Nationaldemokraterna

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
I dagens DN kan man läsa att Nationaldemokraterna systematiskt underlåter att betala porto när de skickar ut valsedlar och har blivit anmälda av Posten. Tycker det är så dråpligt och typiskt, vilket citatet ur artikeln fångar på ett bra sätt:

"Nationaldemokraterna bygger en stor del av sin valretorik kring antagandet att vissa grupper av människor parasiterar och begår brott i Sverige på hederliga skattebetalares bekostnad."

Vad lugn man skulle vara om dessa typer ingick i vår regering...

Länk till artikeln

Fast egentligen, vem är förvånad?
När det var en undersökning om deras partimedlemmars straffregister så visade det sig att många var tidigare straffade.
Och de hävdar att det är "invandrare" som står för nästan alla brott i Sverige. Kasta ut packet. Gärna till Danmark.

Nyteknik skrev:
I dagens DN kan man läsa att Nationaldemokraterna systematiskt underlåter att betala porto när de skickar ut valsedlar och har blivit anmälda av Posten. Tycker det är så dråpligt och typiskt, vilket citatet ur artikeln fångar på ett bra sätt:

"Nationaldemokraterna bygger en stor del av sin valretorik kring antagandet att vissa grupper av människor parasiterar och begår brott i Sverige på hederliga skattebetalares bekostnad."

Länk till artikeln

Läste den artikeln och tyckte just att det citatet var oerhört slagkraftigt. Funderade till och med på att skriva en tråd om det på SH, men så snabb som raceputten Nyteknik var man inte.

gladh

Nyteknik skrev:

Vad lugn man skulle vara om dessa typer ingick i vår regering...

Länk till artikeln

Haha :D Dubbelmoral personifierat!
Det finns seriösa alternativ till en sverigevänlig politik

heggeli skrev:
Bara en liten fundering, brukar inte posten underlåta att skicka ut deras valsedlar.......

Varför skulle posten vägra ett registrerat parti att skicka ut sina valsedlar? Låter som paranoid propaganda från partiet som inte har vett att betala och göra rätt för sig.

gladh

edit: oups, det var värst vad jag låter bitsk idag. Det var inte riktat mot dig heggeli på något sätt.

gladh skrev:
Läste den artikeln och tyckte just att det citatet var oerhört slagkraftigt. Funderade till och med på att skriva en tråd om det på SH, men så snabb som raceputten Nyteknik var man inte.

gladh

59,563 sek på Sviestad med ettan i tre av fyra kurvor! :D :tummenupp

soppatorsken skrev:
Fast egentligen, vem är förvånad?
När det var en undersökning om deras partimedlemmars straffregister så visade det sig att många var tidigare straffade.
Och de hävdar att det är "invandrare" som står för nästan alla brott i Sverige. Kasta ut packet. Gärna till Danmark.

Vad har Danmank gjort dig? Flytta upp dem till Norrland ... där är det ändå ingen annan vettig som vill bo.

brinckis skrev:
Vad har Danmank gjort dig? Flytta upp dem till Norrland ... där är det ändå ingen annan vettig som vill bo.

Soppatorsken menar kanske att de skulle trivas bättre i Danmark vars politiska ledare inte drar sig för att göra hårresande uttalanden om integration, invandring och andra frågor som ligger ND varmt om hjärtat.

Nyteknik skrev:
59,563 sek på Sviestad med ettan i tre av fyra kurvor! :D :tummenupp

Jag är definitivt inte lika snabb som dig på Sviestad heller (om jag nu skulle råka köra där med min gamle harv).

Ok, jag erkänner, Nyteknik du är bäst, så är det. :mattias
gladh :Bugar Nyteknik

gladh

Tyckte dom sa häromveckan att posten inte delat ut deras papper tidigare,tydligen pga nåt rasistiskt på dom.

gladh skrev:
Varför skulle posten vägra ett registrerat parti att skicka ut sina valsedlar? Låter som paranoid propaganda från partiet som inte har vett att betala och göra rätt för sig.

gladh

edit: oups, det var värst vad jag låter bitsk idag. Det var inte riktat mot dig heggeli på något sätt.

gladh skrev:

gladh

Nema problema Gladh, :tummenupp Jag bara tycker att det är lite lustigt, det har ju i allafall varit en debatt ang. hurvida en brevbärare har rätt att välja bort post han inte vill dela ut och nu kommer detta.

Holger skrev:
Tyckte dom sa häromveckan att posten inte delat ut deras papper tidigare,tydligen pga nåt rasistiskt på dom.

Kan tänka mig att Posten inte vill bidra till "hets mot folkgrupp", på samma sätt som jag tror att de inte vill dela ut "explosiva varor" i brevform :rolleyes: .
Om innehållet är uppenbart brotsligt, eller att posten gör den bedömningen att det skulle kunna vara så, så behöver de inte åta sig utdelningsuppdraget. Däremot att ta hand om förslutna kuvert innehållande valsedlar är inget de har fog att säga nej till.

gladh

heggeli skrev:
Nema problema Gladh, :tummenupp Jag bara tycker att det är lite lustigt, det har ju i allafall varit en debatt ang. hurvida en brevbärare har rätt att välja bort post han inte vill dela ut och nu kommer detta.

Just det, nu minns jag. Var det inte brevbärare som var anslutna till de syndikalistiska fackförbunden som gick ut hårt i denna fråga?

gladh

Nyteknik skrev:
Soppatorsken menar kanske att de skulle trivas bättre i Danmark vars politiska ledare inte drar sig för att göra hårresande uttalanden om integration, invandring och andra frågor som ligger ND varmt om hjärtat.

Vad är det för fel då att leva i nuet och se vilka problem man har och tar tag i dem istället för som Sverige gör, blunda, säga att vi är ett rikt land tio gånger och skänka pengar utomlands när vi har långa vårdköer. Om vi inte kan ge invandrare (flyktingar är något helt annat) ett värdigt liv i Sverige, är det rätt att ta emot dem då?

Jag är inte jätte insatt i danmarks politik men har hört av mina släktingar där att de är lite rakare på sak än sverige.

brinckis skrev:
Vad är det för fel då att leva i nuet och se vilka problem man har och tar tag i dem istället för som Sverige gör, blunda, säga att vi är ett rikt land tio gånger och skänka pengar utomlands när vi har långa vårdköer. Om vi inte kan ge invandrare (flyktingar är något helt annat) ett värdigt liv i Sverige, är det rätt att ta emot dem då?

Jag är inte jätte insatt i danmarks politik men har hört av mina släktingar där att de är lite rakare på sak än sverige.

:rolleyes:
Rakt på sak är ett sätt att beskriva det.
A-lags och B-lagsmedborgare är ett annat sätt att beskriva det som.

gladh

Danskar är bättre på det sättet dom är ärligare o törs ta tag i problemen på ett annat sätt,vi är väl sämst i norden på det.

brinckis skrev:

gladh skrev:

gladh

Allt kan tolkas på olika sätt ...

Det är upp till var och en att skaffa sig en egen uppfattning. Men på den frågan säger jag bara Heja Danmark!! :banana

gladh skrev:

gladh
Man kräver intensivkurser i danska, samt tidsbegränsar bidragsutbetalningar. Det kallar jag sunt förnuft. I Sverige kallas det rasism.

brinckis skrev:

Värdiga liv får man se till att skaffa sig själv, vare sig man är invandrare eller inföding.. Dock bör man ha ett samhälle som är öppet och tolerant.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT