brinckis skrev:Varför är det inte så i SVerige också?
Därför att vi inte har en facistblå regering som lierar sig med pack av modellen Danskt Folkeparti.
Kan va en förklaring.
gladh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gladh skrev:Därför att vi inte har en facistblå regering som lierar sig med pack av modellen Danskt Folkeparti.
Kan va en förklaring.
gladh
brinckis skrev:Vad har Danmank gjort dig? Flytta upp dem till Norrland ... där är det ändå ingen annan vettig som vill bo.
Inte för att man uttalar sig, utan beroende på hur man uttalar sig i invandringsfrågor. Det är en viktig skillnad.The Svånk skrev:För i sverige får man inte utala sig om invandring för då är man rasist.
brinckis skrev:Vadå ... de är ju NEJ sägare ... deras slogan är ju "det var bättre för". De har emot allt som har med utveckling att göra.
gladh skrev:Därför att vi inte har en facistblå regering som lierar sig med pack av modellen Danskt Folkeparti.
Kan va en förklaring.
gladh
mb skrev:Inte för att man uttalar sig, utan beroende på hur man uttalar sig i invandringsfrågor. Det är en viktig skillnad.
Nja, det håller jag inte med om. Sverige kan naturligtvis inte plocka in fler än vad som kan tas hand om. Det inser nog alla. Mycket handlar om stöd och integrering; på vilket sätt vi välkomnar våra nya medborgare in i samhället osv. Om du däremot ensidigt propagerar för minskad invandring som ett självändamål så är det inte så konstigt ifall du blir kallad för rasist då och då.The Svånk skrev:Mer invandring =OK
Minskad invandring =Rasist
Men det antalet är ju överskridet för mååånga år sedan!mb skrev:Nja, det håller jag inte med om. Sverige kan naturligtvis inte plocka in fler än vad som kan tas hand om. Det inser nog alla. Mycket handlar om stöd och integrering; på vilket sätt vi välkomnar våra nya medborgare in i samhället osv. Om du däremot ensidigt propagerar för minskad invandring som ett självändamål så är det inte så konstigt ifall du blir kallad för rasist då och då.
mb skrev:Miljöpartiet har haft lite av de tendenserna ja (iaf tidigare), men det är löjligt att jämföra detta med främlingsfientlighet.
McRae skrev:Men det antalet är ju överskridet för mååånga år sedan!
Kolla bara Rosengård här i Malmö. De bor ju som en hönsfarm där ju.. (packat då) Nä stoppa invandringen och se om det man har nu istället..
I så fall är din uppfattning om vad som är stötande väldigt avvikande jämfört med den generella bilden. Rent juridigt sett skulle det inte finnas en suck att stoppa utdelning av reklam från mp eller v med det argumentet. Däremot har klart främligsfientliga utskick stoppats tidigare (tror det var -92).brinckis skrev:Det jag menar är att vi alla har olika uppfattningar vad som är stötande eller inte och det tycker jag inte är upp till posten att bestämma.
Rosengård är ett extremfall. Här i Östersund ser man knappt till några "invandrare" över huvud taget, vilket jag tycker är synd.McRae skrev:Men det antalet är ju överskridet för mååånga år sedan!
Kolla bara Rosengård här i Malmö. De bor ju som en hönsfarm där ju.. (packat då) Nä stoppa invandringen och se om det man har nu istället..
mb skrev:I så fall är din uppfattning om vad som är stötande väldigt avvikande jämfört med den generella bilden. Rent juridigt sett skulle det inte finnas en suck att stoppa utdelning av reklam från mp eller v med det argumentet. Däremot har klart främligsfientliga utskick stoppats tidigare (tror det var -92).
brinckis skrev:...de vill hindar utveckling, vill att alla skall vara lika (samma jobb, samma bil, åka på samma semester osv.).
brinckis skrev:Det jag menar är att vi alla har olika uppfattningar vad som är stötande eller inte och det tycker jag inte är upp till posten att bestämma.
Givet! Vi har åsiktsfrihet och lever i ett tolerant samhälle. Däremot finns det en gräns för vad brevbärare ska behöva dela ut i form av uppenbart stötande material, och det gäller all form av extremism.brinckis skrev:Möjligt så ... men det är fortfarande inte posten som skall avgöra. Om det är stötande så skall det självklart stoppas och så skall någon ställas till svars för det.
Att höja energiskatten och lägga ner kärnkraften är väl inte så främjande för industrin? Nerläggningen av kärnkraften byggs på en folkomrösning på 70 talet då jag inte ens var född ... och då var det meningen att vi skulle ha något miljövänligare eget alternativ. Vad gör vi nu? Köper in kolkraft el från danmark och kärnkraft el från Ingelina (stavning??) Inte så bra tycker jag.Nyteknik skrev:Vad är det för utveckling du menar att VP och MP vill hindra?
Om man skall dela ut post eller inte med tanke på stötande material.Nyteknik skrev:Vad har det varit upp till posten att bestämma, menar du?
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|