Nedladdning nuförtiden...

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Av olika anledningar har jag gått från att vara en mycket aktiv nedladdare till att inte ladda någonting alls under de senaste 10 månaderna. Men nu har jag tänkt att ta upp verksamheten igen...

Det jag är lite sugen på att veta är om allt funkar som tidigare och hur mycket IPRED har ställt till det för oss hederliga människor.

- Vilka program är bra?
- Finns The Pirate Bay fortfarande (och är det säkert)?
- Andra torrentsidor som har mycket och bra material?

Och ffa... är det lika safe nu som 2008?

Last edited:
Jag har varit laglydig sen Ipred infördes, men sen 2 veckor leechat jävel på bukten igen :)

Hastigheten tycker jag blivit högre, men märkt mer IPnr från filmbolag som seedar?

kika på www.anonine.com
40 spänn per månad för deras VPN tjänst, kan betalas med sms. Ingen info sparas någonstans :)

Kör mest på demonoid

Last edited by a moderator:
Prova på nåt helt galet vettja, klicka på den här länken -> thepiratebay

Brilljant Mark! Har du själv provat länken?

Anledningen att jag frågar är att jag bara kommer till en webbsida som meddelar att "länken är bruten" när jag försöker surfa in på TPB.
Är det ett tillfälligt avbrott eller är siten nere för gott? Därav frågan i trådskaparposten...

Last edited by a moderator:
Det jag laddar ner nu är om jag vill se något program jag missat eller vill se. Musik går genom Spotify. Senast nedladdat: The.Ultimate.Fighter.S10E05.HDTV.XviD-KYR

Känner många som enligt egen utsago tankar fan så mycket mer än jag själv, och de har inte fått några probs ännu... IPRED är ju inte riktigt ute efter "småsnattaren" som bara laddar ner lite filmer för eget bruk, det de vill åt med det här är roten till problemet (dvs storsmugglarna). De som rippar, laddar upp, gör torrents och har egna servers med copyrightmaterial på, det är de som är målet. Ni som bara tankar smått för eget bruk bör inte få några problem alls.

För övrigt funkar IPRED ganska dåligt... Ta bara en sån sak som att det bara är abonnenten som kan åka dit, och då måste det först bevisats att han faktiskt har laddat ner/upp de här grejerna vid det här tillfället. Med andra ord kan ungarna i barnfamiljerna runtom i landet tanka så mycket de vill eftersom de inte kan dömas för någonting på grund av att de inte äger abonnemanget, och fäderna kan inte åka dit eftersom de inte gjort sig skyldiga till illegal fildelning.

Eller så håller man till på privata trackers, och hälst utländska.
bara att tanka på, har varken börjat tanka mindre, eller mer, då dom här "lagarna kom" behöver inge "Hide min IP" eller nått sånt skit.
bara ett sätt för noobs att tjäna pengar på noobs.

kika på www.anonine.com
40 spänn per månad för deras VPN tjänst, kan betalas med sms. Ingen info sparas någonstans :)

Kör mest på demonoid

Demonoid är ju nere, och har varit ett bra tag nu.
då dom lyckades krasha deras servrar...
men dom är vell uppe snart igen. "får man hoppas"
och som jag sa tidigare, betala för något sånt skit. VPN blabla
helt jävla onödigt.. :tummenupp

Last edited:
Eller så håller man till på privata trackers, och hälst utländska.
bara att tanka på, har varken börjat tanka mindre, eller mer, då dom här "lagarna kom" behöver inge "Hide min IP" eller nått sånt skit.
bara ett sätt för noobs att tjäna pengar på noobs.

Demonoid är ju nere, och har varit ett bra tag nu.
då dom lyckades krasha deras servrar...
men dom är vell uppe snart igen. "får man hoppas"
och som jag sa tidigare, betala för något sånt skit. VPN blabla
helt jävla onödigt.. :tummenupp

Ja demonoid verkar må sådär, mininova lirar dock.

Eller så har man inte tillgång till privata trackrar och då kan man pröjsa 40 spänn för att köra på som innan :)
Hade alla tillgång till dina privata så vore dom ju inte privata längre :banana

Det är, och har hela tiden varit, fritt fram att ladda ner... Driver du en scenegrupp och har ett serverkluster i källaren däremot, då kanske det finns anledning till oro.

Det är, och har hela tiden varit, fritt fram att ladda ner... Driver du en scenegrupp och har ett serverkluster i källaren däremot, då kanske det finns anledning till oro.

Hur menar du att det är fritt fram att ladda ner? Enligt lagen är det inte fritt. Däremot är ju risken att åka dit för -nedladdning- helt obefintlig.

Ang att ha serverkluster i sin källare undrar jag om det är så oroande med tanke på hovrättens senaste dom ang FTP-server. Dom gjorde ju den bedömningen att det inte handla om publik tillgång och därmed ej var grund för att lämna ut abbonentinformation om ett visst IP.

Ja demonoid verkar må sådär, mininova lirar dock.

Eller så har man inte tillgång till privata trackrar och då kan man pröjsa 40 spänn för att köra på som innan :)
Hade alla tillgång till dina privata så vore dom ju inte privata längre :banana

vadå?

det finns ju 10000 olika privata trackers där ute...
bara googla lite. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...