neckmike

Jag är också intresserad helt klart.. Mest för rolighetsfaktorn, " öh pelle är du med, kolla min wheelie nu då" :)

Så nån som vet? är det ok grejer? eller kan man springa till jula eller claesohlsson och handla?

Finns ett nummer på hemsidan som man kan ringa och höra ett inspelat meddelande med saken.

När jag låg i lumpen och körde stridsfordon 90 så hade vi strupmickar. Det blev i dem ett ganska instängd och dovt ljud och inte alltid så lätt att höra vad man sa till varandra. Typ som det första exemplet han har, det tillkommer ju en del ljud och brus också när man sitter på hojen. Alltså inte genom micken utan utifrån. Vad jag minns så var det också ganska känsligt exakt var mikrofonen satt på halsen.

Jag måste dock säga att det blir ju inte alls samma problem med störljud in genom mikrofonen när man har denna typ av mikrofon.

dang skrev:
2047542 Finns ett nummer på hemsidan som man kan ringa och höra ett inspelat meddelande med saken.

Jag tycker det lät helt okej...
coolt å kunna snacka om man är ett gäng...
Å så kunde man koppla in mp3 till den :tummenupp

Skulle detta va nåt för gruppköp?

Någon som testat neckmike? Har ni några tips på bra interkom lösning? Funderar på cobra 725 walkie-talkies.
/Thelinski

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...