Naturrutan

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vem minns och såg programmet Naturrutan i SVT? Jag är en av dessa nostalgiker som saknar programmen "Visst nappar det" med Bengt Öste, "Hajk" från Karlstad och sagda program ovan om djur och natur. Någon som är insatt i ämnet (SVT-program från förr) och vet vad det var för musik som spelades som signatur till Naturrutan?

Kul länk.

Nyteknik skrev:
2317451 Vem minns och såg programmet Naturrutan i SVT? Jag är en av dessa nostalgiker som saknar programmen "Visst nappar det" med Bengt Öste, "Hajk" från Karlstad och sagda program ovan om djur och natur. Någon som är insatt i ämnet (SVT-program från förr) och vet vad det var för musik som spelades som signatur till Naturrutan?

Kul länk.

Såg du avsnittet när båten började läcka i "Visst nappar det"? Alla klarade sig; Bengt öste... :hihi

Andra ord som är exempel på palindrom är Babar och esso :)

Hassan för er som inte visste det :)

Dalan skrev:
2317757 Andra ord som är exempel på palindrom är Babar och esso :)

Hassan för er som inte visste det :)

Babar baklänges bli rabarber!
Och?
Ja, det är ju fantastiskt!, Palindrom kallas det, ord som man kan säga både fram och baklänges, esso är ett sånt också.
Nee, osse!
Ja nästan esso blir det, men rabarber är vi överens om iallafall?
Ja, det är sant
Bra tack för det, Heej!

:rofl :rofl :rofl

Lugn skrev:
2317591 Såg du avsnittet när båten började läcka i "Visst nappar det"? Alla klarade sig; Bengt öste... :hihi
Nej, det avsnittet såg jag nog inte. Ärligt talat var jag inte något stort fan av "Visst nappar det" när det gick på 80-talet. Men med perspektiv på det (20 år senare) är det lätt att inse dess kvaliteter. Samma sak med många andra SVT-produktioner under 70- och 80-talet.

Nyteknik skrev:
2317779 Nej, det avsnittet såg jag nog inte. Ärligt talat var jag inte något stort fan av "Visst nappar det" när det gick på 80-talet. Men med perspektiv på det (20 år senare) är det lätt att inse dess kvaliteter. Samma sak med många andra SVT-produktioner under 70- och 80-talet.

Det var ett skämt jag läste nånstans för länge sen. Spelar på hans efternamn... :)

Back