Nav med ryckutjämare...

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Åker mycket gata med WR:n och har ingen ryckutjämnare till bakdrevet. Har lite funderingar på att skaffa antingen ett färigt hjul eller nav och ekrar och ekra om (har ekrat ett antal hjul tidigare) med ryckutjämnare för att skona drivpaket och framförallat växellådan. Yammas 5:a är ju känd för att vara klen... Någon som vet någon billig sida att handla ifrån eller kanske själv har något att sälja? Hjulen jag har nu kommer från husqvarna så det går bra till både yamma och qvarna.

Hur tycker ni jag ska göra, är det lönt att uppgradera lite för att spara kostnader senare?

Trådlyft!
Undrar också hur växellådan påverkas av att köra asfalt utan ryckutgämnare.

supermoppe skrev:
2231886 Åker mycket gata med WR:n och har ingen ryckutjämnare till bakdrevet. Har lite funderingar på att skaffa antingen ett färigt hjul eller nav och ekrar och ekra om (har ekrat ett antal hjul tidigare) med ryckutjämnare för att skona drivpaket och framförallat växellådan. Yammas 5:a är ju känd för att vara klen... Någon som vet någon billig sida att handla ifrån eller kanske själv har något att sälja? Hjulen jag har nu kommer från husqvarna så det går bra till både yamma och qvarna.

Hur tycker ni jag ska göra, är det lönt att uppgradera lite för att spara kostnader senare?

Jag har både ryckutjämnare i kopplingskorg OCH bakhjul, dessutom en med extra stora gummin jämfört med org. i mina motardfälgar. Av egen erfarenhet kan jag säga att det är INGEN skillnad vad jag kan känna med motsvarande hojar UTAN ryckutjämnare. Om detta stämmer eller jag bara är kass på att uppleva ryck vetifan, men jag hade nog inte riktigt orkat lägga pengar o jobb på en sak vars betydelse är marginell..

körde ju själv med xr,n utan o de ända jag märkte att den vill äta kedja snabbare..
vet inte om de va de som gjorde det men tyckte den kändes mer "på en gång" lite mer känsla än med såna med.
kanske bara var inbilln :)

800 mil => två utslitna kjedjor på min XR...
Ingen ryckutjämnare. :(

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...