Nattrace i Qatar ?

En fördel vore väl att de kunde sändas på "prajmtajm" och på så sätt locka fler tittare.

Förvisso, men vad mer ? Flourescerande hojar ? IR-TV ?

borde ju få samma problem som tex le mans 24 timmar
SVÅRT SE NÅT PÅ TV BILDEN...

Syftet med Moto gp är ju ändå att få fram det ultimata inom roadracing vad det gäller hastighet och snabbhet under optimala förhållanden.
Att köra i mörker, med behov av belysning, på banan eller på hojen, är väl ändå att frångå syftet med tävlingsformen.

Det är kul med nattpassen i endurance men att köra sprintrace i mörker känns som en tveksam ide, inte minst säkerhetsmässigt.

Äh, va faan, jag är schkepisk, som han sa, Sauk.

obruT skrev:
2048839 borde ju få samma problem som tex le mans 24 timmar
SVÅRT SE NÅT PÅ TV BILDEN...
Jag utgick ifrån att de skulle köra med likadan belysning som NASCAR gör (som bilden i artikeln visar), dvs hela banan upplyst, och då är det inga problem att se.

Lite väl mycket jippo över det. Varför inte köra på banor där det komemr publik istället?

Det funkar utmärkt i Nascar, där är det i mitt tycke bättre med nattrace: Bra belysning och ingen bländrisk :tummenupp

Gustav O skrev:
2049016 Lite väl mycket jippo över det. Varför inte köra på banor där det komemr publik istället?
Det är så klart bäst, men en stor TV-publik är inte att förakta för sponsorerna.

Jag tycker idén är bra!

De gjorde ju försök i BTCC förrut med dåliga resultat pga belysningsfaktorn, men är hela banan upplyst så borde det ju vara en annorlunda tävling.

Och skall man ha det någonstans så är det väl Quatar eller malaysia där temperaturerna är så höga som de är. Dessutom behöver de ju inte starta så otroligt sent. det är ju mörkt därnere efter kl 20.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!