förnärvarande BERIK ställen. Har ett själv som du vet, men det har absolut sämsta kvalitén på marknaden för dom pengarna. När jag vurpade i 30 kmh, så gick FYRA sömmar upp, skinnet gick det hål på - kedjan sprack osv. Efter div. inköp till ERF hojen tycker jag inte att jag har råd att köpa nytt, så istället lagar jag stället. Men aldrig mer ett BERIK ställ!!

Made in Kina är inte alltid dåligt. men att använda pisstråd istället för aramid tråd är för mig ofattbart. Man kan tro Aramid tråd är dyrt, nej, nej har själv det i lager AY/3 800:- kg = 15000 m.

Oj, det märks man har tagit ett par glas vin:) Snackar för mycket dynga.

Så det ska bli touring på riktigt. Eftersom stället är ga...färgmatchat så väntar vi bara på färgmatchade packväskor också :7peta :pannkyss
Det är redan beställt! :tummenupp
Måste ju ha fikan i nåt på onsdagsgazzen! :D

Men du har faktiskt fel i en sak, det är inte stället som är färgmatchat till hojen utan tvärt om. Köpte stället innan hojen :yoparty

Nää, det är jag inte:) Om jag skall vara ärlig är VFR:en den enda Sport Touring hojen jag skulle kunna tänka mig äga.

Däremot så hatar jag förnärvarande BERIK ställen. Har ett själv som du vet, men det har absolut sämsta kvalitén på marknaden för dom pengarna. När jag vurpade i 30 kmh, så gick FYRA sömmar upp, skinnet gick det hål på - kedjan sprack osv. Efter div. inköp till ERF hojen tycker jag inte att jag har råd att köpa nytt, så istället lagar jag stället. Men aldrig mer ett BERIK ställ!!

Made in Kina är inte alltid dåligt. men att använda pisstråd istället för aramid tråd är för mig ofattbart. Man kan tro Aramid tråd är dyrt, nej, nej har själv det i lager AY/3 800:- kg = 15000 m.

Oj, det märks man har tagit ett par glas vin:) Snackar för mycket dynga.
Fakk, jag köpte ju för att både du, Zmurf och ClownLuktBens har ett! :brinnerup

Trodde ni hade fetkoll? :va

P.S. Vin är gott men inget för oss som måste komma i form till ERF säsongen :) D.S.

Last edited:
Lönt med gram eller...??

Måste trimma kroppen till våren går man ner ett gram kankse hojen går litta fortare :pannkyss

Drar till Saalbach 17 feb för "träningsläger" i backarna
Blir väl en del AfterSki oxå så man får väl gå upp i
backarna, så man gör av med några kilo...:rolleyes:

Tillägg: Finns ju skinnställ med bättre kvalité också t.ex.
Spyke - Alpinestar - Swift - Arlen Ness - Spidi - IXS -
Dainese mfl. Låt PenningPungen bestämma :hihi

Egentligen håller jag mest igång för att min rygg skall palla. Inget kul när den lägger av i NGK på knudan, tro mig :confused:

Men sen jag la av med Nikotin, tränar styrketräning och springer en halvmil varannan dag så har jag inte haft några problem :yoparty

(jaja osså garanti för att flickvännen inte tittar för mycket åt andra håll :D )

Drar till Saalbach 17 feb för "träningsläger" i backarna
Blir väl en del AfterSki oxå så man får väl gå upp i
backarna, så man gör av med några kilo...:rolleyes:

Tillägg: Finns ju skinnställ med bättre kvalité också t.ex.
Spyke - Alpinestar - Swift - Arlen Ness - Spidi - IXS -
Dainese mfl. Låt PenningPungen bestämma :hihi

Jag är nöjd med kvallen på mina Berik-brallor, Arlen Ness-jackan däremot har varit rena skräpet. Det är väl som vanligt nuförtiden när det gäller kvalité, har man tur var det rätt kines som sydde... tyvärr

Grattis Mavve visste du hade god smak :tummenupp

Kvaliten kan jag inte klaga på efter min 110 km/h highsider, så blev resultatet inga trasiga sömmar ,1 hål dock i stretchen, en massa repor o inhoppad bröstkorg

:)

Nu dörjar man längta efter sommar, så man kan ta ut nyförvärvet :)

Var inne på MC-huset diag och stod o kollade en bra stund på zzr1400:an.
De har en blå i butiken. En riktig skönhet måste jag säga.

Men jag ska INTE byta igen. Först måste jag i alla fall köra in den jag har.

1400 e läcker men det r ju en supertouring maskin liksom , du vet ett säntdärada autobahnlok :)

Testade 1400:an >>

>> en "hård" tur på yttre ringvägen tidigare i höstas.

kan bara säga att det va en :cdevil å´ gå...

dom långa böjarna på yttre rv. kom emot med en

hisnande fart...tyckte mätaren visade ~275 när jag

släppte av innan påfarten mot Lund....

Resumé:

*Stark med vrid
*Stabil
*Smidig i kurvorna, trots sizen
*Skön sittställning
*Bra vindskydd att kura under
*Manlig potent allround TOY

Lätt att checka själv = Prova en :tummenupp

Enjoy :D

ps. glöm nu inkörningen ElGarto, ut å prova :hojbusa

Bifogat

• 203_ZXT40A7F_92457.scale.jpg
    203_ZXT40A7F_92457.scale.jpg
    66.9 KB · Visningar: 56
Last edited:
Tog en tur på c:a 14 mil idag sol och 10 grader lite vind. Hade temobyxer och termojacka på mig så det blev bara lite svalt om fötterna. Fick provat mitt nya bubbel-double kåpglas idag istället för orginal. Blev positivt överaskad fungerade perfekt för mig ingen turbolens eller oljud.

Har oxå tänkt att >>

Fick provat mitt nya bubbel-double kåpglas idag istället för orginal. Blev positivt överaskad fungerade perfekt för mig ingen turbolens eller oljud.

montera på ett D-B kåpglas.
Tycker att originalglasen generellt är för låga

-Var köpte du ditt?? pris??

ps. varför körde du barfota?? :hihi :galen

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka